Asistent digital pentru daune CASCO
Reading Time: 3 minuteUniqa Asigurări lansează primul asistent digital de notificare a daunelor si despăgubire pentru daunele ușoare, care nu depășesc 500 de euro, pentru clienții care au încheiată o asigurare CASCO.
Asistentul Ana face parte dintr-un amplu proiect de digitalizare, care a presupus și implementarea unei platforme integrate de management al daunelor, prin care specialiștii de daune să poată administra dosarele de daună rapid și efficient, au eplicat reprezentanții Uniqa Asigurări, la conferința de lansare a asistentului digital.
„Uniqa este primul asigurător care introduce acest concept digital pe piața asigurărilor din România, remodelând complet experiența clientului. Asistentul digital Ana este o inițiativă locală care face parte din strategia Uniqa Asigurări de a oferi soluții integrate, de tip “end to end”, care generează valoare adaugată și servicii la cele mai înalte standarde de calitate pentru clienții săi. Am ales România pentru a lansa acest serviciu și datorită faptului că suntem printre țările cu cea mai bună viteză a internetului, dar și cu o rată foarte bună de utilizare a smartphone-urilor”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO (Chief Insurance Technical Officer) Uniqa Asigurări.
Dacă, în mod tradițional, pentru avizarea unei avarii, clientul transmitea o notificare prin call- center sau prin intermediul unui formular online, urmând procesul de constatare daună și plată facturilor transmise după reparația autovehicului, proces complex, cu un timp de soluționare a dosarului de minimum o săptămână și un impact semnificativ pentru client, acum, asistentul digital Ana, va ajuta clienții care dețin polițe CASCO să afle în 30 de minute care este propunerea de despăgubire pentru dauna mașinii. Mai exact, atunci când vrea să semnaleze o avarie, clientul transmite o notificare prin intermediul asistentului digital, care poate fi accesat în https://daunerapide.uniqa.ro, sau prin intermediul call-centerului care direcționează clientul către Ana.
Avizarea daunelor ușoare se face exclusiv online, după ce clientul urmează câțiva pași privind identificarea și descrierea daunei. Clientul primește pe loc oferta de despăgubire, urmând să își aleagă singur unitatea de service auto și calitatea reparației.
Cei care au daune cu valoare mai mare de 500 de euro, pot utiliza, de asemenea, Ana pentru notificarea daunelor. În funcție de complexitatea daunei, aceștia vor fi ghidați în următorii pași ai procesului de constatare și emitere a propunerii pentru despăgubire a daunei de către o echipă dedicată.
„Dorim să schimbăm radical modul în care oferim serviciile de daune clienților noștri. Aducem împreună oamenii și tehnologia, astfel încât notificarea daunelor devine un proces extrem de facil, iar ofertarea sumei aferente despăgubirii are loc foarte rapid”, a declarat Paul Zarzără, Directorul Direcței Daune din cadrul Uniqa Asigurări.
“Ana este un sistem construit cu ajutorul ultimelor tehnologii în domeniu, având la bază principii de “machine learning”, ce permit calibrarea algoritmilor și proceselor în mod continuu și adaptarea la realitățile interacțiunii cu clienții. Alături de valoarea adăugată experienței clienților noștri, implementarea asistentului digital Ana și trecerea la o nouă platformă integrată de management al daunelor vor crea un mediu de lucru modern și inovator pentru echipa de daune UNIQA, în cadrul unui Centru de procesare daune care ne dorim să reprezinte un reper în piață”, a adăugat Paul Zarzără.
În prima etapă de dezvoltare, Ana asistă notificarea și despăgubirea daunelor aferente polițelor de asigurare CASCO, proces deja disponibil pentru clienții Uniqa. În cursul acestui an, Ana va prelua notificarea și despăgubirea daunelor pentru polițele de asigurare a locuințelor, Uniqa Asigurări avand în plan dezvoltarea soluției digitale și pentru alte produse din portofoliul companiei.
„Dezvoltăm permanent soluții care ne ajută să îmbunătățim experiența clienților și să aducem valoare în viața acestora. Utilizăm tehnologia pentru a crește eficiența proceselor noastre operaționale și accesibilitatea la produsele și serviciile oferite de Uniqa. <Oricând> și <oriunde> sunt principiile de bază din spatele soluțiilor digitale pe care vom continua să le implementăm pentru a ține pasul cu așteptările clienților noștri”, a declarat Franz Weiler, CEO Uniqa Asigurări.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz