Opinii Digital Stiri

Flavian Cristea, Grapefruit: Despre automatizare și creativitate în digital

3 mart. 2021 2 min

Flavian Cristea, Grapefruit: Despre automatizare și creativitate în digital

Reading Time: 2 minute

Creativitatea a fost dintotdeauna aria de expertiză a omenirii însă pe măsură ce avansăm în tehnologie acest avantaj se erodează. Recent OpenAI a pus la dispoziție o soluție care poate produce conținut text creativ și non-creativ pornind de la un set minim de date. Spre exemplu poți să-i dai un paragraf de început și el va genera restul articolului. Încă trebuie să ai o persoană care să producă paragraful de început și să “lustruiască” rezultatul final însă procesul este mult mai rapid.

De Flavian Cristea, Delivery Manager & Senior Digital Strategist la Grapefruit

De-a lungul timpului au apărut multiple produse digitale care să integreze ideea de automatizare în zona de creativitate. Este imperativ să subliniem, însă, faptul că zona de creativitate nu a fost automatizată complet, ci doar anumite porțiuni care pot ușura viața antreprenorilor și a specialiștilor.

Spre exemplu, există aplicații care fac mai ușoară crearea conținutului de tip video. Poți introduce câteva video-uri scurte, faci cateva setări precum temă, audio, lungime și poți obține un rezultat final decent pentru timpul pe care l-ai dedicat.

Ceea ce nu poate tehnologia încă este să gândească cum pot acele vizualuri sau video să facă parte dintr-un customer journey mai mare sau să aleagă video-urile potrivite pentru a transmite un anumit mesaj. Dacă specialistul care se ocupă de editare nu este creativ în alegerea video-urilor inițiale și în setarea aplicației, atunci rezultatul final nu va fi unul pe măsura așteptărilor.

De asemenea, trebuie să vorbim și despre utilizatorii unor astfel de aplicații. Aceste instrumente sunt mai degrabă potrivite pentru business-uri mici. Rezultatul produs de aceste tipuri de aplicații este suficient de bun pentru a putea ajuta un business să crească. În momentul în care business-ul ajunge totuși la o dimensiune mai mare, competiția crește și nevoia de diferențiere la fel. Atunci apare nevoia de conținut creativ “la cerere”.

Totodată, existența unor astfel de tool-uri nu ne sperie ca și agenție de digital, ba chiar ne bucură. Aceste aplicații îi introduc pe oameni în zona digitală, îi educă și în momentul în care descoperă limitele aplicațiilor existente, suntem aici să îi ajutăm să treacă la nivelul următor.

Creativitatea în automatizare se poate găsi, însă, sub mai multe forme. Noi am inclus-o în produsul nostru Picard, un chatbot care transformă formulare complexe și lungi în conversații automatizate. Ne-am axat inițial pe optimizarea vitezei completării formularelor dar după câteva teste ne-am dat seama că utilizatorii nu vor neapărat să completeze un formular cu cinci secunde mai repede, ci vor mai să afle informații pe parcurs, să fie ghidați către soluția potrivită și să fie ascultați.

Din acest motiv am fost creativi și am introdus în Chatbot-ul nostru un limbaj natural, pozitiv, cu puțin umor presărat în momente cheie. La final, chiar dacă conversația a durează câteva secunde mai mult, feedback-ul utilizatorilor este unul pozitiv comparat cu formularele simple. Prin urmare creativitatea a fost atât în alegerea obiectivului potrivit pe care să-l urmărești, cât și în setările făcute în interiorul chatbot-ului.

În concluzie, automatizarea în creație și creativitatea în automatizare sunt direcțiile spre care ar trebui să tindem. Să facem lucrurile care sunt grele și repetitive mai ușoare și să folosim aplicațiile cu cât mai mult talent pentru a obține rezultate fenomenale.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: