Atena Boca: „Căutăm proiecte care să aibă impact mare în viața copiilor și a mamelor”
Reading Time: 3 minuteLa începutul acestei luni, Asociația LaPrimulBebe a derulat campania #VremOm în urma căreia a strâns peste 273.000 de euro cu care a renovat integral Secția de Pediatrie a Spitalului Moreni.
Atena Boca, fondatoarea comunității LaPrimulBebe ne-a vorbit despre această campanie, dar și despre planurile pentru renovarea secției de neo-natologie din cadrul maternității Râmnicu Vâlcea, care este pe agenda Asociației în următoarea perioadă.
Asociația LaPrimulBebe a derulat de curând campania #VremOm prin care a renovat integral Secția de Pediatrie a Spitalului Moreni. De ce ați ales să vă implicați în acest proiect? Cum a luat naștere ideea din spatele ei?
Totul a început de la un linoleum medical. Eram în căutarea unui proiect umanitar pentru campania noastră de iarnă (LaPrimulBebe organizează două campanii pe an) atunci când am primit mesajul entuziast al unui tânăr medic din spitalul de aici. Ne cerea ajutor pentru achiziționarea unui covor pvc de uz spitalicesc, mozaicul vechi și comunist fiind un mediu propice pentru dezvoltarea bacteriilor. Dorința lui de a schimba condițiile pentru pacienții lui a trecut de monitor și ne-a făcut să ne urcăm în mașină și să vizităm acel loc chiar în aceeași săptămână.
Acesta a fost cel de-al 16-lea proiect umanitar al Asociației. Cum vă alegeți proiectele? Ce alte proiecte urmează?
Începem renovarea secției de neo-natologie din cadrul maternității Râmnicu Vâlcea. Iar pentru campania din iarnă suntem din nou în căutare de proiecte. Căutăm proiecte care să aibă impact mare în viața copiilor și a mamelor și neapărat oameni care își doresc cu adevărat schimbare pentru ei și pentru pacienții lor. De multe ori am întâlnit oameni care au spus „știm că nu avem aparatură necesară/condițiile necesare dar nu are sens să ne complicăm”.
La începtul pandemiei, comunitatea LaPrimulBebe a demarat campania #PrimaLinie prin care s-au strâns peste 235.000 de euro. Ne puteți spune mai multe despre această campanie?
În perioada de început a pandemiei am simțit o uriașă nevoie a părinților din comunitatea noastră de implicare și am primit nenumărate mesaje de ajutor de la mame medici din linia întâi. Așa că am decis să anulăm campania de primăvară pe care o aveam pregătită și să inițiem o campanie de sprijin în lupta Covid. Banii au fost duși spre echipamente de protecție pentru medicii din prima linie, echipamente ce au ajuns în spitale din 41 de județe, și spre 2 ventilatoare și 8 monitoare funcții vitale pentru secțiile de terapie intensivă.
Ați reușit să strângeți această sumă în numai cinci zile. Care au fost principalele provocări cu care v-ați confruntat? Cum a arătat o zi de muncă pentru voi în acea perioadă?
Da, așa este. Am scurtat cele 6 zile de campanie obișnuite pentru a putea strânge banii mai ușor. Munca de după o campanie durează mult mai mult de câteva zile. A fost o perioadă cu multă, multă muncă, dar și cu enorm de multă energie, pentru că am putut simți că facem ceva concret. Că nu stăm și ne uităm de pe margine, așteptând ajutor de la alții. Fiecare campanie umanitară din comuniatatea noastră ne arată că oamenii sunt buni, atunci când le oferi un spațiu să fie așa.
O parte dintre angajați au lucrat de acasă în perioada de pandemie. Cum s-a desfășurat activitatea LaPrimulBebe în această perioadă?
Și noi am lucrat de acasă încă de la începutul pandemiei, încă lucrăm de acasă. Evenimentele offline nu pot fi organizate, așa că am folosit această perioada să ne dezvoltăm și în alte direcții. A fost o perioadă provocatoare, însă uitându-mă astăzi în spate nu aș schimba această perioada pentru nimic în lume. Am crescut toate enorm, am devenit mai flexibile, mai deschise la nou, găsim soluții mai rapid, suntem mai eficiente și stima de sine a crescut. La fel și comuniatatea.
Care sunt planurile pe care le aveți în continuare pentru comunitate?
Vrem să creăm primul sistem de suport pentru gravide și mamele în primul an după naștere, sistem care există în foarte multe țări. La noi, din păcate, nici măcar nu se cunoaște nevoia uriașă de susținere a femeilor în această perioada și cât este ea de importantă pentru sănătatea emoțională a viitorilor adulți. Tot în pandemie am făcut primii pași în această direcție și am lansat campania BebeBunVenit, care susține mamele cu acces la tehnologie prin programul video www.BebeBunVenit.ro cu tot ce are nevoie să știe o gravidă și o mama în primul an după naștere. Și Caravana BebeBunVenit, un program de educație și sprijin material pentru mamele din zona Călărași, zonă aflată în top 3 mortalitate infantilă din Uniunea Europeană.Până în 2027 vrem ca fiecare județ să aibă comunitatea lui locală LaPrimulBebe. Astăzi suntem prezenți în 23 de județe, cu peste 150.000 de membri activi.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz