Angajații vor companii implicate social
Reading Time: 2 minuteCompaniile se află în fața unor profunde schimbări ale capitalului uman, care se așteaptă ca organizațiile să îmbine tot mai mult rolul economic cu cel social.
Studiul „Global Human Capital Trends 2018” realizat de Deloitte și dat astăzi publicității arată că tot mai mulți angajați își doresc ca organizația pentru care lucrează să aibă un rol social mai puternic.
„Tendințele din zona capitalului uman arată o schimbare de paradigmă: trecerea de la mediul de afaceri tradițional orientat doar spre zona economică către unul orientat să creeze impact în societate ca ansamblu prin intermediul unui nou tip de întreprindere, respectiv întreprinderea socială. Asta înseamnă că organizațiile nu mai sunt evaluate doar pentru performanța lor financiară și impactul lor direct în economie, ci în funcție de impactul lor asupra mediului în care operează și a membrilor lor, deci asupra societății în general. În ultimul timp, pe fondul pierderii încrederii în liderii politici, oamenii au început să considere că mediul de afaceri privat este motorul schimbării în societate. De aceea, organizațiile trebuie să fie receptive la toate vocile societății și să investească în ecosistemnul social mai larg, să devină modele de responsabilitate socială. Companiile trebuie să insufle propriilor angajați sentimentul de scop colectiv, de misiune superioară, pentru că în joc se află reputația și, în cele din urmă, succesul sau eșecul lor”, spune Raluca Bontaș. Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Printre alte concluzii alte studiului „Global Human Capital Trends 2018” se numără necesitatea unei conduceri simfonice a orgaizației, bazate pe colaborare, avansul noilor tehnologii care elimină unele dintre locurile de muncă tradiționale, dar creează altele, precum și apariția unor modele diferite de carieră tot mai puțin dependente de angajatori.
După cum mai arată studiul realizat de Deloitte, 85% dintre respondenți consideră necesară o conducere simfonică, un nou model de leadership care presupune un nivel fără precedent de colaborare interdisciplinară și o viziune comună a executivilor dintr-o organizație. Pentru a face acest lucru, directorii executivi joacă împreună ca o echipă, conducând, de asemenea, propriile echipe, toate în armonie. 51% spun că organizațiile lor nu sunt pregătite sau parțial pregătite pentru nivelul de colaborare necesar, în ciuda faptului că aceasta este principala problemă identificată.
„Cea mai importantă tendință în zona capitalului uman este nevoia de a descompune ierarhiile funcționale și de a construi o organizație bazată pe echipă, pe colaborare. Mesajul este clar: liderii trebuie să lucreze unul cu celălalt și să acționeze ca unul. Cu toate acestea, trecerea către o conducere simfonică completă pare a fi în fază incipientă”, explică Raluca Bontaș.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz