Antreprenoriatul, pe val
Reading Time: 3 minuteAtitudinea pozitiva a romanilor cu privire la antreprenoriat este in crestere cu 5% in comparatie cu anul trecut (75%) si peste media europeana (73%) si cea mai importanta motivatie pentru lansarea unei afaceri este perspectiva unui venit suplimentar. Acestea sunt doua dintre concluziile raportului privind antreprenoriatul la nivel global pentru anul 2014, “AGER 2014”.
foto: Dreamstime
Romania a fost inclusa in acest studiu, initiat de Amway, pentru a treia oara consecutiv, alaturi de alte 37 de tari.
Studiul a fost realizat de Gesellschaft fuer Konsumforschung (GfK) Nuremberg si Technical University Munich (TUM).
Antreprenoriatul se poate invata
Respondentii la nivel global (63% ) sunt de parere ca antreprenoriatul se poate invata, la fel considera si majoritatea romanilor (72%). Respondentii din toate grupele de varste sunt de parere ca educatia antreprenoriala primara trebuie sa aiba loc in scoli. Respondentii sub 35 de ani sustin ca programele speciale de pornire a unei afaceri, propuse de diverse companii sau institutii de invatamant de educatie superioara raman cele mai potrivite institutii de pregatire si instruirea in antreprenoriat.
Atitudinea generala cu privire la antreprenoriat
In medie, 75% dintre respondenti, la nivel global, au o atitudine pozitiva privind antreprenoriatul, in crestere cu 4 puncte procentuale fata de anul trecut. 80% din persoanele sub 35 de ani se dovedesc a fi mult mai optimiste fata de celelalte grupe de varsta.
In Romania, segmentul cuprins intre 35 si 49 de ani are un potential antreprenorial mediu (37%), iar respondentii romani cu varsta peste 50 de ani sunt cel mai putin dornici sa isi inceapa propria afacere.
Educatia
La nivel global, respondentii considera ca cel mai important aspect al antreprenoriatului il reprezinta stapanirea abilitatilor de afaceri (42%), urmat de abilitatile de management, precum si de antreprenoriatul pus in practica (37%).
3 din 4 romani considera ca antreprenoriatul se poate invata, in special in scoli si licee sau prin programe speciale de sprijin pentru pornirea unei afaceri
Motivele pentru a porni o afacere
Motivele principale care duc la alegerea antreprenoriatului sunt: independenta fata de un angajator si posibilitatea de a fi propriul sef (46%), precum si posibilitatea de a pune in practica propriile idei (43%).
Aceleasi motive ii determina pe respondentii din Romania sa isi inceapa propria afacere: 63% sunt atrasi de perspectiva unui venit suplimentar, iar 45% doresc independenta fata de angajator si sa devina propriul lor sef.
Bucurestenii au cel mai ridicat potential antreprenorial (49%)
Moldovenii se afla in fruntea clasamentului la atitudinea pozitiva fata de antreprenoriat (85%), fiind urmati de bucuresteni (78%) si ardeleni (75%). Mai putin entuziasmati fata de ideea antreprenoriatului sunt cei care locuiesc in regiunile Muntenia (68%) si Dobrogea (57%)
Amway lanseaza blogdeantreprenor.ro, o platforma online cu informatii utile si practice despre antreprenoriat si antreprenori
“Generatia tinerilor este cea mai optimista in ceea ce priveste antreprenoriatul, iar noi, azi, prin lansarea blogului blogdeantreprenor.ro, venim in intampinarea lor cu informatii utile si practice despre antreprenoriat si antreprenori. Aceasta platforma digitala isi propune sa atinga subiecte relevante si sa expuna povesti de succes pentru promovarea spiritului antreprenorial, precum si sa stimuleze potentialul celor tineri”, a declarat Ioana Enache, Director General Amway Romania si Bulgaria.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz