Romanian Design Week, cel mai amplu festival multidisciplinar dedicat industriilor creative, cu sprijinul OAR București și al Bibliotecii Naționale a României și în parteneriat cu ExpoArte, redeschide pentru publicul larg Așezămintele Ion I.C. Brătianu.
Între 14 și 22 mai, ansamblul, considerat unul dintre cele mai apreciate exemple de arhitectură neoromânească din București, devine Design House, iar publicul este invitat să descopere un concept inedit: în fiecare zi, spațiul va fi reconfigurat și va găzdui o altă expoziție personală semnată de un designer român, din zona designului de produs, a designului grafic sau a designului vestimentar.
Totodată, pe parcursul celor 9 zile de festival, vizitatorii îi vor putea întâlni personal pe designerii care vor fi prezenți în ziua dedicată expoziției lor.
În camerele expoziționale de la parterul ansamblului de patrimoniu vor fi găzduite zilnic expoziții capsulă de design de produs, design vestimentar, design grafic.
Pe lângă acestea, vizitatorii se vor putea familiariza cu istoria casei de patrimoniu și a familiei Brătianu, precum și cu istoria zonei din jurul Bulevardului Dacia, prin intervenții speciale pe parcursul traseului expozițional.
Programul cuprinde, de asemenea, tururi ghidate din seria celor deja emblematice realizate de ARCEN, al căror scop este de a explora la pas zona Calea Victoriei – Bulevardul Dacia și străzi adiacente, un traseu care se va încheia la Așezămintele Ion I.C. Brătianu, pentru a puncta istoria casei, care a împlinit recent un secol de la prima cărămidă așezată, și a Brătienilor. Tururile vor avea loc în weekend-urile 14-15 și 21-22 mai și vor fi accesibile publicului larg.
Romanian Design Week deschide pe parcursul celor 9 zile de festival nu doar interiorul Așezămintelor Ion I.C. Brătianu, ci caută să integreze în experiența locuitorilor Bucureștiului și parcul I.C. Brătianu, spre care are deschidere ansamblul de patrimoniu.
Gândit de Brătieni la începutul secolului al XX-lea ca grădina Bibliotecii și spațiu de lectură, parcul se transformă pe perioada RDW într-un spațiu care astăzi reia misiunea sa inițială și acomodează nevoile recreative și de socializare ale publicului, sub semnătura festivalului de design. Accesul în Design House: Așezămintele Ion I.C. Brătianu se va face prin Bulevardul Dacia nr. 10.
Acțiunea de redeschidere a casei implică participarea mai multor profesioniști locali. Printre contributori se numără echipa Attila Kim Architects, echipa ARCEN și designerul Dilmana Yordanova.
Design House: Așezămintele Ion I.C. Brătianu este organizat de Romanian Design Week cu sprijinul OAR București și al Bibliotecii Naționale a României și în parteneriat cu ExpoArte, și face parte din Romanian Design Week, cel mai amplu festival multidisciplinar dedicat industriilor creative.
În cadrul edițiilor de până acum ale RDW, și alte clădiri și spații emblematice au fost reinventate sau repuse în circuitul urban, ele devenind scene pentru creatorii de astăzi, găzduind mari expoziții de design și de arhitectură: Palatul Știrbei, Palatul Camerei de Comerț din București, Hanul Gabroveni, Piața Amzei, Garajele Cobălcescu, Palatul Telefoanelor, Palatul Oscar Maugsch și Combinatul Fondului Plastic.
Experiența RDW 2022 înseamnă cele mai interesante lucrări de design românesc, cele mai creative activări, cel mai mare concept store de design românesc și cel mai amplu festival urban al creativității locale.
Vizitatorii se pot bucura de creativitatea designerilor români atât la Design House, cât și vizitând Combinatul Fondului Plastic, pentru a treia oară consecutiv punct central al festivalului, destinație-reper deja și scena principală a designului românesc.
Pentru programul complet RDW 2022 și actualizări ale acestuia, accesați pagina de Facebook a evenimentului, aici. Biletele pentru acces la festival pot fi achiziționate online de pe Eventbook, aici, sau offline, din rețeaua Eventbook de aici.
Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Parteneri: IQOS, Art Property Development, Art Property City, Absolut, Urban Monkey, ASAP
Susținut de: Regina Maria, illy
Proiect cultural realizat cu sprijinul Ministerului Culturii
În parteneriat cu: ExpoArte
Cu sprijinul: ARCUB, Primăria Municipiului București, Institutul Cultural Român, OAR București, Biblioteca Națională a României, Uniunea Artiștilor Plastici din România, Combinatul Fondului Plastic
Partener transport alternativ: Lime
Parteneri media strategici: Rock FM, Euromedia, Yooh, B365.ro, Radio România Cultural
Parteneri media: Arhitext, Designist, Feeder, Art Encounters, Fashion Premium Magazine, G4Media, Glamour, Igloo, Modernism, Molecule-F, Munteanu, Revista Atelierul, IQads, Zeppelin, Zile & Nopți, Revista Arta, Propagarta, Spot Media, The Woman, Inspirationist, Contemporary Lynx, World Architecture Community
Partener de monitorizare: MediaTRUST
Echipă de creație: Radu Manelici + Sebastian Pren
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…
Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…
O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…
Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…
De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…