Arc Maison: Hub de răsfăț pentru femei
Reading Time: 7 minuteUn loc de conectare cu alte femei, de socializare, de refresh fizic și mental. Un spațiu unde clientele vin să se răsfețe și să uite de problemele de la job sau de acasă, totul într-o casă din zona Arcului de Triumf din București, unde se află Arc Maison Social Hub. Am vorbit cu fondatoarele Ina și Lilia Raicu despre decizia deschiderii acestui business în plină pandemie, investiții, poziționare, inspirație și ce își doresc pentru viitor.
Ce v-a determinat să lansați hub-ul tocmai în pandemie?
Lilia Raicu: Era visul nostru de mult timp, pus de ceva vreme pe o listă de așteptare și, spre surprinderea multora, l-am îndeplinit în plină pandemie. Tot vedeam pe internet, dar și la TV, că începuseră să apară anunțuri cu case spre vânzare sau cu spații de închiriat, în urma faptului că multe persoane începuseră să lucreze de acasă. Atunci am decis să profităm de oportunități și am căutat un spațiu pentru hub-ul Arc Maison.
Cum vă poziționați pe piață și față de concurență?
Lilia Raicu: Ne definim afacerea prin calitatea înaltă a serviciilor și prin atenția deosebită acordată fiecărei femei care ne calcă pragul. De asemenea, identitatea noastră se diferențiază față de concurență prin numele specialiștilor pe care îi reunim sub brandul Arc Maison Social Hub. Fiecare dintre ei este o persoană de referință pe nișa sa.
Alocăm consiliere gratuită femeilor și încercăm să le surprindem mereu cu noutăți în hub, prezentându-le produse artizanale și branduri selectate cu atenție. Acest hub e creat de femei și dedicat 100% lor. Clientele pleacă mereu de la noi cu energie bună și cu încredere; primim adesea complimente legat de spațiul nostru cum că „acest hub are o energie aparte” și că n-ar mai pleca de aici.
Care ați spune că sunt atu-urile voastre principale?
Lilia Raicu: Eu sunt o fire sociabilă, mereu le deschid clienților ușa cu zâmbetul larg. Transmit energie bună, îmi place să cred, le fac pe plac clienților astfel încât să se simtă ca acasă atunci când îi primesc în atelierul meu creativ. Îi încurajez pe oamenii aflați la început de drum, încerc să îi fac să uite de frustrările de la joburi și îi susțin să meargă către ce le face plăcere, să muncească și să viseze. Mă bucur atunci când văd că ei pleacă de la mine cu convingerea acerbă că „nimic nu este imposibil” și că totul are o rezolvare.
Ina Raicu: Legat de spațiul Arc Maison, cred că un atu foarte important e senzația de „acasă” pe care-o oferă locul. Ne dorim să creăm un ambient primitor, pare că ne și iese, din spusele clientelor, ceea ce ne bucură enorm. Nu este un spațiu prea prețios sau pretențios, iar asta cred că sporește senzația de confort, de bine, de armonie.
Ca atu personal, aș menționa încrederea pe care o ofer femeilor, susținerea mea. Sunt o fire empatică, dornică să și iasă lucrurile așa cum și le doresc clientele, mă mulez așadar ușor pe cerințele lor. E obligatoriu ca toate clientele să plece de la mine mulțumite și fericite, pline de încredere…chiar cred că nu este totul doar despre make-up, ci mai degrabă despre o stare – de a fi bine cu tine întru totul.
În acest domeniu, cred că e important să fii o persoană discretă, plăcută, pozitivă, să știi când să vorbești, când să nu, să cunoști puțin psihologia umană.
Cât de mult curaj și creativitate este nevoie în 2022 pentru a pune pe picioare un business cu potențial de succes?
Lilia Raicu: Nu cred că doar în 2022 este nevoie de curaj și de creativitate, în tot ce-ți propui, oricând, e nevoie din fiecare. Cu puțină inspirație și determinare crești, trebuie doar să-ți dai voie să fii TU. Eu consider că, atâta timp cât ești autentic și crezi 100% în ceea ce faci, lucrurile merg de la sine și capătă sens, implicit și valoare.
Ina Raicu: Ținând cont de situația actuală din lume, aș spune că e nevoie de foarte mult curaj. Cam tuturor le este frică de investiții, ceea ce e absolut firesc. Și noi avem un proiect în derulare, pe care momentan l-am pus pe hold. Așteptăm să vedem ce se mai întâmplă și sperăm la vremuri liniștite.
Cu ce investiție ați pornit și care este strategia pentru 2022-2023?
Ina Raicu: Am pornit cu o investiție de 50.000 de euro. Pentru anul în curs avem planuri în dezvoltare, cum spuneam anterior, cu siguranță că vom mai aloca bani și resurse în anul acesta și vom continua să investim. Momentan însă suntem în expectativă, din cauza contextului geopolitic actual. Sigur că ne dorim să ne reluăm cât de curând ideile, pentru că avem multe și frumoase, spunem noi, pregătim surprize pentru clienții noștri.
Cât de importante sunt strategiile de marketing și comunicare pentru brandul vostru?
Lilia Raicu: Ele sunt ca rețetarul necesar într-un business, după părerea mea, e ca și atunci când mergi la medicul de familie pentru a-ți prescrie o rețetă ca să te faci bine. Fără strategii de marketing și comunicare nu se poate construi un business, rămâi la faza de diagnostic și atât, nu-l ridici și, deci, nu poate funcționa la cele mai înalte standarde.
Ina Raicu: Am realizat pe parcurs că nu se poate fără. Când lucrurile nu mergeau chiar cum ne doream, ne-am spus că e momentul să solicităm serviciile unei firme de comunicare și PR.
Cum v-au ajutat carierele anterioare în acest drum?
Lilia Raicu: Eu cred că toate experiențele avute de-a lungul vieții ne pregătesc pentru ceva…îmi vine în minte vorba părinților mei „mamă, nu contează ce faci, important e e să faci ceva cu viața ta”. Până la 36 de ani am trecut prin foarte multe etape cu jobul – de la împărțit pliante la metrou, cusut accesorii vestimentare, jurnalist în presa scrisă sportivă, la fotografie și editare sau styling vestimentar.
Apoi, mi-am creat propriul business, de succes. Toate experiențele, de orice natură, te modelează și te șlefuiesc în primul rând ca om, apoi în business, să te poți descurca în orice situație și să găsești rapid soluțiile salvatoare.
Ina Raicu: Eu am lucrat în ProTV doi ani, ceea ce m-a ajutat foarte mult în relaționarea cu oamenii, în a lucra și interacționa cu persoane publice, în a găsi soluțiile potrivite în situații limită sau în a livra un serviciu bun, de calitate, într-un timp foarte scurt.
Aveți oameni sau businessuri care v-au inspirat?
Lilia Raicu: Sunt foarte mulți oameni de la noi din țară care mă inspiră și o să vorbesc de femei acum, pentru că sunt o feministă convinsă. Primul nume care îmi vine în minte este Andreea Stor, recunoscută ca primul profesor internațional de design floral de succes din România.
Apoi le amintesc pe fetele de la Raquette, două surori din Republica. Moldova cu un magazin online pe piața internațională – vând produse vestimentare de calitate superioară. Ele sunt un exemplu pentru mine – pe lângă talent, mai sunt și frumoase.
Apoi, veteranele în business, de când eram în facultate le admiram pe Camelia Șucu, Ruxandra Hurezeanu, Cristina Bâtlan, Doina Cepalis și lista e lungă. Le urmăresc cu mare interes activitatea și le citesc interviurile sau le ascult podcasturile, simt că am ce învăța de la ele, le admir că au reușit și au ajuns la un anumit statut în business.
Mă inspiră principiile despre care vorbesc ele. Unul dintre ele este „succesul aparține întotdeauna oamenilor curajoși și vizionari”, spunea Ruxandra Hurezeanu într-un interviu.
Ina Raicu: Mă inspiră multe persoane, voi enumera câteva chiar aici. Pe toate le admir pentru drumul parcurs, pentru profesionalism, energie frumoasă, pentru cât de puternice sunt și pentru felul cum au știut să își construiască un nume.
Oameni autentici, de la care ai ce învăța: Adonis Enache (Endorphin Lab), Ruxandra Hurezeanu (Ivatherm), Andra Manea (makeup artist L’Oreal Paris, fondatoare Gopro Academy), Amalia Enache, o poveste de femeie, Sonia Argint (Doer.ro), Lorena Buhnici (Cavaleria), Laura Cosoi, Adela Popescu, Andreea Remețan (pentru energia ei), Teodora Tompea (pentru frumusețea interioară), Diana Șucu (Select Design), Anastasia Soare (a creat un brand mondial în domeniul beauty).
Dar mă inspiră zilnic și femeile care-mi solicită serviciile – nu sunt persoane publice, dar au cariere impresionante în business, medicină sau drept. Printre ele, amintesc de: Andreea Minuta (executive director Regina Maria), Melania Damian (fondator sloop), Georgia Tamaga (cu un business în domeniul turismului de lux), Ella Munteanu și Cristina State (brand – La Mode Toujours), Dr. Ana Negreanu (chirurg vascular), Dr. Alina Constantin, Dr. Elena Catanescu (chirurg generalist), Veronica Zaharia (Parlor), Anca Dănilă (vveee.com).
Care sunt cele mai solicitate servicii ale voastre până în prezent?
Ina Raicu: Serviciile de machiaj sunt în topul preferințelor, alături de cele de design floral și de organizare evenimente. Dar sesizăm o creștere accentuată în zona de cosmetică de ultimă generație, styling de gene și sprâncene și hairstyling.
Care credeți că sunt avantajele unui business de familie?
Lilia Raicu: Eu chiar cred că în doi e mereu mai simplu, plus că emoțiile trăite împreună sunt diferite de atunci când ai pune singur pe picioare un business. Ne împărțim sarcinile, dar și cheltuielile sau pierderile; mă bucură că avem aceleași viziuni, că am pornit cu un curaj și cu forță de muncă egale.
Poate pare simplu la prima vedere, însă în spate e mult sacrificiu, nopți nedormite, dureri fizice, psihice, dar suntem pregătite și sigur trebuie să reușim să facem față tuturor provocărilor. Ne consultăm foarte mult, stăm la povești cu orele despre cum să îmbunătățim lucrurile, cu ce să venim nou. Apropo de nou, avem în plan să intrăm și în zona de online cu serviciile, mai precis să împărtășim cunoștințele noastre sub formă educativă. Timp de am avea să le punem pe toate în practică, pentru că idei avem destule.
Ina Raicu: Ajutorul reciproc e un mare avantaj. Avem, fiecare dintre noi, momente când ne e mai greu, când cedăm – susținerea când una nu mai poate e și ea foarte importantă și ne ajută să continuăm. Aș pune aici și încrederea acordată – e mare lucru să știi că ai pe cine te baza, că dacă ești în impas, ai cu cine vorbi, cu cine te sfătui – iar acel cineva cunoaște business-ul la fel ca tine, înțelege perfect ce-i transmiți și aveți aceeași strategie, gândire, urmați același vis.
Pe ce puneți accentul la Arc Maison în 2022?
Lilia Raicu: Aș începe cu autenticitate, aș continua cu dorința de a ne dezvolta în online / social media; apoi aș menționa fuziunea dintre un management inspirat și responsabilitate, atractivitate la pachet cu calitate și, nu în ultimul rând, concepte inspiraționale.
Ina Raicu: Dacă Lilia a spus cinci, eu mă rezum la trei – dar sigur că, în esență, ideea e aceeași – să facem cât mai cunoscut hub-ul Arc Maison folosindu-ne de toate mijloacele de comunicare, să ne îmbunătățim constant serviciile și să creăm un ambient mereu plăcut pentru cei ce ne trec pragul.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 363 (17 mai – 15 iunie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz