Management

Angajații români, campioni la comunicare

Reading Time: 4 minute

Angajații români se clasează pe primul loc la nivel global în ceea ce privește ușurința cu care comunică cu colegii lor, indiferent de generația de care aparțin.

Rezultatele aparțin unui studiu global realizat recent de Randstad, în care România a fost inclusă pentru prima oară. Potrivit studiului companiei de recrutare Randstad, majoritatea românilor preferă să lucreze într-un mediu de lucru unde se întâlnesc mai multe generații și consideră că, datorită faptului că fac parte dintr-o echipă diversă din punct de vedere generațional, sunt capabili să genereze idei și soluții inovatoare.

“Prezența pieței din România în premieră, în Randstad Workmonitor, este o realizare pentru Randstad România și o contribuție importantă pe care reușim să o aducem, astfel, radiografierii forței de muncă locale, comparativ cu tendințele globale”, spune Mihaela Maranca, director general la Randstad România. “Una dintre cele mai mari companii de servicii HR din lume, Randstad priveşte ca pe o responsabilitate asumarea unui rol activ în dezvoltarea industriei în care activează, iar echipa din România se aliniază acestei misiuni. Ediția aceasta a raportului Randstad Workmonitor identifică unele aspecte surprinzătoare, altele pozitive ale abilităților, comportamentelor și percepțiilor angajaților români, care conduc la o înțelegere mai bună a acestora și poate chiar oferă noi perspective în privința lor”, adaugă Mihaela Maranca.

În proporție de 80%, angajații din întreaga lume consideră că principalele diferențe care se manifestă într-un loc de muncă multigenerațional constau în stilurile de comunicare. În topul țărilor clasate în funcție de cât de dificil le este angajaților să comunice cu colegii lor care provin dintr-o altă grupă de vârstă sau de generație, România înregistrează cel mai scăzut procent (19%), față de media globală (31%). În vreme ce, la nivel mondial, în medie, 86% dintre respondenți preferă să lucreze într-o echipă cu mai multe generații, 92% dintre angajații români și-au declarat această preferință, fiind depășiți doar de Chile (93%). România se află pe primele locuri ale clasamentului și în ce privește aprecierea faptului că apartenența la o echipă multigenerațională îi impulsionează să contribuie cu idei și soluții inovatoare (91%), alături de Italia (92%), Norvegia (94%) sau China (94%), comparativ cu media globală de 85%. Colaborarea între generații este considerată a fi reciproc avantajoasă de către 88% dintre respondenții români (față de 85% media globală).

Relația cu superiorul direct

Deși 83% dintre respondenți consideră că vârsta managerului lor direct nu are importanță atâta timp cât reușește să îi inspire, 69% preferă ca managerul lor direct să aibă aceeași vârstă sau să fie mai în vârstă decât ei, România situându-se în apropierea acestei medii, cu 64%. Majoritatea angajaților (77% – global, 74% – România) afirmă că managerul lor direct are abilitatea de a lucra cu diferite generații, iar 69% spun că managerul lor direct se ocupă de evoluția carierei lor (România 65%).

Conectarea în social media

În ceea ce privește conectarea pe rețelele sociale, precum Facebook sau Instagram, angajații sunt mai frecvent conectați cu colegii lor (61% – global, 77% – România) decât cu managerul direct (35% – global, 45% – România). India înregistrează cea mai mare rată de conectare între colegi, în social media (86%), iar Japonia se află la polul opus, cu 19%. Raportat la rata de conectare cu managerul direct, aceleași țări își adjudecă extremele: India – 67%, Japonia -10%.  Luând în considerare vârsta, bărbații aflați în segmentul de vârstă 18-24 sunt mai des conectați cu managerul lor direct (47%), în comparație cu femeile din același grup (38%).

România, pe locul 2 în clasamentul celei mai scăzute rate de schimbare a locului de muncă

Randstad Workmonitor relevă faptul că, la nivel global, numărul angajaților care se așteaptă să lucreze pentru o altă companie în următoarele șase luni a crescut ușor, rezultând un Indice de Mobilitate de 110. Mobilitatea a crescut cel mai mult în Turcia (+9), Polonia (+7), SUA (+5), Brazilia și Italia (ambele +4). Cea mai mare scădere a acesteia este înregistrată în Franța și Cehia (ambele -5), Suedia și China (ambele -4). Singapore și Marea Britanie nu raportează nici o schimbare în ultimele luni.

Schimbarea reală a locului de muncă este stabilă, menținându-se la 22%, iar cea mai mare rată a acesteia este înregistrată în India (46,6%). Comparativ cu trimestrul trecut, procentul de schimbare a locului de muncă a crescut în Canada, Mexic, Polonia, Singapore și Turcia. În Australia, China, Republica Cehă și Italia acesta a scăzut față de trimestrul anterior. Luxemburg raportează rata de schimbare a locului de muncă cea mai scăzută (8%), urmat de România (12%). Dorința de schimbare a locului de muncă a crescut în Australia, Mexic, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Olanda, Marea Britanie și SUA, comparativ cu trimestrul trecut. Numai în Italia a scăzut apetitul de schimbare a locului de muncă, care rămâne cel mai ridicat în India (42%) și cel mai scăzut în Turcia (16%), în România situându-se la 32%.

72% din români se declară mulțumiți profesional

Comparativ cu trimestrul precedent, gradul de mulțumire profesională a crescut în Italia și Japonia, însă a scăzut în Belgia, Canada, Hong Kong, Malaezia, Portugalia, Singapore, Suedia și Elveția, comparativ cu trimestrul trecut. Angajații din Mexic sunt cei mai mulțumiți din punct de vedere profesional (84%), față de Japonia, aflată la polul opus (50%), în vreme ce România înregistrează același nivel cu al Marii Britanii: 72%.

Foto: Dreamstime

Team

Recent Posts

Numărul autorizațiilor de construire din București s-a redus la jumătate, iar suprafața utilă a scăzut cu 62% în ultimii trei ani

Numărul autorizațiilor de construire emise pentru clădiri rezidențiale din București s-a redus la aproape jumătate în timp ce suprafața utilă…

48 de minute ago

Părinții din mediul rural consideră că uneori e nevoie să bați copiii pentru a-i educa

World Vision România a lansat raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, singura analiză longitudinală asupra bunăstării copiilor și cel de-al…

o oră ago

Gabriel Ghiță, Mastercard: Personalizare cu ajutorul datelor

Cu un ecosistem de soluții construit pe date și insight-uri relevante desprinse din nevoile consumatorilor, Mastercard oferă un mediu digital…

2 ore ago

Mercedes și E.ON colaborează pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru clienții business

Mercedes-Benz Vans CEE (Zona Europa Centrală și de Est) începe o călătorie ambițioasă de a redefini strategia vehiculelor electrice în…

3 ore ago

Caroli lansează Humus Maestro, o selecție de cinci variante de humus fără E-uri

Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari producători de pe piața produselor de carne ambalată din România, anunță lansarea…

3 ore ago

66 CEO se alătură unui program executiv accelerat

Beyond Business School, companie fondată de antreprenorii în serie Andra Ghibuțiu și Grégoire Vigroux, anunță lista finală cu cei 66…

3 ore ago