MarComm

Artiști și influenceri români dau voce mesajelor de coming out ale persoanelor LGBTI în campania #ComeOutWithMe

Reading Time: 2 minute

Asociația ACCEPT, prima organizație neguvernamentală din România care apără și promovează drepturile persoanelor LGBTI, și TikTok au lansat campania #ComeOutWithMe, pentru a da voce poveștilor încă nespuse ale persoanelor lesbiene, gay, bisexuale, transgender, queer, intersex, asexuale. În campanie s-au alăturat, până în acest moment, influenceri și artiști, precum: Delia, Giulia, Omid Ghannadi, Adrian Teleșpan, Ana Morodan, Andrei Niculae, Silviu Faiar, Maria Zvinca, Oana Matache, Raul Gheba, SkyvoMadi, Ovidiu Mureșanu, Magda, Noemi Mielman, Irina Deaconescu, Aluziva, Diana Sar, Bianca Adam, Maurice Munteanu, ROXEN.

La începutul acestui an, doar 19% dintre români spuneau că știu o persoană gay sau lesbiană, conform studiului realizat pe un eșantion reprezentativ de Cult Market Research pentru ACCEPT. Campania #ComeOutWithMe este despre comunitatea LGBTQIA+, despre dificultatea pe care o ai atunci când vorbești despre tine într-un mediu neprietenos, despre curajul de care ai nevoie atunci când îți faci discursul de coming out, despre dragoste și acceptare.

„Ne-am propus ca prin această campanie să dăm încredere persoanelor care încă nu și-au făcut coming out-ul și să le arătăm că nu sunt singure, ci au aliați în persoane publice, persoane din comunitate care le sunt alături în demersul lor. Pentru toate aceste persoane, am găsit vocile care să le facă mai ușoară exprimarea propriului discurs de coming out. Mesajul lor se va auzi prin vocile aliaților, artiști și influenceri români, care s-au alăturat campaniei,” a declarat Ana Ciutu, ACCEPT

Provocarea #ComeOutWithMe a fost lansată pe TikTok pe 17 august, când primii influenceri au postat pe paginile lor oficiale intenția de a-și dona vocile pentru comunitate. În mod organic mesajul a ieșit din platformă și a ajuns și în alte rețele de socializare. Artiști și influenceri români își vor dona vocea comunității și vor citi mesaje de coming out, devenind în acest mod aliați ai persoanelor LGBTI care ar vrea să își spună povestea dar nu se simt încă în siguranță.

Persoanele dornice să participe la challenge sunt invitate să trimită un email cu discursul lor de coming out la adresa comeoutwithme@acceptromania.ro până duminică, 22 august. Mesajele citite de artiști și influenceri vor fi complet anonime, astfel încât membrii comunității să fie protejați.

Săptămâna viitoare, influencerii și artiștii vor posta clipurile în care citesc mesajele de coming out pe platformele lor oficiale și pe TikTok-ul Accept România.

Photo 122083719 © Piyamas Dulmunsumphun | Dreamstime.com

Romanita Oprea

Recent Posts

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

31 de minute ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

6 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

7 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

7 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

7 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

7 ore ago