Antreprenori

Aproximativ 3.000 de afaceri românești folosesc platforma de tranzacționare B2B merXu la jumătate de an de la lansare

Reading Time: 2 minute

merXu, platforma de tranzacționare B2B online pentru companii din Europa Centrală și de Est anunță că aproximativ 3.000 de afaceri românești s-au înregistrat pe platformă.

Cele trei categorii best seller sunt: produse electrice/electrotehnice (35% din tranzacții), scule electrice (25% din tranzacții) și HoReCa (20-25% din tranzacții). merXu sprijină o gamă largă de companii din domeniile electrotehnică și iluminat, scule, construcții, industrie și construcții mașini, printre altele.

De la lansarea în luna noiembrie și până acum, au fost aproximativ 1.850 de tranzacții efectuate, dintre care 1.480 doar în perioada ianuarie-martie 2022. Valoarea comenzilor fluctuează de la lună la lună, iar media în primele trei luni a fost de 862 euro.

În ceea ce privește cea mai mare comandă dată de un cumpărător român de pe platformă, aceasta a fost o achiziție de panouri și componente sisteme fotovoltaice, de 11.980 euro, iar cea mai mare vânzare efectuată de un business românesc a fost de aproximativ 7.000 euro.

„În prezent, sunt 2.990 afaceri românești înregistrate pe merXu, din care 135 sunt vânzători. Echipa locală, formată din 19 angajați, a reușit în ultimele trei luni să crească interesul companiilor locale și să prezinte beneficiile unei astfel de platforme, lucru care se vede și în evoluția vânzărilor. Suntem optimiști că numărul tranzacțiilor va crește, mai ales prin prisma investițiilor în sisteme energetice verzi, sustenabile.”

Attila Okányi, Country Manager merXu România și Ungaria

Conform statisticilor platformei, majoritatea tranzacțiilor se realizează între selleri polonezi și buyeri români, fapt care se datorează și prezenței pe merXu.com a peste 1.700 de vânzători din Polonia.

Cele mai căutate produse sunt panourile și componentele de sisteme fotovoltaice, după care sculele electrice profesionale. „Ambele categorii de produse au o expunere limitată în online, cu puține magazine, iar majoritatea vânzărilor în aceste categorii încă se fac în offline, ceea ce ne oferă un avantaj major”, adaugă Attila Okányi.

Prin intermediul colegilor nou angajați și a echipei KAM (key account managers) responsabilă de atragerea  vânzătorilor pe platformă, dar și a specialiștilor din sfera customer support, merXu se dezvoltă din ce în ce mai mult și în România, compania fiind în continuare în proces de angajare.

merXu în regiune

Înființată în 2020 de Przemyslaw Budkowski, Tomasz Nowak și Sebastian Pietrowski, foștii CEO, COO și Director de Dezvoltare ai Grupului Allegro, merXu este o platformă internațională B2B pentru piața industrială care în prezent își desfășoară activitatea în Cehia, Estonia, Germania, Lituania, Polonia, România Slovacia și Ungaria.

Pentru operațiunile din România și Ungaria, compania l-a recrutat pe Attila Okányi, fostul director general al platformei Autovit.ro. Compania deservește mii de entități mici și mijlocii, creând un mediu de afaceri sigur care conectează cumpărători și vânzători verificați pentru a achiziționa bunuri online.

Platforma merXu este integral tradusă și în limba română, iar utilizatorii pot descoperi aproximativ 6 milioane de produse din categoriile HoReCa, respectiv industria alimentară, materiale și echipamente de construcții, scule electrice și de mână, instalații și componente electrice/electrotehnice, echipamente de protecție instalații sanitare, de încălzire și climatizare, produse chimice și din oțel ,utilaje și echipamente pentru agricultură.

merXu oferă o platformă cuprinzătoare pentru tranzacționarea online B2B la nivel național și internațional. Comerțul electronic B2B în Europa a crescut cu 7% pe an între 2013 și 2020. merXu va beneficia de o accelerare a tranziției achizițiilor B2B către online, permițând companiilor și furnizorilor acestora să se găsească și să tranzacționeze digital.

Gabriel Barliga

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

4 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

4 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

6 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

9 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

9 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

11 ore ago