Apple a intrat în vizorul Comisiei Europene în ceea ce privește posibile încălcări ale regulilor concurențiale din Uniunea Europeană atât prin soluția de plăți Apple Pay, cât și prin magazinul de aplicații mobile App Store.
Comisia a anunțat lansarea a două anchete separate. Prima se referă la obligativitatea de a folosi în App Store sistemul Apple de achiziții în cadrul aplicațiilor și restricțiile privind informarea utilizatorilor de iPhone și iPad de existența unor opțiuni mai ieftine de achiziții în afara aplicațiilor. Problema ar fi faptul că aceste reguli se aplică tuturor aplicațiilor, în condițiile în care acestea concurează cu aplicațiile și serviciile Apple în Zona Economică Europeană (EAA).
Ancheta a fost lansată în urma a două plângeri, una depusă pe 11 martie 2019 de către Spotify, care concurează direct cu Apple Music, și o alta depusă pe 5 martie 2020 de către un distribuitor de cărți electronice (e-books) și audiobooks, care concurează cu Apple Books.
„Aplicațiile mobile au schimbat fundamental felul în care accesăm conținutul. Apple stabilește regulile de distribuție a aplicațiilor pentru utilizatorii de iPhone și iPad. Se pare că Apple a dezvoltat un rol de ‘paznic’ când vine vorba despre distribuția aplicațiilor și a conținutului către utilizatorii dispozitivelor sale populare. Trebuie să ne asigurăm că regulile Apple nu distorsionează concurența pe piețele unde Apple concurează cu alți dezvoltatori de aplicații, de exemplu, prin serviciul său de streaming de muzică Apple Music sau prin Apple Books”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv al CE care se ocupă de politica în domeniul concurenței.
Comisia va ancheta politica Apple care impune distribuția de conținut digital plătit exclusiv prin sistemul său proprietar de achiziții în cadrul aplicațiilor, prin care impune un comision de 30% asupra tuturor achizițiilor făcute prin acest sistem. De asemenea, se vor analiza restricțiile impuse dezvoltatorilor de a-și informa utilizatorii că există alte posibilități de achiziție în afara aplicațiilor, care sunt de obicei mai ieftine.
Probleme și cu Apple Pay
Comisia Europeană a mai anunțat și deschiderea unei investigații antitrust în ceea ce privește încălcarea regulilor concurențiale din UE de către soluția de plăți Apple Pay.
Ancheta are în vizor termene și condițiile și alte măsuri de integrare a Apple Pay în aplicațiile și site-urile comercianților pe iPhone-uri și iPad-uri, limitarea de către Apple a funcționalității NFC pe iPhone pentru plata în magazine și acuzații că se refuză accesul în Apple Pay.
„Se pare că Apple stabilește condițiile privind modul în care Apple Pay să fie utilizat în aplicațiile și pe site-urile comercianților. În plus, limitează funcționalitatea ‘tap and go’ de pe iPhone-uri doar la Apple Pay. Este important ca măsurile luate de Apple să nu le nege consumatorilor accesul la beneficiile noilor tehnologii de plată, inclusiv opțiuni mai bune, calitate, inovați și prețuri competitive”, a declarat Margrethe Vestager.
Apple Pay este soluția proprietară de plăți mobile introdusă de Apple pe iPhone-uri și iPad-uri care facilitează plățile atât în aplicații și pe site-urile comercianților, cât și în magazinele fizice.
Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…