Interviuri Business

Athanasios Giannousis, Olympus Foods România: Inovație și investiții pentru gustul autentic grecesc

24 iul. 2024 4 min

Athanasios Giannousis, Olympus Foods România: Inovație și investiții pentru gustul autentic grecesc

Reading Time: 4 minute

După ce a investit peste 140 de milioane de euro în fabrica de lapte de la Hălchiu, grupul elen Olympus derulează un nou proiect important – un centru logistic de peste 40 de milioane de euro. Noua investiție subliniază angajamentul grupului față de România, spune Athanasios Giannousis, directorul comercial al Olympus Foods Romania.

Cum a început parcursul Olympus Foods în România? Ce a motivat decizia companiei elene de a investi aici și care sunt principalele obiective pe care le-ați urmărit?

Grupul Hellenic Dairies, din care Olympus face parte, este o afacere de familie aflată la a treia generație de producători de lactate, cu operațiuni în 47 de țări din toată lumea. În prezent, Olympus deține 8 fabrici în patru țări, Grecia, România, Bulgaria și Cipru, care produc o gamă completă de lactate, brânzeturi, băuturi vegetale, sucuri naturale, dar și apă minerală naturală sau băuturi răcoritoare. Pe parcursul celor peste 13 ani de prezență în România, Olympus Foods a avut o evoluție remarcabilă, devenind unul dintre cei mai importanți producători de lactate de pe piața locală.

Decizia de a investi în România a fost motivată de potențialul pieței, precum și de poziția strategică a țării ca bază de extindere în regiune. Principalul nostru obiectiv a fost de a oferi consumatorilor români produse de înaltă calitate, bazate pe rețetele tradiționale grecești. România joacă un rol esențial în cadrul grupului, nu doar ca piață importantă de desfacere, ci și ca bază strategică pentru extinderea operațiunilor companiei în regiune și pentru consolidarea poziției la nivel european.

În ultimii 13 ani, am realizat investiții semnificative, de peste 180 de milioane de euro pe plan local, demonstrând astfel angajamentul nostru ferm față de dezvoltarea economică locală. Investițiile au fost direcționate către construcția și dezvoltarea fabricii de lapte de lângă Brașov, achiziția de echipamente de ultimă generație pentru colectarea și prelucrarea laptelui, precum și către crearea unui centru logistic avansat în proximitatea fabricii.

Cum a evoluat fabrica Olympus din România de la momentul în care a fost înființată?

Fabrica de Lapte de la Hălchiu a fost inaugurată în 2011, ca urmare a unei investiții de tip greenfield de peste 55 de milioane de euro. Construită inițial pe o suprafață de 25.000 de metri pătrați, fabrica a fost extinsă succesiv până la 39.000 de metri pătrați. Acest proces de expansiune a fost posibil datorită investițiilor suplimentare, care au ridicat suma totală investită la peste 140 de milioane de euro. Fondurile au fost direcționate cu preponderență către achiziția de echipamente de ultimă generație necesare pentru recepția și procesarea laptelui, precum și pentru implementarea tehnologiilor avansate de ambalare a produselor finite.

Astăzi, fabrica este cea mai tehnologizată unitate de producție de lactate din România și un lider în colectarea laptelui de la fermierii români, cu o capacitate de recepție de peste un milion de litri de lapte pe zi. În ceea ce privește piața de desfacere, aproximativ 35% din producția noastră este destinată exportului în statele Uniunii Europene, cu piețe extrem de competitive, dar și în țări non-UE, inclusiv Anglia și Serbia. Această distribuție geografică subliniază adaptabilitatea și calitatea produselor noastre realizate în România.

Ne puteți spune mai multe despre centrul logistic al Olympus Foods din România? Care sunt avantajele pe care le oferă acesta și cum contribuie la optimizarea lanțului de aprovizionare?

Centrul logistic din Hălchiu reprezintă cea mai recentă investiție a Olympus în România și joacă un rol crucial în optimizarea lanțului nostru de aprovizionare. Acesta va deservi piața locală, precum și toate țările în care sunt exportate produsele lactate Olympus fabricate la Brașov. Proiectul, în valoare de peste 40 de milioane de euro, va include și un depozit la înălțime (high-bay), cu o suprafață de aproximativ 6.000 de metri pătrați, complet automatizat, cu o temperatură controlată între +2 și +4 grade. Odată finalizată investiția, acesta va fi unul dintre cele mai mari depozite frigorifice de tip high-bay din România, cu o capacitate de peste 32.000 de paleți. Această nouă investiție vine să sublinieze angajamentul grupului elen față de România și a importanței pe care aceasta o are în planurile strategice.

Grecia este cunoscută pentru rețetele sale tradiționale și pentru produsele alimentare de înaltă calitate. Cum integrează Olympus Foods această tradiție în strategia sa de dezvoltare în România?

Olympus a scris istorie pe piața lactatelor din România, aducând mai aproape aromele Greciei și contribuind în același timp la dezvoltarea pieței locale de lactate. În 2011, am lansat în premieră pe piața românească iaurturile cu specific grecesc produse local. În 2018, am extins gama cu introducerea iaurtului Stragghisto, care are la bază o rețetă tradițională a iaurtului cu specific grecesc, iar în 2019, portofoliul a fost completat cu primul iaurt bio cu specific grecesc. Accentul pus pe rețetele autentic grecești și pe inovație ne-a ajutat să ne consolidăm poziția ca prima alegere a consumatorilor români în diverse categorii de produse, inclusiv iaurt grecesc, telemea vrac și suc natural.

Sustenabilitatea este un aspect tot mai important în industria alimentară. Ce măsuri și inițiative a implementat Olympus Foods pentru a reduce impactul asupra mediului?

Filosofia și valorile Olympus se bazează pe respect pentru natură și oameni, iar acestea se reflectă în activitatea noastră de zi cu zi. În 2017 am inaugurat propria stație de producție de biogaz, în urma unei investiții de 4 milioane de euro. Tehnologia folosită a ajutat la reducerea cu până la 40% a gazului metan și la scăderea semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon ale fabricii. Un alt pas important a fost lansarea primului ambalaj pentru lapte r-Pet, cu 35% plastic reciclat, 100% reciclabil.

Astfel, Olympus Foods a corelat introducerea ambalajelor r-PET, eficientizarea consumului de energie și implementarea propriilor sisteme de generare a energiei verzi, cu programe naționale de educație pentru sustenabilitate. Prin intermediul campaniei „Meserii de Viitor”, desfășurate în 2022 și 2024, informații esențiale despre reciclare și protecția mediului au ajuns la peste 7.000 de elevi, în școli din București și din întreaga țară. În paralel cu această campanie, am continuat să sprijinim prin donații de alimente comunitățile dezavantajate și să susținem inițiativele din România care promovează sportul și un stil de viață activ și sănătos.

Cum vedeți viitorul Olympus Foods în România? Ce mesaj aveți pentru clienții și partenerii Olympus Foods din România?

În 2022 am depășit 150 de milioane de euro cifră de afaceri, iar în 2023 am ajuns la 166 de milioane de euro cifra de afaceri. Strategia Olympus se bazează pe creștere prin investiții continue în calitate și inovație, precum și prin diversificarea gamei de produse. Introducerea de noi produse și tehnologii va rămâne o prioritate pentru noi, astfel încât să continuăm să oferim excelență în fiecare produs.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 385 (16 iulie – 16 septembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ediția internațională #BizGrecia este un proiect Biz în parteneriat cu Royal CaribbeanAlpha BankOlympusSarantisPPCtbi bankApivitaStirixis GroupAktorV+O Communication și Aqua Carpatica.

Array

Articole pe aceeași temă: