Companie lansată în 2017 în Ucraina, Liki24 este un marketplace de produse pentru sănătate și farmaceutice care a jucat un rol extraordinar pentru a oferi acces la medicamente ucrainenilor în pandemie, dar și de la începutul războiului din țara vecină.
Compania a atras deja investiții de 8 milioane de dolari, s-a extins în acești an în Europa, intrând în 2021 și pe piața din România. Anton Avrynskyi, CEO Liki24, ne-a detaliat provocările acestei perioade și ne-a vorbit despre planurile pentru piața locală.
În 2022 și 2023, întreaga echipă Liki24 s-a concentrat în mod ferm pe creșterea și dezvoltarea în Uniunea Europeană, iar abordarea noastră a fost una strategică și atent gândită. Faptul că lansarea operațiunilor în Italia a fost foarte bine primită, iar în România, unde ne-am lansat la finalul anului 2021, veniturile au crescut semnificativ, reflectă că abordarea noastră axată pe inovație și extindere graduală este una constructivă.
În România, am accelerat procesul de livrare, am extins lista de produse disponibile, adăugând în același timp și medicamente eliberate pe bază de prescripție medicală, și ne-am conectat cu noi parteneri care se aliniază cu valorile și obiectivele noastre. Feedback-ul încurajator pe care l-am primit de la clienții noștri și îmbunătățirea constantă a ratei de retenție a clienților sunt indicatori promițători ai progresului înregistrat. Considerăm aceste realizări ca fiind niște pași importanți spre noi soluții inovatoare și îmbunătățiri ulterioare, iar faptul că românii apreciază serviciile pe care le oferim și au nevoie de ele este cel mai important lucru.
După ce Rusia a început agresiunea masivă și neprovocată împotriva Ucrainei, ne-am confruntat cu o situație complicată și am realizat că trebuie să acționăm imediat și decisiv. Prima prioritate a fost siguranța colegilor din Ucraina, așa că, printre altele, le-am oferit sprijin celor care au solicitat relocarea atât în alte zone din Ucraina, cât și în afara țării.
În paralel, ne-am concentrat pe adaptarea serviciilor pe care le oferim la noua realitate și ne-am implicat activ în proiecte sociale create pentru a răspunde la nevoile urgente ale poporului ucrainean. În acest sens, am elaborat și lansat două inițiative sociale majore:
Pentru a gestiona ajutorul umanitar cât mai eficient, am dezvoltat soluții specializate pe platforma Liki24, atât pe site-ul nostru web, cât și pe aplicațiile mobile. Acestea au fost împărțite în două domenii principale:
Între timp, operațiunile noastre comerciale din Ucraina continuă să se dezvolte, cu o creștere de +50% a veniturilor față de 2021. În ciuda provocărilor fără precedent, am găsit modalități de a ne proteja echipa, de a ne adapta serviciile și de a contribui în mod pozitiv la viața celor afectați. Aceste acțiuni rezonează cu misiunea și valorile Liki24, reflectând angajamentul nostru față de bunăstarea și reziliența comunităților în care serviciile Liki24 sunt disponibile.
Modelul de business al Liki24 a apărut prin abordarea a patru puncte nevralgice ale pieței de retail farmaceutic, care existau atât înainte, cât și după pandemie:
Adoptând o abordare holistică prin combinarea tuturor părților interesate într-un singur ecosistem (producători, distribuitori, farmacii, clienți), serviciile Liki24 oferă un grad semnificativ de eficiență, cu beneficii pentru toate părțile implicate. Astfel, clienții beneficiază de un proces de achiziție mult simplificat, care, prin agregarea datelor de la diverși jucători de pe piață, îi ajută să facă economii de până la 30% la achiziția produselor necesare, oferindu-le în același timp acces ușor la acestea prin opțiuni de livrare îmbunătățite.
În baza acestor considerente, pandemia nu a făcut altceva decât să potențeze și să consolideze utilitatea serviciului Liki24, prin faptul că a condus la o schimbare de mentalitate și comportament al consumatorilor. Conștientizarea că acum produsele farmaceutice și de întreținere personală sunt accesibile și în mediul online a orientat consumatorii către noi servicii inovatoare.
Perioada pandemiei a fost o provocare pentru Liki24, cererea pentru servicii crescând într-un ritm care a depășit cu mult capacitatea din acel moment. Tehnologia și software-ul propriu de gestionare a operațiunilor s-au dovedit însă foarte eficiente și suficiente pentru a ne permite o dezvoltare corectă, indiferent de condiții.
Echipa a știut sa se adapteze rapid și să valorifice capacitățile tehnologice de care dispune, reușind extinderea operațiunilor pentru a răspunde rapid cererii crescute. Aceasta a fost o dovadă a agilității, a inovației și a angajamentului Liki24 față de îmbunătățirea continuă. Astfel, deși confruntați cu provocări fără precedent, răspunsul nostru a demonstrat capacitatea de a ne adapta și hotărârea noastră de a continua să furnizăm servicii de calitate superioară, indiferent de dificultățile momentului.
Până în momentul de față, Liki24 a reușit să atragă peste 8 milioane de dolari în mai multe runde de investiții. Ne bucurăm de încrederea unora dintre cei mai importanți investitori din regiune, inclusiv TA VENTURES, Flyer One Ventures și Horizon Capital. Aceste parteneriate ne-au oferit nu doar capitalul necesar, ci și perspective și îndrumări strategice.
Plănuim să începem negocierile pentru următoarea rundă de investiții la sfârșitul acestui an și ne urmăm în continuare obiectivele de creștere a performanței și dezvoltare.
Este esențial să subliniem faptul că Liki24 nu este o farmacie online sau un retailer. Liki24 funcționează ca un marketplace, conectând o multitudine de parteneri, ceea ce ne permite să oferim accesul la o gamă largă de produse la cele mai competitive prețuri de pe piață.
Abordarea aceasta unică le permite agenților de livrare să colecteze bunuri de la diferite farmacii/retaileri și să organizeze livrarea acestora, permițând astfel clienților să economisească timp și bani. Cum? De exemplu, un client poate să aibă nevoie de mai multe produse farmaceutice sau de întreținere personală. Folosind serviciile Liki24, nu va mai fi nevoit sa se confrunte cu situația în care, dat fiind că nu găsește toate produsele în același loc, trebuie să meargă personal în mai multe farmacii și la mai mulți retaileri. Este suficient să plaseze comanda pe platforma Liki24 și va primi totul acasă, în intervalul de timp dorit și la cele mai convenabile costuri.
Planurile noastre de expansiune pentru piața din România sunt ambițioase și axate pe nevoile clienților. Ne propunem să dezvoltăm în mod activ serviciile prin extinderea gamei de produse disponibile, includerea de noi servicii prin care vom conecta clienții cu diferite categorii de profesioniști din domeniul sănătății, și îmbunătățirea ofertelor pentru aceștia.
O altă prioritate cheie este reducerea semnificativă a timpului de livrare, obiectivul nostru fiind de a deveni cea mai rapidă platformă din România în ceea ce privește accesul clienților la produsele pentru sănătate. În acest fel, ne menținem angajamentul de a oferi mereu eficiență și confort sporit.
Nu în ultimul rând, urmează să dezvoltăm o secțiune dedicată ofertelor promoționale de la partenerii noștri, prezentând cele mai bune oferte de pe piață pentru produsele de sănătate.
Prin toate acestea, ne propunem atât să ne extindem prezența, cât și să ne respectăm angajamentul de a oferi clienților de pe piața locală acces rapid la o gamă largă de soluții convenabile, astfel încât să facilităm accesul la o viață mai sănătoasă.
Pe Liki24, clienții solicită frecvent articole din categorii precum îngrijirea articulațiilor și a oaselor, medicamente pentru răceală și gripă, produse pentru copii, produse de îngrijire a pielii, părului și unghiilor, precum și produse de sănătate pentru bărbați. Prin urmare, răspundem unei plaje largi de nevoi privind produsele pentru sănătate.
Conform celui mai recent sondaj pe care l-am efectuat, clienții apreciază platforma Liki24 din mai multe motive. Un procent semnificativ de 61% dintre utilizatori aleg Liki24 pentru confortul de a putea accesa toate produsele pentru sănătate în același loc, indiferent că vorbim despre medicamente cu sau fără rețetă, vitamine, suplimente nutritive, produse pentru copii, produse cosmetice și multe altele.
În plus, 45% evidențiază capacitatea platformei de a oferi prețuri accesibile prin agregarea celor mai bune oferte de la diferite farmacii. Rapiditatea livrării și o selecție largă de opțiuni de livrare ies, de asemenea, în evidență, conform 39% dintre respondenți.
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…
După o investiție de aproape un milion de euro, la începutul anului viitor, brandul Maidan va inaugura un nou spațiu…
Premier Restaurants România, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s în România, continuă procesul de expansiune la nivel național și inaugurează al…