Antreprenori Finanțe Stiri

Antreprenorii din Iasi mizeaza pe marketing

11 apr. 2016 3 min

Antreprenorii din Iasi mizeaza pe marketing

Reading Time: 3 minute

Antreprenorii din Iasi si din judetele invecinate sunt mai putin increzatori in evolutia pozitiva a economiei in 2016 decat media la nivel national, dar sunt de parere ca investitiile mai mari in marketing si comunicare le-ar putea creste vanzarile in acest an.

Doar 51% dintre oamenii de afaceri din Iasi si din judetele invecinate sunt increzatori si foarte increzatori in evolutia pozitiva a economiei, fata de 61% dintre respondentii la nivel national, arata concluziile barometrului „Business-2more-Business” publicat de EY Romania si Doingbusiness.ro.

Sentimentul de incredere in economie in regiunea Iasi a scazut fata de anul trecut, cand 55% dintre oamenii de afaceri din regiune spuneau ca sunt increzatori si foarte increzatori in evolutia pozitiva a economiei. Cu toate acestea, respondentii din Iasi sunt mai increzatori in cresterea industriei in care opereaza in urmatoarele sase luni fata de media nationala – 64% sunt increzatori si foarte increzatori in aceasta evolutie pozitiva, fata de 59% dintre oamenii de afaceri din intreaga tara.

„Piata locala din regiunea Iasiului este mai ponderata privind entuziasmul de dezvoltare a economiei in perioada urmatoare. Regiunea este in continuare afectata de lipsa investitiilor in infrastructura, dar si de dezvoltarea mai lenta a industriilor locale, ceea ce se reflecta intr-un PIB mult inferior marilor orase din tara – 6.000 euro / capita in 2015, fata de peste 10.000 euro / capita in Cluj si Timis”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.Bogdan Ion Country Managing Partner EY Romania

Oamenii de afaceri moldoveni au asteptari mai putin pozitive privind evolutia cifrei de afaceri si a profitului companiilor din care fac parte, atat fata de anul trecut, cat si fata de media nationala din acest an. Astfel, 41% dintre respondenti se asteapta la crestere de peste 10% a cifrei de afaceri, fata de 53% cu un an in urma, si doar 25% se asteapta la o crestere de doua cifre a profitului in 2016, fata de 42% in 2015.In plus, 52% dintre respondenti se asteapta la o crestere a numarului de angajati anul acesta, fata de 71% la nivel national.

Focus pe marketing si comunicare

Piata din regiunea Iasului este marcata de tendinte usor diferite de cele la nivel national sau din alte regiuni – astfel, avantajele competitive la nivel local sunt in mai mare masura pretul scazut (46% dintre respondentii din Iasi fata de 45% la nivel national), dar si notorietatea brand-ului (37% dintre respondentii din Iasi fata de 30% la nivel national). Un avantaj competitiv perceput in crestere puternica fata de 2015, dar si fata de media la nivel national il reprezinta parteneriatele comerciale cu alte companii sau institutii (43% dintre respondentii din Iasi fata de 31% cu un an in urma si fata de 37% la nivel national).

Cei mai multi oameni de afaceri la nivel local (57%) sunt de parere ca investitiile mai mari in marketing si comunicare le-ar putea creste vanzarile in 2016 – pondere semnificativ mai mare fata de media nationala – 41%. Alte actiuni indicate de respondentii din Iasi pentru cresterea vanzarilor sunt diversificarea portofoliului de produse si servicii (54%) si extinderea vanzarilor catre noi piete locale sau internationale (48%).

Referindu-se la masurile care ar avea cel mai mare impact in urmatorii trei ani pentru a imbunatati dezvoltarea pe termen lung a antreprenoriatului in Romania, respondentii din regiunea Iasiului indica in primul rand asigurarea stabilitatii mediului de reglementare si fiscalizare (68%), simplificarea taxarii si reglementarilor (55%) si accesul mai facil la finantare

Antreprenorii si oamenii de afaceri din Iasi si judetele invecinate percep o crestere semnificativa a  anumitor obstacole in dezvoltarea afacerilor, in comparatie cu anul precedent, dar si cu media la nivel national. Astfel, 57% se plang de nivelul birocratiei (fata de 43% in 2015 si fata de 54% la nivel national), iar 37% de starea economiei locale (fata de 25% in 2015 si fata de 15% la nivel national). De cealalta parte, mediul de afaceri local este mai putin afectat de lipsa de stabilitate politica si viziune a politicilor publice fata de media nationala (32% dintre respondentii din Iasi fata de 51% la nivel national).

Analiza are la baza raspunsurile primite de la oamenii de afaceri care au participat la conferinta Business-2more-Business organizata de Doingbusiness.ro la Iasi in a doua parte a lunii martie 2016.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: