Aproape jumătate dintre alergătorii Millennials și Zoomers vor să participe la evenimente sportive în 2024
Reading Time: 3 minuteÎn contextul în care datele oficiale arată că 62% dintre români nu practică nicio activitate fizică, Brașov Running Festival, un festival dedicat alergării din România, mizează tot mai mult pe generațiile tinere pentru a aduce un suflu nou în peisajul sportiv local. De altfel, aceste estimări sunt susținute și de studiul Strava și The Mass Participation Pulse, realizat de Massive.
Conform Massive, numărul alergătorilor amatori din Europa, care au participat la evenimente sportive în 2023, a revenit la nivelul situației pre-pandemice, astfel că 41% dintre aceștia și-au exprimat intenția de a participa la cel puțin 5 evenimente sportive în 2024, în ciuda dificultăților financiare provocate de inflație. Raportul arată, de asemenea, că persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-34 de ani manifestă o deschidere tot mai mare pentru evenimentele de alergare, inclusiv în România.
Alergarea reprezintă și cel mai popular sport încărcat pe platformele dedicate fitnessului social, conform celui mai recent studiu global realizat de Strava – Year in Sport, în perioada octombrie 2022-septembrie 2023, care arată că 43% dintre Millennials și Zoomers (Gen Z) s-au înscris, anul trecut, la competiții de alergare pentru a rămâne motivați în relația cu sportul.
„Angajamentul unei persoane care își dorește să participe la un eveniment sportiv reprezintă un pas important pentru a combate lipsa motivației, întrucât aceasta își va stabili un plan de antrenamente recurente, pregătindu-se, fizic și psihic, pentru competiție. De altfel, dacă ne uităm la statisticile oferite de Strava, cel mai mare agregator online sportiv în momentul de față, aflăm că 90% dintre alergătorii amatori consideră că o rutină atent construită îi ajută să practice regulat acest sport”
Daniel Santa, directorul competiției Brașov Running Festival
Potrivit afirmațiilor sale, România are nevoie, mai mult ca niciodată, de o revitalizare generală a sportului, în contextul în care Comisia Europeană arată, în ultimul Eurobarometru publicat în 2022, că 62% dintre români nu practică niciun sport, în timp ce doar 2% fac exerciții fizice, în mod regulat, în scădere cu 4% comparativ cu ultimul studiu publicat în 2017. Mai sedentari decât românii sunt polonezii, grecii și portughezii. La polul opus, Suedia, Danemarca și Luxemburg ocupă topul celor mai active regiuni, cu sub 20% din populație care nu face sport.
Dacă ne raportăm la principalele motive pentru care europenii nu fac sport, 38% dintre români spun că nu au timp, iar dacă aleg să facă o activitate fizică, 22% se îndreaptă către parcuri sau zone exterioare, fiind în căutare de comunități sau întâlniri cu prieteni și cunoscuți.
Atletismul conferă sentimentul comunității
Cursele de atletism se traduc nu doar prin descurajarea sedentarismului, ci și prin conectarea alergătorului la comunitate. În acest sens, Brașov Running Festival, eveniment care celebrează alergarea, în inima Transilvaniei, și-a propus să aducă aproape comunitatea brașoveană, dar și comunitățile de alergători la nivel național, respectiv din peste 11 țări europene și non-europene.
„Atletismul este un paradox în lumea sportului, deoarece, în ciuda caracterului său individual, reprezintă un sport care aduce împreună comunități. Am remarcat faptul că în ultimii doi ani a apărut un apetit vizibil pentru alergare, în rândul românilor, iar trendul e acela de a-ți găsi un partener de antrenament pentru creșterea motivației fizice, sociale și emoționale. În comunicarea Brașov Running Festival avem grijă să amintim oamenilor că alergarea presupune și o doză de „fun”, pe lângă beneficiul sănătății, și îi încurajăm să se antreneze cu prietenii sau comunitățile din oraș”
Daniel Santa, directorul competiției Brașov Running Festival
Aplicațiile sau platformele create pentru fitnessul social au un aport semnificativ, întrucât împărtășirea sesiunilor de alergare, a rutelor, respectiv antrenamentelor ajută la combaterea sentimentului de singurătate. Conform raportului Strava, 77% dintre alergătorii din Generația Z se simt mai conectați cu cei din jur atunci când își găsesc prietenii, rudele sau colegii pe aplicațiile sportive, iar 41% dintre aceștia preferă să realizeze antrenamentele în compania unui prieten.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz