Aproape o treime din vânzările Renault în 2021 au fost mașini hibride sau electrice
Reading Time: 2 minuteGama E-Tech a Renault, care include mașinile cu motoare electrice și hibride, a reprezentat 30% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2021, față de 17% în anul precedent.
În Europa, Renault se află pe podiumul EV în Franța (lider), în Italia (poziția a 2-a) şi în Germania (poziția a 3-a). Lansat în 2012, Renault ZOE își menține poziția de lider de piață în segmentul EV din Franța și ocupă locul 2 în Europa.
În ceea ce privește vehiculele hibride de pasageri, modelele Clio reprezintă 19% din vânzări, Captur – 24%, Arkana – 56%.
Renault a reușit să realizeze 1 din 3 vânzări cu tehnologia E-Tech și 1 din 2 vânzări pe canalul de retail. Renault profită de aceste rezultate bune obținute în 2021 pentru a-și consolida traiectoria pozitivă și pentru a se re-poziționa în segmentul C în 2022, pe baza lansărilor noului Megane E-Tech Electric și a noului Austral. Privim spre 2022 cu ambiția de a merge mai departe, încrezători în consistența portofoliului nostru de produse și în abordarea noastră comercială.”
Fabrice Cambolive, Renault brand Sales and Operations Senior Vice President
Vânzările la nivel mondial ale grupului Renault au ajuns la 1.751.089 de unități, în scădere cu 6,7% față de 2020, ceea ce înseamnă și o cotă de piață de 4,7% (-0,6 puncte procentuale față de 2020). În Europa, Renault a atins o cotă de piață de 7,1% (-0,7 puncte procentuale), cu 984.784 de unități.
Piețele din afara Europei reprezintă acum 44% din vânzările producătorului auto. Noul Renault Duster a înregistrat vânzări mari: 41.000 de unități în Rusia (+31%), 22.000 de unități în Brazilia (+15% față de 2020), 6.200 de vânzări în Mexic (+55% față de 2020) și 9.100 de vânzări în Columbia (+34% față de 2020).
Pentru piața de vehicule utilitare (fără caroseria pick-up) Renault a revenit pe primul loc european, grație gamei noi care include noile Express Van și Kangoo Van. În Europa, cota de piață a vehiculelor utilitare ușoare a atins 15,7% (+1 punct procentual față de 2020, fără caroseria pick-up).
Clio, cel mai vândut model Renault în România
Pe o piață în scădere cu peste 5%, Renault a înmatriculat în România 10.144 de vehicule, înregistrând o cotă de piață de 7,3% (-0,8 puncte procentuale față de 2020) și ocupă a doua poziție în topul mărcilor importate înmatriculate în 2021, conform datelor DRPCIV.
Cel mai vândut model al mărcii rămâne Renault Clio, cu un volum total de 2.945 unități. Urmează Captur și Megane cu 2.017 unități, respectiv 1.765 unități, încadrându-se în top 15 modele, cu o cotă de piață cumulată de 5,6%.
Gama de vehicule utilitare ușoare Renault a fost completată anul trecut, prin lansarea noilor modele: Express, aflat la prima generație, Kangoo și Trafic, care au performat în segmentele lor. Renault se situează pe locul 2 mărci importate cu 2.063 de unități, înregistrând o cotă de piață de 12%, în creștere cu +1,7 puncte față de anul precedent.
Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, reprezintă în România 23% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 372 de unități (5% cotă de piață, locul 3 mărci importate), din care 347 ZOE și 25 Kangoo Z.E.
În zona de vehicule hibride și plug-in hibride, Renault a avut un volum total de 1.521 de unități, din care 905 Captur, 397 Arkana și 219 Clio. În cazul modelului Arkana, cel mai recent SUV al mărcii, lansat în aprilie 2021, jumătate din vehiculele vândute sunt în versiune E-Tech.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz