Annemarie Fabian, SOLO: Contabilitate digitală pentru freelanceri
Reading Time: 3 minuteAu pornit cu o investiție de 300.000 de euro și în prezent au aproximativ 3.000 de clienți care au optat pentru primul serviciu 100% digital de gestionare a PFA-urilor. Am stat de vorbă cu Annemarie Fabian, cofondatoare și Head of Growth la SOLO, despre dezvoltarea soluțiilor de contabilitate digitală precum și despre provocările birocratice ale freelancing-ului în România.
Cum se încheie 2022 pentru SOLO Fintech? Care sunt obiectivele pentru 2023?
Putem spun că 2022 a fost un an de creștere accelerată, dezvoltare de soluții relevante și lecții care să ne ajute să facem lucrurile mai bine. Anul se încheie cu multe procese automatizate, în special în relația cu statul, cu o echipă pregătită să scaleze soluția, și cu peste 3000 de clienți care au încredere în produsul nostru și își lasă contabilitatea PFA-ului lor pe mâinile noastre. Astfel, la nivelul anului 2022, estimăm un venit anual recurent (ARR) de 500.000 de euro.
În 2023 vom continua să dezvoltăm produsul pentru a deservi și mai bine nevoile celor care își doresc să pornească o afacere pe cont propriu. Înțelegem cine sunt clienții noștri potențiali, cu ce situații se confruntă și unde îi „doare”. Astfel, știm cum să vorbim cu ei și ce să le oferim pentru a-i susține cât mai simplu și prietenos. Vom investi în a păstra creșterea accelerată și plănuim să ajungem la breakeven până la finalul anului viitor.
Care este povestea SOLO?
Platforma SOLO a fost lansată în noiembrie 2021, după aproape un an în care întreaga echipă a lucrat la dezvoltarea soluției cu scopul de a-i oferi o formă comercială viabilă. Echipa de fondatori este formată din Alexandru Anghel (CEO), Annemarie Fabian (Head of Growth), Bogdan Georgescu (Advisor & Investor) și Bogdan Prodan (CTO), iar compania numără acum peste 20 de colegi. Povestea SOLO a început din nevoia de a avea o soluție de contabilitate digitală care să se ocupe de întregul ciclu de viață al unei afaceri.
Fondatorii au avut experiențe de lucru pe cont propriu prin PFA sau SRL și au văzut ce înseamnă să te pierzi în birocrație, să nu poți ține pasul cu schimbările legislative sau să fii nevoit să ții punga cu bonuri pentru contabil. Astfel, identificând nevoia în piață și observând dezvoltarea mediului de freelancing din România, SOLO a fost soluția potrivită pentru a ajuta oamenii care vor să ofere servicii pe cont propriu printr-un PFA și, în același timp, să renunțe la stresul și grijile contabilității.
Cum funcționează aplicația? Cui se adresează?
SOLO este o soluție de contabilitate 100% digitală care vine în întâmpinarea antreprenorilor și freelancerilor care vor ca lucrurile să fie simple și funcționale. De la crearea contului și înființarea PFA-ului până la gestionarea contabilității și depunerea declarațiilor, SOLO se asigură că totul se întâmplă corect, transparent și răspunde oricăror întrebări sau nelămuriri. Platforma se adresează oricui își dorește să ofere servicii pe cont propriu printr-un PFA, fie că vorbim despre consultanți IT, freelanceri în industrii creative sau marketing, consultanți de management, curieri sau cei cu profesii liberale (avocați, medici etc).
Principalele beneficii pentru cei care au PFA-ul la SOLO sunt: înființarea gratuită a PFA-ului, printr-un proces prietenos, automatizat și rapid care îi scapă de grija birocrației; posibilitatea de facturare și de procesare a cheltuielilor deductibile într-un mod complet digital; vizibilitate asupra taxelor pe care trebuie să le plătească și depunerea declarațiilor necesare, dar și consultanță gratuită pentru situații de natură legală sau fiscală. Serviciile SOLO sunt disponibile pe baza unui abonament de 89 de lei/lună. Pe viitor, ne dorim să oferim aceste servicii și pentru afaceri cu contabilitate mai complexă. Explorăm multiple scenarii de dezvoltare, inclusiv dezvoltarea unei soluții pentru SRL-uri.
Care sunt investițiile până în prezent în acest proiect?
Tocmai am finalizat o rundă de finanțare de 600.000 de euro care ne va susține să ajungem la breakeven în următorul an și să ne atingem ambițiile de dezvoltare, atât pe zona de produs, cât și de echipă. Planurile de accelerare a creșterii sunt puternice și avem încredere că putem să ajutăm mult mai mulți oameni să își gestioneze PFA-urile fără griji.
Care sunt tendin’ele în ceea ce privește freelancing-ul în România? Care sunt cele mai căutate profesii/industrii?
Observăm deja de ceva timp creșterea numărului de inițiative antreprenoriale, atât ca număr de startup-uri, cât și ca număr de freelanceri. Tot mai mulți tineri preferă flexibilitatea și autonomia la locul de muncă, atât în ceea ce privește locul de unde își desfășoară activitatea, cât și modul de lucru (remote/hibrid). Astfel că, dacă nu consideră că le sunt îndeplinite nevoile, aleg să se îndrepte spre o carieră antreprenorială sau freelancing. La nivel de industrii, vorbim în primul rând de profesiile liberale, care lucrează prin definiție într-un mod individual (avocați, medici etc.), dar există o creștere puternică și în zone dominate de companii și agenții, precum IT, marketing și comunicare, consultanță sau chiar învățământ.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 369 (19 decembrie 2022 – 15 februarie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz