Interviuri

Atmosfera Tour de France, în România

15 iul. 2023 6 min

Atmosfera Tour de France, în România

Reading Time: 6 minute

A doua ediție L’Étape Romania by Tour de France va avea loc, la București, pe 27 august. Biz, partenerul oficial al competiției, caută să vă introducă în culisele ei cu ajutorul lui Tudor Ștefan Mocuța, CEO MPG România, organizatorul evenimentului, precum și al altor competiții sportive de anvergură.

Tudor LEtape Romania by Tour de France

Ce este L’Étape by Tour de France și ce presupune organizarea în România?

ED EDM VISUEL 210X280mm

L’Étape Romania by Tour de France este singura competiție din România care oferă emoția unei curse de top mondial, destinată tuturor cicliștilor, de la familii cu copii de minim 8 ani și până la cicliști de performanță.

Organizarea evenimentului în țara noastră este în primul rând o reușită pentru ciclismul din România și contribuie la promovarea sportului de masă. Efortul organizatoric se traduce prin mii de ore de muncă în echipă, peste 400 de voluntari și 80 de arbitri, peste 100 de autovehicule de securitate și intervenție în ziua cursei, o echipă de peste 100 de tehnicieni, 425 de intersecții securizate, peste 5.000 de garduri și elemente de siguranță și multă determinare pentru a oferi tuturor pasionaților de ciclism o experiență memorabilă.

Cum s-a dezvoltat industria ciclismului în România și ce oportunități ați identificat pentru perioada următoare?

Ciclismul a devenit unul dintre sporturile preferate pentru petrecerea timpului liber, în ciuda faptului că ducem lipsă de infrastructură adecvată în majoritatea orașelor din România. Avem deja peste 1.200 de participanți înscriși, cu aproape 2 luni înainte de start, estimările noastre fiind că evenimentul va depăși 2.500 de rideri în ziua cursei și astfel, va deveni cel mai mare concurs de ciclism din Europa de Est.

În ceea ce privește dezvoltarea ciclismului și implicit a cursei L’Étape Romania, cred că este esențial să ne concentrăm pe două aspecte importante. În primul rând, atragerea copiilor, pentru care un eveniment așa cum este L’Étape Romania poate să reprezinte un factor determinant în evoluția lor, să le deschidă pofta pentru mișcare și pentru sport și să îi motiveze să țină sportul aproape de ei, pe tot parcursul vieții.

Cum vedeți evoluția MPG în domeniul evenimentelor sportive?

Pe parcursul celor peste 27 de ani de activitate, am creat oportunități de practicare a sportului pentru copii și adulți deopotrivă. În mod egal, am creat tehnologie pentru organizatorii de evenimente, care le-a permis să își gestioneze activitatea cu un grad de eficiență sporit dar și să beneficieze de noi oportunități în dezvoltarea propriilor afaceri sau cluburi sportive, în strânsă legătură cu rețeaua de practicanți de sport pe care am creat-o și pe care le-am pus-o la dispoziție.

Următoarea provocare pe care ne propunem să o abordăm este motivarea noilor generații să practice sportul. Altfel spus, ne dorim să aducem sportul mai aproape de cultura populară, de viața oamenilor, să le dovedim că sportul poate să ofere trăiri pe care nicio altă activitate nu o poate egala, atât ca participant activ dar și ca susținător sau spectator.

Care sunt principalele provocări în organizarea unor evenimente sportive de anvergură?

Fiecare eveniment are caracteristicile și provocările sale, determinate, spre exemplu, de contextul și locația în care se desfășoară, de numărul de participanți, de formatul propus și așa mai departe. Evident, siguranța participanților este prioritatea numărul 1 atunci când vorbim despre organizarea curselor de masă iar în ceea ce ne privește închiderea completă a drumurilor publice pentru a permite derularea evenimentului este una dintre cele mai dificile caracteristici de organizare. Desigur, provocarile nu se opresc aici, fiecare detaliu organizatoric fiind necesar să se alinieze la standardele internaționale impuse de implementarea licenței la nivel local – de la înscrieri, la experiența din Race Village (start / sosire), alegerea și relaționarea cu providerii de servicii etc.

În ceea ce privește organizarea propriu-zisă, un factor determinant este echipa de organizare, care trebuie să fie pregătită pentru a răspunde dificultăților din ziua cursei, cu un grad de autonomie crescut. În situații de urgență, este important ca toți cei implicați să se mobilizeze rapid și să ia decizii care să permită derularea evenimentului în cele mai bune condiții, conform planului general de organizare.

Ce tendințe internaționale ați observat că ar fi aplicabile și pieței locale?

Sportul are capacitatea de a ne oferi experiențe nebănuite, în regiuni pe care în mod normal nu am fi ales să le vizităm și în egală măsură crează legături între oameni din întreaga lume. Cel mai probabil vom vedea din ce în ce mai multe evenimente de tip boutique, care nu își propun neapărat să funcționeze pe principiile clasice de business sportiv, adevărate experiențe sportive create pentru grupuri mici de practicanți, chiar personalizate unor nevoi specifice. Sporturile care combină explorarea și promisiunea unor experiențe de trăit o dată în viață au potențial în mod special, cheia succesului fiind capacitatea organizatorilor de a face primele experimente în această direcție dar și proliferarea platformelor care unesc organizatorii locali cu un public internațional.

Un al doilea trend important pe care îl observăm este cel al globalizării experiențelor sportive de mare envergură. Marile evenimente internaționale dedicate amatorilor, în mod special cele care au în spate un lung istoric și brand recognition, vor fi din ce în ce mai prezente în piețele locale, pe măsură ce caută să își extindă capacitatea de a acapara noi fani dar și participanți. Un astfel de exemplu este chiar L’Étape România, extensie a evenimentului L’Étape du Tour, cel mai mare concurs de ciclism din lume dedicat amatorilor, care își crează astfel o bază solidă de urmăritori și viitori participanți.

Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm dezvoltarea importantă, în mod special în rândul noilor generații, a sportului digital (e-sports). Mă aștept să vedem o creștere a evenimentelor organizate pentru comunitățile locale, implicit o creștere a nivelului de sponsorizări atrase de echipele locale.

Cât de mult vă bazați pe tehnologie și cum credeți că va interveni AI în această industrie?

Tehnologia va continua să infuzeze fiecare aspect al sportului, dând putere sportivilor și creând o experiență mai captivantă pentru fani, fie că urmăresc evenimentele live sau de acasă. De asemenea, experiența practicării sportului se va schimba radical în următorii ani, urmând să vedem o tehnologizare a locațiilor în care se practică sport, care implicit va conduce la noi oportunități de a extinde experiența în sine atât în timpul dar și înainte și după ce a avut loc. Mai multă informație și puterea de procesare a informației în timp real sunt cele două ingrediente esențiale care contribuie la acest proces.

În ceea ce ne privește, MPG este în primul rând o companie dezvoltatoare de tehnologie, investițiile pe care le facem fiind esențiale pentru capacitatea companiei de a face business, de a inova și de a rămâne competitivi într-o lume din ce în ce mai globalizată. Tehnologia ne permite să creăm mai multe oportunități de joc și experiențe sportive, să contribuim la formarea comunităților locale în jurul pasiunilor comune pe care le împart și să deschidem noi oportunități de business pentru organizatori și locații sportive. Mai mult, înțelegerea felului în care amatorii practică sportul și prezentarea oportunităților de joc sau de a face mișcare potrivite pentru fiecare persoană în parte este ceea ce urmărim.

În strânsă legătură cu aceste principii, procesele accelerate de către AI ne permit să ne atingem obiectivul principal – să conectăm oamenii prin sport, să îi ajutăm să se bucure de sportul pe care îl practică și să eliminăm barierele cu care se confruntă în lumea de astăzi, prea puțin conectată cand vine vorba despre identificarea oportunităților de joc sau a celor de a face mișcare, a unui spațiu în care jocul / mișcarea poate avea loc și implicit a unui partener de joc sau a unui grup alături de care sportul să fie practicat. AI ne deschide oportunități în ceea ce privește personalizarea practicării sportului, ne poate ajuta să oferim informații și să le împachetăm de așa natură încât să devină utile pentru îmbunătățirea activității sportive, să ajute la crearea unui regim de antrenament și refacere.

În ceea ce privește îmbunătățirea eficienței operaționale, dezvoltarea de procese pe bază de AI va ajuta cluburile și organizatorii să își concentreze atenția în alte arii ale organizării de evenimente, să îmbunătățeasca experiența participanților și să dezvolte relații mai bune cu aceștia. Activitățile repetitive vor fi înlocuite de AI iar multe dintre interacțiunile care au acum la bază procese manuale, pur funcționale, vor fi înlocuite de alte tipuri de interacțiuni, mult mai valorose, pe măsură ce AI va înlocui aceste zone de activitate.

Array

Articole pe aceeași temă: