Auchan: Peste 16 ani de investiții în România, pentru români
Reading Time: 3 minutePrezentă în România de peste 16 ani, Auchan a investit pe piața locală peste 600 de milioane de euro în dezvoltare, expansiune regională, proiecte și comunitatea locală, având în prezent o rețea de peste 300 de unități multi-format și o strategie de vânzare omnicanal.
Pe lângă investițiile financiare, Auchan alocă o atenție deosebită în oameni, idei, relații bazate pe încredere cu partenerii și colaboratorii săi și inițiative menite să aducă un plus de valoare acolo unde compania își desfășoară activitatea.
Auchan sprijină economia locală
Auchan sprijină economia locală și producătorii români, peste 85% dintre produsele prezente la raft în magazinele Auchan provenind de la furnizori din țară, atât pe segmentul alimentar, cât și nealimentar, iar gama alimentară este formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România.
Pe rafturile magazinelor Auchan se regăsesc în prezent peste 50.000 de produse, din care circa 1.100 sunt produse marca Auchan. Din cele din urmă, peste 700 sunt realizate în România, cu producători locali.
„Gama noastră alimentară este formată în proporție de peste 90% din produse de la companii românești. În plus, colaborăm inclusiv cu peste 100 de producători ultralocali și am dezvoltat peste 40 de filiere naționale agroalimentare, proiecte dezvoltate pe termen lung cu producători români care livrează pentru magazinele Auchan produse agricole cu trasabilitate controlată de noi, de la sămânță până la raft, și care respectă cerințele noastre de calitate, respect pentru mediu.”
Tiberiu Dănețiu, Director de Marketing la Auchan România.
O altă inițiativă prin care Auchan își dorește să creeze valoare în rândul comunităților locale și să vină în sprijinul a cât mai multor mărci autohtone, atât cu o lungă istorie în spate, cât și la început de drum, promovând consumul de produse românești, este Clubului Mărcilor Emblematice Românești. Prin aducerea lor în atenția clienților, Auchan își reconfirmă sprijinul față de producătorii locali și consumul de produse românești.
Investiții in dezvoltarea oamenilor
Cu aproximativ 8.000 de angajați în peste 50 de meserii diferite, una dintre investițile prioritare ale companiei se îndreaptă către formarea și dezvoltarea profesională a angajaților. Numai în 2021 au fost efectuate peste 113.000 de ore de formare, fiind oferite oportunități egale de dezvoltare și cursuri de specialitate atât din punct de vedere tehnic, cât și soft skills.
„Cred cu tărie că avem inclusiv un rol social în viața oamenilor, mai mult decât unul economic. Investim în dezvoltarea celui mai bun loc de muncă cu putință și în a dialoga continuu și transparent cu echipele noastre privind așteptările lor. Aceasta este cheia pentru a reuși să oferim un mediu de muncă motivațional, unde toți angajații se simt încurajați să se dezvolte și să se implice”, a subliniat Adina Nanu, Director Resurse Umane și Transformare la Auchan Retail România.
Investiții pentru un viitor mai sănătos
Un alt segment în care Auchan investește major este sustenabilitatea, militând constant pentru grija față de mediul înconjurător, aceste valori făcând parte din ADN-ul companiei, și desfășoară constant acțiuni de conștientizare a unui consum responsabil. Retailerul a realizat de-a lungul timpului o serie de proiecte de mediu, de reciclare, eliminare a plasticului și economie circulară, pe întreg lanțul valoric, prin care își propune să contribuie la un viitor mai bun și mai sustenabil.
„Derulăm sute de proiecte de sustenabilitate la nivel local și național, precum Zero Risipă, O nouă viață sau programul de colectare și reciclare a uleiului alimentar și suntem foarte bucuroși că eforturile noastre și ale clienților noștri sunt apreciate. Anul trecut, de exemplu, Guvernul României, prin Departamentul de Dezvoltare Durabilă, ne-a desemnat drept unul dintre cei cinci „campioni” în domeniul utilizării cu înțelepciune a apei în cadrul competiției „Apa trece, proiectele rămân”,. Auchan România fiind desemnat câștigător la secțiunea societăți comerciale, indiferent de domeniul de activitate, pentru programul de colectare și reciclare a uleiului alimentar uzat”, a precizat Tiberiu Dănețiu.
Investiții în brandul de țară
În calitate de promotor al valorilor locale, Auchan România investește și în proiecte speciale, menite să evidențieze frumusețile țării la nivel internațional. Un exemplu în acest sens îl reprezintă Turul României la Ciclism, pe care Auchan îl susține în calitate de partener principal de cinci ani; un eveniment unic, ce promovează România, turismul, tradiția, sportul și diversitatea.
Imaginea României și peisajele minunate cu care ne mândrim sunt promovate și peste hotare, în 2022 competiția fiind pentru prima dată difuzată de Eurosport în nu mai puțin de 50 de țări, cu sprjinul Auchan.
„Turul Românei este o competiție emblematică, cu îndelungată tradiție în sportul românesc, și un important vector de promovare a frumuseților țării noastre și a unui stil de viață sănătos. Ne bucurăm să vedem că recunoașterea acestui eveniment crește de la an la an și a fost o mare satisfacție pentru noi să putem contribui la promovarea frumuseților României către o audiență de peste 100 de milioane de oameni, prin intermediul Eurosport”, spune Tiberiu Dănețiu.
#BizFranța este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt Groupama, Orange și Air France.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz