UniCredit Bank își consolidează poziția de jucător de top în segmentul digital banking din România, dar fără a uita de faptul că oamenii simt în continuare nevoia de a interacționa fizic, spune Antoaneta Curteanu, vicepreședinte executiv al diviziei retail a UniCredit Bank.
Ultimul an și jumătate a fost plin de provocări care au generat, pentru fiecare dintre noi, schimbări importante – pornind de la modul în care interacționăm, la modul în care ne facem cumpărăturile, la o selecție mai atentă a lucrurilor care contează cu adevărat și până la felul în care ne raportăm la job, la spațiul în care locuim… la tot. Puși față în față cu un context cu totul nou, ne-am repliat rapid, ne-am adaptat, și am învățat să funcționăm în noua realitate.
Probabil că cel mai evident trend care s-a remarcat ca urmare a acestei stări de fapt este cel care privește accelerarea fără precedent a digitalizării – auzim la fiecare pas despre acest trend, și nici nu ar avea cum să fie altfel, pentru că este extrem de prezent în viețile noastre și, în esență, ne-a ajutat să putem continua. După un an și mai bine în care am interacționat mult mai mult în mediul online, am muncit online, și ne-am dus, practic, mare parte din viață în acest mediu, digitalizarea a devenit, dincolo de necesitate, o obișnuință. Oamenii sunt acum mult mai deschiși față de experiența digitală, îi înțeleg avantajele, necesitatea; este o evoluție profundă în mentalitate și viziune.
Vedem acest lucru și noi, în banking – canalele de interacțiune la distanță și instrumentele digitale au devenit tot mai utilizate – ele existau și înainte, însă adopția lor a accelerat mult în perioada recentă. Firește, acest lucru nu înseamnă că ne vom baza exclusiv pe ele – suntem ființe sociale, avem dorința și nevoia de a interacționa fizic, de a socializa. Iar businessul de retail bancar este unul în care cele două canale se completează, nu se exclud. Pentru noi, digitalizarea și inovația sunt direcții cheie de câțiva ani, încă dinaintea pandemiei, și urmărim să ne consolidăm poziția de jucător de top în segmentul digital banking din România.
În mod firesc, utilizarea soluțiilor digitale și a canalelor de interacțiune la distanță a accelerat foarte mult, atât ca demers pe care îl facem noi, de promovare în rândul clienților noștri, cât și ca răspuns al clienților noștri, de adopție.
Noi am adus mereu pe piața românească soluții bancare digitale inovatoare, iar în timpul pandemiei am intensificat și mai mult implementarea proiectelor de digitalizare. Prin investiții în mobile banking, contact center, internet banking și sucursale în care activitatea nu implică folosirea hârtiei, am implementat, numai în ultimul an, versiuni noi pentru aplicațiile de Mobile Banking și Business Mobile, plățile prin Google Pay (care s-a adăugat la Apple Pay, deja disponibil), funcționalitatea “Adaugă bani” care permite clienților noștri să transfere la UniCredit Bank sume din conturile deținute la alte bănci utilizând un card de debit sau de credit emis de acestea, retrageri de numerar de la bancomatele băncii fără a utiliza cardul (funcționalitatea mCash din Mobile Banking), posibilitatea retragerii de euro cu cardul de la anumite bancomate ale băncii și, nu în ultimul rând, robotul Ioana (ghidul vocal virtual), care îi ajută pe clienți să primească un răspuns rapid la solicitările lor și, mai mult, chiar rezolvă anumite solicitări (activarea automată a cardurilor). Și nu ne oprim aici, digitalizarea rămâne esența strategiei noastre.
Un alt produs pe care clienții noștri persoane fizice îl caută în această perioadă este creditul pentru locuințe. Evoluția din 2020 și începutul lui 2021 în privința acestui produs a depășit așteptările noastre și credem că va continua să fie una foarte bună până la sfârșitul anului, dar și pe parcursul anului 2022.
Sunt mai multe cauze care determină această evoluție, dar cred că principala ține de contextul determinat de pandemie – care, pentru mulți dintre noi, a presupus un transfer al activității profesionale la distanță, acasă, și este de așteptat ca acest trend să se mențină, parțial, și pe viitor. Astfel, oamenii au început să își reevalueze nevoile pentru spațiul de locuit, căutând spații mai mari, poziționate poate mai aproape de parcuri, și nu de locul de muncă, sau chiar în afara marilor orașe, cum am văzut că s-a întâmplat în ultimul an.
Pentru a-i susține, noi ne-am concentrat în ultima perioadă pe diferite acțiuni specifice care să răspundă acestor nevoi – spre exemplu, campania dedicată Creditului Verde pentru Casă, un produs de finanțare imobiliară cu dobândă fixă în primii cinci ani, sau cea prin care oferim un cadou de casă nouă, un premiu în valoare netă de 2.000 de lei, clienților care accesează un credit ipotecar sau imobiliar în perioada 2 august 2021 – 1 octombrie 2021 și îndeplinesc condițiile campaniei, iar începând cu 1 septembrie avem o ofertă promoțională pentru Creditele Ipotecare cu Dobândă Variabilă, oferind una dintre cele mai bune marje de dobândă din piață. Vom continua, și în această zonă, să venim cu oferte noi în perioada următoare.
Am menționat deja zona creditelor ipotecare, pentru care pregătim, pentru această toamnă, mai multe noutăți – inclusiv prin lansarea unor campanii care să ofere beneficii suplimentare de cost clienților care dețin un cumul de produse la bancă. Tot în această zonă, intenționăm să creăm echipe dedicate activității de creditare pentru locuințe, este un proiect în lucru, pe care îl vom lansa în următoarea perioadă.
Așa cum am menționat, ambiția noastră este să fim un jucător de top în segmentul de banking digital în România și, ca atare, continuăm să dezvoltăm beneficiile pe care le oferă platforma noastră de Online și Mobile Banking. Am adus multe noutăți în această perioadă și toamna va fi prilej pentru alte câtva lansări. Spre exemplu, includem în aplicația Mobile Banking un nou modul, prin care utilizatorii vor putea beneficia de un program de oferte cu discount (sub formă de cash back), la care se adaugă vouchere sau cadouri în funcție de anumite condiții predefinite. Nu în ultimul rând, pregătim posibilitatea de emitere a primelor carduri de debit virtuale ale băncii.
Este destul de greu de anticipat, pentru că nivelul de incertitudine privind evoluția pandemiei rămâne încă destul de ridicat și nu știm cu exactitate ce se va întâmpla odată cu venirea toamnei. Chiar și așa însă, ritmul de redresare foarte bun pe care l-a înregistrat economia încă din primele luni ale anului a susținut revenirea consumului privat și implicit a activității de finanțare și, în aceste condiții, și activitatea noastră a evoluat foarte bine. Sunt semnale că acest trend pozitiv se va menține și în viitorul apropiat.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 356 (16 septembrie – 15 octombrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Fundația Calea Victoriei și Opera Națională București organizează duminică, 5 ianuarie, de la ora 19.00, Concertul Extraordinar de Anul Nou,…
De miercuri, în București începe evenimentul de business care de 23 de ani dă tonul în mediul de afaceri din…
Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizați cu acest eveniment de…
MPR Group anunță lansarea exclusivă în România a Meili Vodka, o marcă de vodkă premium creată de celebrul actor Jason…
În ultimii ani, România a cunoscut o creștere semnificativă a interesului față de un stil de viață sănătos, vizibilă atât…
Agenția de digital Grapefruit, pornită în Iași acum 25 de ani, a ajuns la sute de proiecte în numeroase țări,…