Aproximativ 3.000 de afaceri românești folosesc platforma de tranzacționare B2B merXu la jumătate de an de la lansare
Reading Time: 2 minutemerXu, platforma de tranzacționare B2B online pentru companii din Europa Centrală și de Est anunță că aproximativ 3.000 de afaceri românești s-au înregistrat pe platformă.
Cele trei categorii best seller sunt: produse electrice/electrotehnice (35% din tranzacții), scule electrice (25% din tranzacții) și HoReCa (20-25% din tranzacții). merXu sprijină o gamă largă de companii din domeniile electrotehnică și iluminat, scule, construcții, industrie și construcții mașini, printre altele.
De la lansarea în luna noiembrie și până acum, au fost aproximativ 1.850 de tranzacții efectuate, dintre care 1.480 doar în perioada ianuarie-martie 2022. Valoarea comenzilor fluctuează de la lună la lună, iar media în primele trei luni a fost de 862 euro.
În ceea ce privește cea mai mare comandă dată de un cumpărător român de pe platformă, aceasta a fost o achiziție de panouri și componente sisteme fotovoltaice, de 11.980 euro, iar cea mai mare vânzare efectuată de un business românesc a fost de aproximativ 7.000 euro.
„În prezent, sunt 2.990 afaceri românești înregistrate pe merXu, din care 135 sunt vânzători. Echipa locală, formată din 19 angajați, a reușit în ultimele trei luni să crească interesul companiilor locale și să prezinte beneficiile unei astfel de platforme, lucru care se vede și în evoluția vânzărilor. Suntem optimiști că numărul tranzacțiilor va crește, mai ales prin prisma investițiilor în sisteme energetice verzi, sustenabile.”
Attila Okányi, Country Manager merXu România și Ungaria
Conform statisticilor platformei, majoritatea tranzacțiilor se realizează între selleri polonezi și buyeri români, fapt care se datorează și prezenței pe merXu.com a peste 1.700 de vânzători din Polonia.
Cele mai căutate produse sunt panourile și componentele de sisteme fotovoltaice, după care sculele electrice profesionale. „Ambele categorii de produse au o expunere limitată în online, cu puține magazine, iar majoritatea vânzărilor în aceste categorii încă se fac în offline, ceea ce ne oferă un avantaj major”, adaugă Attila Okányi.
Prin intermediul colegilor nou angajați și a echipei KAM (key account managers) responsabilă de atragerea vânzătorilor pe platformă, dar și a specialiștilor din sfera customer support, merXu se dezvoltă din ce în ce mai mult și în România, compania fiind în continuare în proces de angajare.
merXu în regiune
Înființată în 2020 de Przemyslaw Budkowski, Tomasz Nowak și Sebastian Pietrowski, foștii CEO, COO și Director de Dezvoltare ai Grupului Allegro, merXu este o platformă internațională B2B pentru piața industrială care în prezent își desfășoară activitatea în Cehia, Estonia, Germania, Lituania, Polonia, România Slovacia și Ungaria.
Pentru operațiunile din România și Ungaria, compania l-a recrutat pe Attila Okányi, fostul director general al platformei Autovit.ro. Compania deservește mii de entități mici și mijlocii, creând un mediu de afaceri sigur care conectează cumpărători și vânzători verificați pentru a achiziționa bunuri online.
Platforma merXu este integral tradusă și în limba română, iar utilizatorii pot descoperi aproximativ 6 milioane de produse din categoriile HoReCa, respectiv industria alimentară, materiale și echipamente de construcții, scule electrice și de mână, instalații și componente electrice/electrotehnice, echipamente de protecție instalații sanitare, de încălzire și climatizare, produse chimice și din oțel ,utilaje și echipamente pentru agricultură.
merXu oferă o platformă cuprinzătoare pentru tranzacționarea online B2B la nivel național și internațional. Comerțul electronic B2B în Europa a crescut cu 7% pe an între 2013 și 2020. merXu va beneficia de o accelerare a tranziției achizițiilor B2B către online, permițând companiilor și furnizorilor acestora să se găsească și să tranzacționeze digital.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz