În primele nouă luni ale anului 2024, mai bine de 975.000 de români au călătorit în Turcia, sectorul turistic din Turcia raportând cu 16% mai mulți români față de aceeași perioadă din 2023 (821.639) și cu 26% față de cea din 2022 (725.709)
De la începutul anului și până acum Turcia a găzduit în total 49,2 milioane de vizitatori și a acumulat venituri de 46,9 miliarde de dolari din turism . Creșterea anuală a numărului de vizitatori a fost de +9% (vs 2023) iar veniturile au crescut cu 7%. Cu aceste rezultate sectorul turistic al Turciei a făcut pași importanți pentru a-și depăși ținta de sfârșit de an și anume aceea de a înregistra 61 de milioane de vizitatori.
Cel mai mare oraș din Turcia, Istanbul, a primit peste 14 milioane de vizitatori internaționali în primele nouă luni. Cu o creștere de 7%, principalele atracții turistice de la Istanbul, cum ar fi Peninsula Istorică; piața Taksim; cartierul Karaköy și faleza Bosforului atât de pe malul european cât și de pe cel asiatic, au primit vizitatori din peste 200 de țări din America, Europa, Africa, Australia și Asia. Antalya, cunoscută drept „capitala turismului din Turcia,” a găzduit mai mult de 13,3 milioane de vizitatori, menținându-și poziția de lider în estul Mediteranei.
Rusia, Germania și Regatul Unit, statele din care provin majoritatea turiștilor înregistrați de Turcia, au rămas în grafic, iar turiștii din aceste țări au optat pentru o vacanță în principalele centre turistice ale Turciei: Antalya, Istanbul, Izmir și Muğla.
Peste 5,5 milioane de ruși au ales Turcia ca destinație de vacanță, generând o creștere de 6% între ianuarie și septembrie 2024. În aceeași perioadă, numărul vizitatorilor germani a depășit 5,2 milioane, piața germană înregistrând o creștere de 6%. Regatul Unit, a treia cea mai mare piață a Turciei, a arătat o creștere de 17%, cu aproape 3,7 milioane de britanici care au vizitat Turcia în primele 9 luni ale anului. Turcia a obținut cea mai mare creștere în China, găzduind peste 312.000 de vizitatori, în creștere cu 84% față de anul precedent. Vizitatorii veniți în Turcia s-au bucurat de bogatul patrimoniu cultural și istoric, de cultura gastronomică, de experiențele de oraș și de peisajele sale frumoase.
Foto: © Nikolai Sorokin | Dreamstime.com
INFINEXA, companie antreprenorială românească specializată în restructurarea și finanțarea firmelor aflate în dificultate, cu active de peste 150 de milioane…
Dezvoltarea centrelor de date la nivel global reprezintă o oportunitate mare pentru România de a deveni un jucător cheie în…
De la începutul anului viitor, companiile mici din România vor fi obligate să depună Declarația D406, prin fișierul SAF-T (Standard…
Începe o nouă ediție a programului gratuit de educație „The Girls Code - Breaking Barriers”! Acest program reprezintă un mare…
Începând cu 1 noiembrie, PPC România își consolidează echipa de leadership prin promovarea și extinderea portofoliilor unor membri cheie. George…
Krown:11, cel mai nou, complex si interactiv spațiu creativ de acest gen din România, își deschide oficial porțile pe data…