Raiffeisen Bank lansează o platformă online dedicată educației financiare a românilor – MoneyBistro.ro prin care vrea să ofere ”Aperitive financiare pentru o viață sănătoasă”.
Banca a lansat, pe platforma MoneyBistro.ro, un serial care cuprinde zece episoade video în care diverse personalități se întâlnesc la Money Bistro să împărtășească experiențe și sfaturi pentru o viață financiară sănătoasă. Prima serie este găzduită de vedeta de televiziune Andi Moisescu și are ca invitați economiști, chefi sau pasionați de gastronomie, jurnaliști, bloggeri și antreprenori.
Conceptul programului de educație financiară pornește de la ideea că românii se află pe ultimul loc din Europa în ceea ce privește cunoștințele financiare dar sunt, în același timp, din ce în ce mai mult interesați de a avea un stil de viață sănătos din toate punctele de vedere .
„Money Bistro a apărut din nevoia de a ne implica în educația financiară a românilor, dar și din dorința de a face altfel decât până acum aceste lucruri. Așadar, vă invităm la Money Bistro, un spațiu virtual în care ne vom lua bugetul la bani mărunți, să discutăm concepte financiare de bază și să demontăm mituri false despre bani. Scopul este ca fiecare să aleagă, așa cum o face în orice alt aspect al vieții, conduita financiară care îi face bine lui și familiei sale”, a declarat Steven van Groningen, președinte Raiffeisen Bank România.
Alături de episoadele cu invitați speciali, pe MoneyBistro.ro publicul larg va găsi și pastile educaționale, sub forma unor infografii video menite să explice „cu ce se mănâncă banii”, cât și interviuri în profunzime cu cei 10 invitați speciali ai primului sezon din Money Bistro.
Românii și stilul de viață financiară sănătoasă
Conform Standard&Poor’s Financial Literacy Survey, românii sunt pe ultimul loc din Uniunea Europeană în ceea ce privește alfabetizarea financiară, doar 22% dintre aceștia putând răspunde corect la 3 din cele 4 întrebări ce măsoară abilitatea de a înțelege concepte financiare precum administrarea riscului, inflație sau dobândă bancară.
Pe de altă parte, numărul românilor ce folosesc un cont bancar a ajuns în 2017 la 58% , ceea ce înseamnă că mai bine de jumătate dintre românii „bancarizați” nu digeră concepte legate de educație financiară.
„Faptul că 1 din 3 români a pus bani deoparte în ultimul an e bine, dar ne arată că avem și o problemă la nivel de societate: o anume incapacitate de a planifica, de a gândi înainte, de a face pasul spre a pune banii la treabă. Cred că, pas cu pas, prin programe de educație financiară cum e și Money Bistro, putem începe să regândim obiceiul de a economisi, procesul de a planifica bugetul personal, de a învăța ingredientele de bază pentru un stil de viață financiară sănătoasă”, a declarat Vladimir Kalinov, VP Retail Raiffeisen Bank România.
După un maraton de 7 zile de evenimente speciale în București, Cluj, Iași, Tulcea, Piatra Neamț, Brăila și Constanța, pelicula…
Guvernul a decis, prin Ordonanță de urgență, prelungirea termenului pentru amnistia fiscală până la data de 19 decembrie 2024. Rermenul…
RO Concept OSCAR, rețeaua de benzinării în franciză, dezvoltată de OSCAR Downstream, cel mai mare furnizor independent de carburanți din…
Cu o carieră extinsă care îmbină teoria cu practica, Wayne Visser este expert în domeniul sustenabilității și responsabilității sociale a…
Din 28 noiembrie, se deschide la Art Safari expoziția „Cele mai frumoase tradiții”, curator Cristian Vechiu, ce explorează bogăția obiceiurilor…
Carrefour România este retailerul cu cea mai extinsă rețea locală și ultralocală din România, cu peste 1.450 de producători în…