Aur pentru Romania la Cannes
Reading Time: 3 minuteEchipa The Alternative School for Creative Thinking, alcatuita din Bianca Dumitrascu si Razvan Ghilencea (FlipSters), a fost medaliata cu aur la Cannes si aplaudata de mii de delegati din toata lumea in cadrul ceremoniei de Press, Design, Product Design, Radio& Cyber, castigand competitia de 24 de ore de la Cyber Young Lions.
„Au fost niste ore intense. Am pornit cu gandul la competitie si am pus presiune pe noi. Nu puteam sa alegem o idee si sa mergem pe ea. Atunci am zis sa schimbam strategia, s-o facem pentru noi. Si uite ca a mers”, au spus Bianca si Razvan dupa competitie.
Cei doi au rezolvat brieful The Fred Hollows Foundation, organizatie non profit specializata in domeniul sanatatii oculare. Cele 38 de echipe reprezentand tot atatea tari cu traditie in comunicare trebuiau sa prezinte ideea si solutia unei campanii digitale integrate care sa atraga atentia asupra faptului ca 80% dintre cazurile de orbire la nivel global pot fi tratate sau prevenite.
Ideea lor – The Blind Shopping – care activa eBay ca platforma de referinta pentru a demonstra cat de complicate pot fi cumparaturile pentru nevazatori, atragand astfel atentia, empatia si sustinerea celor care viziteaza site-ul, a fost considerata cea mai buna interpretare a brief-ului de catre juriulcare a evaluat intreaga categorie Cyber de la editia 2014 a festivalului.
Presedintele juriului a fost Susan Bonds, Chief Executive Officer, 42 Entertainment.
In competitia de la Young Lions Cyber au mai participat echipe de la Contrapunto BBDO, Grey Melbourne, Isobar, Leo Burnett Toronto, Razorfish Shanghai, Leo Burnett France, TBWA Helsinki, Mobius Mobile, Party Japan, Kitchen Norway, Havas Switzerland, Dutch Young Creatives, Digitas LBI USA, Conill Advertising USA si Forsman&Bodenfors Sweden, aceeasi agentie a carei echipa de seniori aluat Grand Prix la Cyber 2014.
Dupa doua luni de training intens pe briefuri cu profil variat, echipa FlipSters a fost selectata in urma competitiei locale de profil de la The Alternative School for Creative Thinking, iar prezenta la Cannes a fost posibila datorita sustinerii PITECH+PLUS / ACADEMY+PLUS, fondata de Bogdan Herea.
„Cand am aflat de oportunitatea de a sustine categoria de Cyber la Cannes am aderat instant. La randu-mi, prin ACADEMY+PLUS, imi propun sa fac acelasi gen de performante din creativitatea romaneasca cu aplicare in soft si declinare in antreprenoriat. N-am avut asteptari, pentru ca cel mai important lucru era accesul la informatie si la specializari, dar sunt absolut incantat de rezultatul competitiei”, a declarat Bogdan Herea, CEO al PITECH+PLUS si sustinatorul categoriei Cyber.
„Cand echipa Alternativilor de la Bokeh (Natalia Sfetcu / Alex Haidamac) a castigat anul trecut aurul la design, a fost o bucurie de nedescris. Erau momente in care ma intrebam peste cate generatii vom mai avea parte, la The Alternative School, de o distinctie la fel de sonora. Dar pentru ca The Alternative School nu este despre premii, ci mai ales despre evolutie si cresterea unei altfel de generatii de ganditori in disciplinele creative, cand m-am intors de la Cannes, in 2013, mi-am zis doar ca trebuie sa aleg sectiuni competitionale care mi se par fundamentale pentru evolutia industriei (Design, Cyber, PR) si sa formez oameni frumosi, ca viata in aceasta comunitate sa fie o bucurie. Premiul luat de Bianca si Razvan, in urma unei competitii cu alte 37 de echipe reprezentand cele mai influente agentii digitale ale lumii, e o imensa eliberare, dar si-o obligatie colosala. Pentru ca alaturi de Bokeh, ei au transformat Aurul in standard”, a spusTeodora Migdalovici, fondatorul programului educational si Ambasadorul Cannes Lions in Romania.
In 2014, la evenimentele dedicate junior-seniorilor la Cannes, trei echip eromanesti au fost prezente in competitii si doua la Academii (The Storytelling Academy, Roger Hatchuel Academy).
Sustinerea financiara pentru specializarea tinerilor romani la festival a fost oferita de Pitech+Plus, Renania, UniCreditTiriac Bank si MiniPRIX.
De peste noua ani, The Alternative School for Creative Thinking e singura platforma educationala care oferaoportunitati de studiu si competitie la nivel international, pentru sute de tineri pasionati din industria comunicarii.
Peste 250 de tineri au reprezentat Romania la Cannes, Eurobest si Dubai Lynx.
Multi au adus in tara Aur, Grand Prix, Bronz sau Order or Merit fie la competitiile in care au fost implicati initial, fie ulterior, ca urmare a experientei dobandite din interactiunea cu informatia de festival.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz