Categories: ManagementStiri

Angajatii, reticenti la programele de invatare

Reading Time: 2 minute

Rata de esec a programelor de invatare din companii este de 70%, cauza principala fiind retincenta angajatilor din organizatii in fata schimbarilor

Un studiu recent realizat de McKinsey &Company arata ca rata de succes a programelor de invatare este de doar 30%, principalul motiv al insuccesului fiind atat retincenta angajatilor cat si a liderilor fata de schimbare. Printre cauzele rezistentei individuale la schimbare se numara si factori precum atentia si memorarea selectiva, obiceiurile existente, dependenta fata de opiniile altor persoane, frica de necunoscut, ratiunile economice sau lipsa de siguranta.

In Romania, fenomenul de “rezistenta la invatare” este tot mai pregnant in aceasta perioada, odata cu fuziunile unor mari companii de pe piata.

“In ultimii ani, am sesizat o tendinta pe piata: pentru multe companii, training-urile sunt un ‘trend’ sau ‘nice to have’. Adesea, angajatii nu sunt consultati cu privire la training-ul pe care il vor urma si motivul real pentru care se duc la training este ca ‘asa a vrut managerul’. Insa, de cele mai multe ori, participantii nu stiu daca sunt trimisi pentru ca sunt buni si se realizeaza o investitie in ei ori daca sunt slabi iar acest training este un semnal de alarma”, spune Petru Pacuraru, Managing Partner si trainer la HPDI, o companie de consultanta in domeniul resurselor umane.

Astfel, angajatul nu are niciun cuvant de spus, ci acesta trebuie pur si simplu informat cu privire la training-ul pe care il va urma. In aceasta situatie, orice manager ar trebui sa fie constient ca nu va exista un proces de invatare eficient. Mai mult decat atat, dupa training, angajatul pune suportul de curs cat mai confortabil in biroul sau si aici s-a incheiat totul. Un studiu derulat de Societatea Americana de Training si Dezvoltare, citat de HPDI, arata ca procentul de invatare este cu 72% mai eficient atunci cand training-ul este urmat de o etapa de coaching.

“Conteaza sa inveti mai repede decat competitia pentru ca invatarea este ultima frontiera a schimbarii”, spune Jim Bagnola, executive coach. “Managerii romani sunt mai deschisi spre invatare decat cei din tarile dezvoltate, ceea ce aduce un beneficiu pe termen lung asupra economiei. Trebuie sa existe mai mult mentoring, mai multe incubatoare, pentru ca afacerile mici vor fi coloana vertebrala a economiei si in Romania”, continua Bagnola.

Pentru ca schimbarea sa devina functionala si sa produca rezultate, cei implicati trebuie sa invete sa anticipeze in loc sa reactioneze, sa provoace in loc sa se apere, sa imbratiseze in loc sa se opuna folosindu-se de competente cheie in managementul schimbarii – flexibilitate, adaptabilitate, si anduranta.

“Este foarte important ca angajatul sa impartaseasca cu superiorul sau si cu echipa ceea ce a invatat si sa contureze un plan de implementare a schimbarii. Aici este o problema pe care am sesizat-o la foarte multi angajati, din foarte multe companii romanesti: in momentul in care se intorc la job cu noi perspective asupra modului in care trebuie sa isi desfasoare activitatea, intampina multa rezistenta la schimbare, in mod paradoxal, din partea superiorilor, adica cei care solicita training-ul. Cum s-ar traduce asta in termeni de business? Pierderi”, avertizeaza Petru Pacuraru.    

Petru Pacuraru, Managing Partner si trainer al HPDI

 

Foto: Dreamstime

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

2 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

3 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

5 ore ago

E.ON România și Asociația Zi de BINE colaborează pentru prevenirea consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor

E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…

6 ore ago

Lidl continuă proiectul Pâine și Mâine derulat de World Vision România

În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…

6 ore ago

7 factori pe care investitorii români la bursă trebuie să îi ia în considerare în noiembrie-decembrie

Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…

7 ore ago