Antreprenoriat cu speranță și încredere în oameni
Reading Time: 2 minuteIulian Stanciu, CEO, eMAG, face afaceri având speranța că lucrurile merg înspre bine. Nici măcar criza economică nu i-a zdruncinat optimismul.
„M-am pregătit pentru criza din 2009. Am făcut asta prin informații pe care le-am procesat foarte bine”, declară omul de afaceri, care în plină recesiune a adoptat strategia de a cumpăra businessuri.
Prezent la ziua dedicată antreprenoriatului, din cadrul Zilelor Biz, Iulian Stanciu mărturisește că, pe lângă speranță, se bazează în activitatea sa și pe încrederea în angajații săi.
„Mă tot întreabă lumea cum reușesc să controlez toate companiile în care sunt implicat. Nu este vorba despre control, este vorba despre încredere. Oamenii vor să facă bine. Prin urmare, le-am dat încredere. Am construit o cultură bazată pe valori. În același timp, avem o cultură a greșelii. Oamenii pot face greșeli, pentru că învață din ele”, spune Iulian Stanciu, liderul unei companii cu peste 1000 de angajați.
Iulian Stanciu a pornit în antreprenoriat în timpul studenției, la sfarșitul anilor ’90, cu un magazin de calculatoare într-un apartament de 35 metri pătrați, situat pe Bd. Magheru. Mărturisește că, la început, ceea ce l-a motivat a fost dorința de a face bani, pentru a-și cumpăra o casă sau un apartament. Ulterior, a pus bazele viitoarei firme de distributie Asesoft, devenită din 2011 Network One Distribution (NOD). În 2010, a preluat Flanco, iar în 2012 a atras în acționariatul eMAG gigantul mondial Naspers, căruia i-a vândut 70% din acțiunile companiei. Coordonează în continuare businessul eMAG, din poziția de CEO și si-a propus să îl aducă la o cifră de afaceri de un miliard de euro.
Conferința Zilele Biz se desfășoară între 14 – 18 noiembrie, la Novotel, și se află la cea de a 15-a ediție.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz