Antreprenorii vorbesc la Zilele Biz despre inovatie, cultura esecului si revenirea la cresterea business-ului
Reading Time: 3 minuteDe la inceputul acestui an se simte un nou suflu in business iar marile companii au revenit cu planuri de dezvoltare. Mai mult ca oricand, antreprenorii constientizeaza ca oportunitatile exista, indiferent de conditiile economice. Criza a demonstrat-o, oamenii care au curaj si actioneaza culeg roadele.
Antreprenorii romani au venit la Zilele Biz sa vorbeasca despre strategiile de crestere, oportunitatile momentului si noile idei din piata. Oamenii de afaceri prezenti la prima sesiune a Zilei Antreprenoriatului au impartasit cum au reusit sa treaca peste momentele grele si care sunt ingredientele esentiale ale unei afaceri de success.
Marius Ghenea, Business Angel, Presedinte, Fit Distribution – Despre inovatie, creativitate si esec
“O ideea creativa are valoare direct proportionala cu aplicarea ei in practica. Pentru antreprenorii din Romania, problema este ca suntem prea creativi, iar excesul de creativitate dauneaza in afaceri. Cand vehiculezi prea multe idei, este putin posibil sa le si pui in practica pe toate. Inovatia inseamna punerea in aplicare a unei idei creative.”
”Cultura anglo-saxona – SUA, dar si UK, Canada, Australia, Noua Zeelanda – incurajeaza incercarea si esecul, fiindca esecul este un fel de a incerca si de a capata multa experienta. E o chestie demonstrata psihologic – un esec lasa mai multe semne si din urma lui poti invata mai multe decat din succes. Greseala te invata, cu conditia sa fii pregatit sa inveti din ea.”
Ion Sturza, Presedinte, Fribourg Capital – Despre cultura esecului
“Daca nu avem esecuri, nu vom avea si succes. Solutia pentru mine a fost diversificarea si strategia pe care am invatat-o din carti a fost sa fiu anticiclic”.
Mihail Marcu, Presedinte al Consiliului de Administratie, MedLife – Despre inceputurile antreprenoriatului romanesc
“In urma cu 20 de ani, antreprenoriatul era o poezie. Orice aduceai in Bucuresti, se vindea. Apoi, de prin 1993 s-au produs primele falimente. In 1996 – 1997 au inceput privatizarile. Din 2000 s-au dat credite de consum. A inceput boom-ul imobiliar, apoi a venit criza. Dupa aceea au inceput sa castige numai cei care aveau cash flow”.
“In momentul de fata, paradoxul este ca trebuie sa facem business plan intr-o tara care nu are business plan”.
Ioan Popa, Fondator si director general, Transavia – Despre consecintele finantarii productiei prin credit
„In business observ un comportament straniu, in care 80% din companii traiesc intr-un paradox – sunt supraindatorate, dar si decapitalizate. Asta naste o intrebare – ce au facut cu banii? S-au dus in consum. Am reusit in business pentru ca niciodata in 24 de ani nu am luat vreun credit pentru activitatea de productie, ci pentru dezvoltare. Productia am facut-o din resurse proprii. Compania care isi face investitiile si activitatea de productie prin credite se naste moarta.”
Andrei Dudoiu, Director General Adjunct – Companii, Banca Transilvania – despre contextul creditarii pentru antreprenori
“Bancile au trecut dintr-o extrema in alta. Daca pana in 2008 dadeam credite cu buletinul, acum am ajuns sa dam credite cui nu are nevoie. Asa au ajuns bancile sa aiba un exces de lichiditati. Cred ca 2015 este anul in care actionarii bancilor vor cere profit”
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz