Audientele nu mai conteaza
Reading Time: 2 minuteAtentia oamenilor este batalia care trebuie castigata de branduri. Audientele nu mai conteaza atat de mult. Inainte de a va revolta, lasati-ma sa va explic de ce cred asta!
de Laurentiu Dumitrescu
In realitatea lumii de astazi din ce in ce mai multe lucruri ne solicita atentia, iar capacitatea noastra de concentrare a atentiei a ramas aceeasi ca acum 50 de ani. E-mail-ul, alertele Facebook, SMS-urile, WhatsApp, Messenger, alertele aplicatiilor de pe mobil, toate vor atentia noastra. Telefonul mobil este dispozitivul care concureaza cel mai agresiv cu publicitatea pentru castigarea atentiei noastre.
Advertisingul nu mai functioneaza ca in 2007. In urma cu sapte ani, pauza publicitara ne intrerupea din vizionarea unei emisiuni, a unui film sau eveniment sportiv si incerca sa ne transmita mesajul unui brand. Daca nu mergeai pana in bucatarie, vedeai o mare parte din spoturile publicitare. Ce faceti astazi in pauza de publicitate de la TV? Cat de des va mutati atentia dinspre televizor catre telefon, tableta sau laptop? Poate ca multi dintre voi veti fi surprinsi de rezultatul acestei observatii.
Pentru a realiza cat de mare este influenta pe care aceasta tendinta o are, uitati-va la cat de mult se discuta pe Facebook despre ce se intampla in timpul difuzarii unui mare show de televiziune, precum “Romanii au talent” sau “Dansez pentru tine”. Aceste conversatii au loc mai ales in timpul pauzelor publicitare din respectivele emisiuni. Nu sustin ca TV-ul nu mai functioneaza pentru branduri. El inca livreaza rezultate in anumite conditii. Sa nu lasam insa inertia sa influenteze deciziile importante din campaniile noastre. De multe ori, ce a functionat in 2007 nu mai functioneaza la fel si in 2014. Lupta pentru castigarea atentiei oamenilor nu a fost niciodata mai dificila pentru industria noastra. Solutii exista. Trebuie sa intelegem insa cu totii ca lumea in care traim s-a schimbat si ca trebuie sa ne adaptam la noua realitate.
Carte de vizita: Laurentiu Dumitrescu
Laurentiu Dumitrescu este Managing Partner al Digital Star, parte a Leo Burnett Group. Lucreaza in comunicarea digitala de peste 10 ani, deschizandu-si prima agentie de comunicare online in 2002. Din ianuarie 2010, compania creata de el s-a afiliat grupului Leo Burnett Romania. Proiectele Digital Star au castigat in ultimii doi ani din ce in ce mai multe aprecieri la festivalurile care premiaza creativitatea in mediul digital.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz