Antreprenori Stiri

Generatie de antreprenori

26 iun. 2014 3 min

Generatie de antreprenori

Reading Time: 3 minute

1 din 2 tineri romani cu varsta de pana la 39 de ani isi doreste sa inceapa propria afacere, arata raportul Amway privind antreprenoriatul la nivel global 2013, realizat catre compania de cercetari GfK.

foto: Dreamstime

Studiul a fost realizat in 24 de tari si este al doilea an consecutiv in care Romania a fost inclusa in studiu. Raportul ofera informatii si date despre atitudinea oamenilor, cu varsta +15 ani, cu privire la antreprenoriat si independenta financiara.

Studiul realizat pentru Romania in 2013 arata ca romanii au un potential antreprenorial foarte ridicat, peste media globala, si ca posibilitatea unui venit suplimentar este cel mai motivant factor.

Datorita atitudinii pozitive fata de antreprenoriat, potentialul antreprenorial al respondentilor din Romania a cunoscut o crestere remarcabila cu 8% ajungand la 41%, fata de 33% in 2012, depasind media tuturor tarilor sondate (39%).

70% dintre respondentii romani considera inceperea unei afaceri proprii ca fiind un pas important si de bun augur in cariera. Aceasta pondere egaleaza media la nivel international si o depaseste pe cea a tarilor din Uniunea Europeana, cu un punct procentual.

Potentialul antreprenorial in Romania este de 41%, 4 din 10 persoanele sondate fiind dispuse sa isi inceapa o afacere. Aceasta cifra este peste media de 39% a tuturor tarilor incluse in studiul Amway. De asemenea, 1 din 2 tineri romani cu varsta de pana la 39 de ani, doresc sa inceapa o afacere proprie.

Pentru respondentii din Romania, factorul decisiv care ii motiveaza sa ia in considerare inceperea unei afaceri proprii il constituie “perspectiva unor venituri suplimentare” (53%), mult peste media la nivel international (29%).

Respondentii cu studii superioare au un potential mai ridicat pentru antreprenoriat (87%).

Cele mai mari provocari si impedimente le reprezinta “obligatiile financiare care pot genera falimentul” (45%) şi “pericolul crizei economice” (23%).

Atitudinea generala cu privire la antreprenoriat

La nivel international, in medie, atitudinea fata de antreprenoriat este pozitiva, in proportie de 70%. In Romania, ponderea se ridica la acelasi nivel.

Evaluand rezultatele pe diferite grupuri demografice, o atitudine pozitiva fata de antreprenoriat s-a observat in randul respondentilor cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani (79%), dar si in cazul studentilor (83%). Mai mult decat atat, 87% dintre respondentii cu studii superioare denota o atitudine foarte pozitiva fata de antreprenoriat, in timp ce 61% dintre persoanele din aceeasi categorie se pot vedea incepandu-si propria afacere.

Beneficii materiale contra beneficii non-materiale

Cand vine vorba de a incepe o afacere ca ocupatie secundara, factorul cel mai motivant pentru respondentii din Romania, in special pentru absolventii de facultate, il constituie posibilitatea obtinerii unui venit suplimentar. Procentul lor, de 53%, este de aproape de doua ori mai mare decat media internationala, de 29%.

Independenta financiara fata de un angajator este al doilea factor ca importanta pentru romani, atunci cand se gandesc sa inceapa o afacere pe cont propriu. La polul opus, implinirea personala si alti factori non-materiali au importanta secundara pentru romani (23%), spre deosebire de alte tari (media internationala: 38%).

Temeri: falimentul si criza economica

Potrivit raportului Amway privind antreprenoriatul la nivel global pentru 2013, un procent de 60% dintre respondentii romani se tem de eventualitatea unui esec, in timp ce media la nivel international este de 70%. Aceasta teama de esec este valabila pentru toate grupurile demografice si este compusa, in principal, din doi factori: “obligatiile financiare care pot genera falimentul” (45%) şi “pericolul crizei economice” (23%).

Cei mai importanti factori meniti sa incurajeze antreprenoriatul sunt „finantarea publica şi creditele destinate inceperii unei afaceri” (Romania: 46%; media internationala: 42%); “educatia in domeniul antreprenoriatului şi invatarea abilitatilor de business” (Romania: 35%; media internationala: 33%) si „birocratia redusa” (Romania: 33%; media internationala: 29%).

Cand vine vorba de politica, mass-media si societatea in ansamblu, respondentii romani considera contextul general din tara lor ca fiind nefavorabil antreprenoriatului. Evaluarea este chiar mai puternica in randul respondentilor cu studii superioare (26%).

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: