Arctic lansează „Forgotten”, o campanie care dorește să-i inspire pe români să aibă o atitudine sustenabilă față de haine
Reading Time: 4 minuteArctic, liderul pieței de electrocasnice din România, lansează campania Forgotten prin care urmărește să-i inspire pe români să adopte un stil de viață sustenabil, încurajându-i să își redescopere hainele din garderobă cu ajutorul tehnologiei ExtraSteam cu care sunt echipate mașinile de spălat rufe.
Sub sloganul „Redescoperă-ți garderoba cu tehnologia ExtraSteam”, campania semnată de McCann și susținută de Zitec și Oxygen pornește de la insightul potrivit căruia fiecare dintre noi are în garderobă articole vestimentare despre care a uitat, unele chiar cu etichetă pe ele.
Ca parte a unui stil de viață sustenabil, acestea pot fi readuse în lumina reflectoarelor cu ajutorul ExtraSteam – tehnologia erou a campaniei, care asigură o îngrijire delicată a hainelor, prelungind semnificativ durata lor de viață. Să purtăm mai mult hainele pe care le avem deja este cel mai bun răspuns la problema supraconsumului de textile, care generează o utilizare enormă de resurse, poluare și foarte multe deșeuri – este mesajul Arctic transpus creativ de agenția McCann.
Campania a demarat cu un spot TV de 35 de secunde, difuzat la cele mai importante posturi TV din Romania și a fost amplificată în social media și digital, inclusiv prin acțiuni extinse de influencer marketing.
Mixul de digital media al campaniei vizează o plajă largă de platforme de comunicare, de la YouTube, SmartTube, Instagram, Facebook la Google Search, Display & Programatic și Digital OOH. La acestea se adaugă landing page-ul https://www.arctic.ro/forgotten/ plus componenta de strategie de blog și proiecte speciale desfășurate pe unele dintre cele mai populare site-uri din România.
„Forgotten este prima noastră campanie de brand axată pe sustenabilitate, care reflectă întru totul viziunea Arctic și care marchează faptul că am pășit într-o nouă etapă de comunicare. Este, în același timp, o campanie construită în jurul unui mesaj de empowerment care să ne reamintească faptul că stă în puterea noastră să contribuim la crearea unei lumi mai curate.
Avem convingerea că această nouă direcție ne va apropia și mai mult de publicul tânăr, care înțelege nevoia de a face pași concreți înspre sustenabilitate, subliniind, totodată, calitatea și tehnologiile moderne incluse în produsele Arctic”, a declarat Gabriel Eremia, Director de Marketing și Product Management Arctic.
„Campania marchează o nouă etapă în evoluția brandului Arctic, în acord cu mesajul nostru «Evoluăm odată cu tine». În același timp, acesta duce la un nou nivel o preocupare care stă în centrul viziunii Arctic – aceea de a fi implicat în viața comunității, încurajând comportamente sustenabile. Ne-am luat angajamentul nu doar de a dezvolta în permanență produse care aduc valoare consumatorilor, ci și să fim parte a soluției, oferind instrumentele necesare pentru a fi cu un pas mai aproape de un viitor sustenabil”, a adăugat Daniela Costi, Brand Manager Arctic.
„În momentul în care am avut brieful pe masă, ne-am gândit cum putem să îi convingem pe oameni să cumpere mai puține haine. Așa că am lansat încă un brand de haine, doar că Forgotten e un brand pe care îl avem. Pentru că pană la urmă cele mai sustenabile haine sunt cele pe care le avem deja”, precizează Andrei Mihăilescu, Senior Copywriter McCann.
„Atunci când am început să lucrăm la Forgotten, am tratat totul ca pe o lansare de fashion brand, cu branding gândit de la zero, cu un spot care arată ca un fashion film, chiar și cu etichete pe care le poți agăța pe hainele redescoperite”, spune Sabina Popa, Senior Art Director McCann.
Mesajul campaniei privind sustenabilitatea este cu atât mai relevant cu cât toate mașinile de spălat rufe echipate cu tehnologia ExtraSteam sunt produse cu un impact minim asupra mediului, în fabrica Arctic din Ulmi, județul Dâmbovița, prima unitate Industry 4.0 din România.
Inaugurată la finele anului 2019, fabrica de mașini de spălat rufe integrează cele mai recente tehnologii de machine learning și procese de automatizare, ce permit angajaților să lucreze cot la cot cu roboții. Datorită implementării tehnologiilor care funcționează după principiile Industry 4.0, consumul de energie per produs a fost redus cu 30%.
În plus, unitatea de producție este dotată cu sursă de energie regenerabilă, care a permis până în prezent o reducere cu aproximativ 835 tone a emisiilor de dioxid de carbon. Grație sistemelor avansate de tratare a apelor reziduale și de colectare a apei pluviale, de la inaugurarea fabricii, a fost reciclată și refolosită o cantitate de aproximativ 46.000 de metri cubi de apă.
Fabrica din Ulmi are în portofoliu un număr extins de acreditări ca unitate de producție verde, fiind singura din țara noastră care deține certificarea LEED Platinum, cea mai înaltă distincție care recunoaște performanțele în domeniul producției sustenabile.
Echipele care au realizat campania sunt:
Echipa Arctic:
Gabriel Eremia – Marketing & Product Management Director / Alexandra Pascu – Head of Brand Marketing / Daniela Costi – Brand Manager Arctic / Georgiana Rusu – Arctic Brand Analyst/ Cătălin Cincu – Digital Marketing Specialist/ Diana Constantin – Social Media Specialist / Ana Maria Nechifor – Digital Content Specialist / Mădălina Radu – Digital Campaigns Specialist / Mihaela Mușat – PR Coordinator
Echipa McCann:
Diana Patriche – Account Director / Cristina David – Account Manager / Tiberiu Munteanu – Head of A/V Production / Cosmin Hritcu – AV Producer / Catalin Dobre – Chief Creative Director / Costin Bogdan – Executive Creative Director / Lucian Cernat – Group Creative Director / Sabina Popa – Senior Art Director / Andrei Mihailescu – Senior Copywriter / Dragos Vintu – Executive Business Director
Irina Manole, Communications Director / Anca Dorombach, Senior Account Coordinator
Echipa Zitec:
Cătălina Ionescu – Project Manager / Adrian Limbășan – Senior Graphic Designer / Alina Ciotârnel – Head of Media
Despre Arctic
Arctic este liderul pieței de electrocasnice din România și unul dintre cei mai importanți angajatori și exportatori. Cu peste 5.500 de angajați, compania exportă 84% din producția totală în peste 80 de țări. Cu o istorie de jumătate de secol, Arctic este parte din grupul Arçelik din anul 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție.
Compania deține cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală, unitatea de la Găești producând până în prezent peste 40 de milioane de aparate frigorifice. De asemenea, deține și prima fabrică Industry 4.0 din România și una dintre puținele de acest tip din Europa, fabrica de mașini de spălat din Ulmi, Dâmbovița, având o capacitate de producție de 2,2 milioane de unități pe an la finalizarea investițiilor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz