Arctic este unul dintre angajatorii tot mai atractiv pentru Gen Z
Reading Time: 2 minuteCompania Arctic, liderul pieței de electrocasnice locale, rămâne unul dintre angajatorii cu cea mai mare notorietate dintre companiile din România active în sectorul producției, situându-se, totodată, pe un trend ascendent în ceea ce privește atractivitatea, potrivit studiului Employer Brand Research 2023 realizat de grupul Randstad, lider mondial în servicii de recrutare.
La nivel național, atractivitatea Arctic a crescut de la 46,3% în 2021 la 54% în 2023. Totodată, compania este angajatorul din sectorul de producție cu cea mai mare notorietate în zona de sud a țării. Atractivitatea Arctic în această arie se situa la 53,4% în 2021, ajungând la 62,9% în 2023. Trendul ascendent se menține și în alte zone ale țării.
Potrivit sursei citate, una dintre categoriile demografice pentru care Arctic a devenit un angajator mai atractiv este, alături de generația X, generația Z (18-24 de ani) – de la 38,8% în 2021 la 48,7% în 2023. Acest rezultat reprezintă o confirmare a strategiei de implicare a companiei atât la nivelul învățământului dual, cât și al celui universitar. Astfel, la începutul lunii iulie, Arctic a demarat cea de-a patra ediție a programului de internship Fresh Start, care vizează sprijinirea tinerelor talente. În urma procesului de recrutare, au fost selectați 23 de studenți de la Universitatea Politehnica București, Universitatea Valahia din Târgoviște, Universitatea din Pitești și Universitatea Petrol – Gaze din Ploieşti. Perioada de internship se desfășoară pe parcursul a două luni (iulie – august), iar studenții selectați se bucură de statutul de angajat cu drepturi și beneficii depline.
„Prezența companiei Arctic în topul regional al angajatorilor din producție realizat de compania Randstad România ne bucură și ne onorează. Sunt norocos să am alături o echipă de top, împreună cu care am consolidat o cultură organizațională bazată pe respect, un sentiment profund de grijă pentru planetă și societate, precum și pe dorința de a evolua împreună. Crearea unui mediu de lucru inspirațional, sigur și sănătos, care promovează diversitatea și incluziunea este esențială pentru noi. Angajamentul Arctic este de a promova schimbările pozitive, care aduc plus-valoare pentru societate și generațiile viitoare”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.
„Dincolo de notorietatea solidă de angajator pe care Arctic și-a creat-o în rândul românilor, ne bucură faptul că, așa cum arată acest studiu, continuăm să creștem din punct de vedere al atractivității, cu o mențiune specială pentru cea mai tânără generație, cea a celor între 18 și 24 de ani, dar și pentru femei. Aceste cifre reconfirmă succesul programelor noastre care susțin tinerii și promovează diversitatea în domeniul tehnologiei și al inovației”, a adăugat Maria Tătaru, HR Director Arctic.
Arctic deține în România două fabrici, de frigidere și de mașini de spălat, situate la Găești și Ulmi, în județul Dâmbovița. Fabrica de mașini de spălat rufe de la Ulmi, inaugurată în 2019, ese prima unitate de producție Industry 4.0 din România și una dintre puținele de acest fel din Europa.
Randstad Employer Brand Research este cea mai cuprinzătoare și aprofundată cercetare independentă a brandului de angajator din lume, care selectează cei mai atractivi angajatori dintre mii de companii. Aceasta colectează opiniile a aproape 163.000 de respondenți din grupa de vârstă 18-64 de ani, din aproximativ 6.022 de companii, prezente în 32 de piețe. În România, la cercetare au participat 3.727 de persoane.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz