Antreprenorii români, reticenți la arhivarea digitală
Reading Time: 2 minutePeste jumătate din antreprenorii români sunt reticenți la arhivarea digitală a documentelor, pe fondul temerii legate de atacuri cibernetice, dar și pe fondul legislației în vigoare. Aceasta prevede că unele acte trebuie păstrate în format fizic timp de cinci ani, însă altele trebuie păstrate pentru 10 sau chiar 50 de ani.
Conform unui studiu realizat de PwC, antreprenorii români sunt cei mai avansați în folosirea tehnologiilor digitale comparativ cu omologii lor din celelalte 14 state din Europa Centrală și de Est. Astfel, 64% dintre ei și-au proiectat deja o strategie pentru digitalizare, un procent dublu față de media din regiune. Conform studiului, companiile antreprenoriale românești ocupă primele poziții în regiune la utilizarea unor tehnologii digitale esențiale, cum ar fi Artificial Intelligence (AI), Augmented Reality (AR), blockchain, drone, Virtual Reality (VR) și 3D printing.
”Deși majoritatea companiilor antreprenoriale românești sunt conștiente că investițiile în digitalizare au impact pe termen lung, în ceea ce privește arhivarea digitală, aceleași companii sunt destul de reținute. În actualul context, în care aproximativ jumătate din români își doresc să lucreze parțial sau complet la distanță, este esențial pentru antreprenori să ofere angajaților lor posibilitatea de a lucra de acasă, fără a afecta fluxurile de lucru”, declară Bruno Amaro, CEO EAD Digital România.
Circumspecți
Mulți antreprenorii români sunt circumspecți la tehnogiile moderne de arhivare, dat fiind că legislația referitoare la documentele contabile este foarte strictă, iar amenzile sunt semnificative. De asemenea, în cazul controalelor de la instituțiile abilitate, inspectorii vor solicita o parte din documente în format hârtie.
Un alt motiv invocat de antreprenorii români pentru ritmul lent al adoptării arhivelor digitale este frecvența în creștere a atacurilor cibernetice, în contextul trecerii la munca de acasă.
”La nivel global, atacurile hackerilor sunt în continuă creștere, în timp ce solicitările clienților privind protecția datelor au devenit tot mai numeroase și stricte. Pe piața locală există diverse produse de asigurare împotriva acestor atacuri, ca urmare a faptului că tot mai multe companii sunt interesate de acest tip de polițe. Noi punem la dispoziția antreprenorilor produse de asigurare 360 de grade, care acoperă toate riscurile legate de securitatea cibernetică”, declară Alexandra Elena Durbacă (foto), CEO al companiei Leader Team Broker de asigurare.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz