Angajații români, campioni la comunicare
Reading Time: 4 minuteAngajații români se clasează pe primul loc la nivel global în ceea ce privește ușurința cu care comunică cu colegii lor, indiferent de generația de care aparțin.
Rezultatele aparțin unui studiu global realizat recent de Randstad, în care România a fost inclusă pentru prima oară. Potrivit studiului companiei de recrutare Randstad, majoritatea românilor preferă să lucreze într-un mediu de lucru unde se întâlnesc mai multe generații și consideră că, datorită faptului că fac parte dintr-o echipă diversă din punct de vedere generațional, sunt capabili să genereze idei și soluții inovatoare.
“Prezența pieței din România în premieră, în Randstad Workmonitor, este o realizare pentru Randstad România și o contribuție importantă pe care reușim să o aducem, astfel, radiografierii forței de muncă locale, comparativ cu tendințele globale”, spune Mihaela Maranca, director general la Randstad România. “Una dintre cele mai mari companii de servicii HR din lume, Randstad priveşte ca pe o responsabilitate asumarea unui rol activ în dezvoltarea industriei în care activează, iar echipa din România se aliniază acestei misiuni. Ediția aceasta a raportului Randstad Workmonitor identifică unele aspecte surprinzătoare, altele pozitive ale abilităților, comportamentelor și percepțiilor angajaților români, care conduc la o înțelegere mai bună a acestora și poate chiar oferă noi perspective în privința lor”, adaugă Mihaela Maranca.
În proporție de 80%, angajații din întreaga lume consideră că principalele diferențe care se manifestă într-un loc de muncă multigenerațional constau în stilurile de comunicare. În topul țărilor clasate în funcție de cât de dificil le este angajaților să comunice cu colegii lor care provin dintr-o altă grupă de vârstă sau de generație, România înregistrează cel mai scăzut procent (19%), față de media globală (31%). În vreme ce, la nivel mondial, în medie, 86% dintre respondenți preferă să lucreze într-o echipă cu mai multe generații, 92% dintre angajații români și-au declarat această preferință, fiind depășiți doar de Chile (93%). România se află pe primele locuri ale clasamentului și în ce privește aprecierea faptului că apartenența la o echipă multigenerațională îi impulsionează să contribuie cu idei și soluții inovatoare (91%), alături de Italia (92%), Norvegia (94%) sau China (94%), comparativ cu media globală de 85%. Colaborarea între generații este considerată a fi reciproc avantajoasă de către 88% dintre respondenții români (față de 85% media globală).
Relația cu superiorul direct
Deși 83% dintre respondenți consideră că vârsta managerului lor direct nu are importanță atâta timp cât reușește să îi inspire, 69% preferă ca managerul lor direct să aibă aceeași vârstă sau să fie mai în vârstă decât ei, România situându-se în apropierea acestei medii, cu 64%. Majoritatea angajaților (77% – global, 74% – România) afirmă că managerul lor direct are abilitatea de a lucra cu diferite generații, iar 69% spun că managerul lor direct se ocupă de evoluția carierei lor (România 65%).
Conectarea în social media
În ceea ce privește conectarea pe rețelele sociale, precum Facebook sau Instagram, angajații sunt mai frecvent conectați cu colegii lor (61% – global, 77% – România) decât cu managerul direct (35% – global, 45% – România). India înregistrează cea mai mare rată de conectare între colegi, în social media (86%), iar Japonia se află la polul opus, cu 19%. Raportat la rata de conectare cu managerul direct, aceleași țări își adjudecă extremele: India – 67%, Japonia -10%. Luând în considerare vârsta, bărbații aflați în segmentul de vârstă 18-24 sunt mai des conectați cu managerul lor direct (47%), în comparație cu femeile din același grup (38%).
România, pe locul 2 în clasamentul celei mai scăzute rate de schimbare a locului de muncă
Randstad Workmonitor relevă faptul că, la nivel global, numărul angajaților care se așteaptă să lucreze pentru o altă companie în următoarele șase luni a crescut ușor, rezultând un Indice de Mobilitate de 110. Mobilitatea a crescut cel mai mult în Turcia (+9), Polonia (+7), SUA (+5), Brazilia și Italia (ambele +4). Cea mai mare scădere a acesteia este înregistrată în Franța și Cehia (ambele -5), Suedia și China (ambele -4). Singapore și Marea Britanie nu raportează nici o schimbare în ultimele luni.
Schimbarea reală a locului de muncă este stabilă, menținându-se la 22%, iar cea mai mare rată a acesteia este înregistrată în India (46,6%). Comparativ cu trimestrul trecut, procentul de schimbare a locului de muncă a crescut în Canada, Mexic, Polonia, Singapore și Turcia. În Australia, China, Republica Cehă și Italia acesta a scăzut față de trimestrul anterior. Luxemburg raportează rata de schimbare a locului de muncă cea mai scăzută (8%), urmat de România (12%). Dorința de schimbare a locului de muncă a crescut în Australia, Mexic, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Olanda, Marea Britanie și SUA, comparativ cu trimestrul trecut. Numai în Italia a scăzut apetitul de schimbare a locului de muncă, care rămâne cel mai ridicat în India (42%) și cel mai scăzut în Turcia (16%), în România situându-se la 32%.
72% din români se declară mulțumiți profesional
Comparativ cu trimestrul precedent, gradul de mulțumire profesională a crescut în Italia și Japonia, însă a scăzut în Belgia, Canada, Hong Kong, Malaezia, Portugalia, Singapore, Suedia și Elveția, comparativ cu trimestrul trecut. Angajații din Mexic sunt cei mai mulțumiți din punct de vedere profesional (84%), față de Japonia, aflată la polul opus (50%), în vreme ce România înregistrează același nivel cu al Marii Britanii: 72%.
Foto: Dreamstime
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz