Arta de a sfida criza
Reading Time: 2 minute<p> </p> <p> Incertitudinea economica stimuleaza interesul fata de arta si colectii de arta, pe masura ce investitorii cauta sa isi diversifice riscurile. Pe fondul incertitudinii economice, interesul investitorilor migreaza de la actiuni si obligatiuni spre active fixe, iar cererea pe piata a obiectelor de arta creste. In acest context, la nivel global se contureaza un nou palier de servicii profesionale, axat pe consultanta financiara in domeniul artei. Concluzia apartine celui de-al doilea raport “Art & Finance 2013” publicat recent de firma membra Deloitte din Luxemburg impreuna cu Art Tactic.</p> <p> </p> <p> “Arta nu mai este doar o diferenta competitiva in structura de investitii pe care o propun in mod traditional administratorii de averi, ci o cerinta exprimata de client”, spune Adriano Picinati di Torcello, Director al diviziei Art & Finance la Deloitte Luxemburg. “Este o tendinta pe care industria privata de administrare a averilor nu o poate ignora, in contextul in care clientii lor au active estimate la 4.000 de miliarde de dolari”, continua di Torcello.</p> <p> </p> <p> Mai mult, indicele de incredere Deloitte Art Tactic Art & Finance arata incredere sporita in ultimele 12 luni in randul administratorilor de active in ceea ce priveste dezvoltarea industriei de consultanta financiara in domeniul artei. Barometrul, ce evalueaza atitudinea fata de arta ca investitie, creditarea in scopul investitiilor in arta si mediul economic general, a urcat in acest an de la 32% la 42%. Raportul proiecteaza de asemenea o cerere in crestere: 60% dintre administratorii de averi implicati in studiu considera ca interesul fata de activele de colectie si cu valoare emotionala va fi in crestere. La aceasta evolutie a contribuit foarte mult si tehnologia. Raportul arata ca in ultimii ani s-au lansat peste 300 de initiative de promovare a artei in mediul online, acoperind segmente diverse precum baze de date, informatii si motoare de cautare, comunitati sociale, galerii si case de licitatii, platforme de tranzactionare pe modelul business-to-business sau consumer-to-consumer.</p> <p> </p> <p> “Progresul tehnologic genereaza schimbare in toate industriile”, spune Roger Dassen, Global Managing Director, Clients, Services & Talent la Deloitte Touche Tohmatsu Limited. “Industria de fata nu are decat de castigat in acest context. Noile platforme de tranzactionare online inseamna infuzii de lichiditate pe piata artei, largind totodata aria de acoperire si complexitatea datelor disponibile imbunatatind transparenta si facilitand evaluari mult mai precise ale obiectelor in sine”, mai spune Dassen. </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz