Interviuri

Andrei Șercanean, eMAG: Oferte de geniu

Reading Time: 3 minute

Prezent la toate cele 13 ediții de Black Friday în eMAG, Andrei Șercanean, VP e-commerce Services, ne-a vorbit despre ce înseamnă să pregătești sistemul de plăți pentru o zi de foc, dar și despre impactul Genius în businessul companiei.

Ce oferă Genius și cum a fost primit de utilizatori?

Genius este un program pe bază de subscripție cu care noi am reușit să „dărâmăm” două bariere: livrarea gratuită și rapiditatea în livrare, ca să fim cât mai aproape de clienți. Comenzile Genius ale eMAG se livrează cu prioritate și ajung mult mai devreme, chiar și în orașe ca Timișoara, Cluj-Napoca sau Iași. Comenzile plasate până seara sunt livrate a doua zi. Pe scurt acesta este Genius.

Din luna iunie a anului trecut, am crescut valoarea Genius adăugând și cele trei aplicații: Tazz, Freshful și Fashion Days. Beneficiile sunt unite sub umbrela livrării gratuite, dar și a altor beneficii Genius Deals, unde clienții au discount în fiecare săptămână pe toate platformele, în funcție de ce vinde fiecare.

În prezent, Genius are peste 600.000 de utilizatori, dintre care 500.000 sunt clienți „core” Genius, iar aproximativ 100.000 sunt invitați prin Genius Family, prin care orice abonat poate invita gratuit un alt membru al familiei să folosească Genius. la care se adaugă încă aproximativ 100.000 de clienți invitați prin Genius Family.

Ce înseamnă Black Friday pentru dumneavoastră și echipa pe care o conduceți?

Un eveniment care testează tot ce am pregătit noi în cursul anului. Sunt mai mulți colegi de la eMAG care spun acest lucru. În fiecare an mai punem un strat de tehnologie și business peste ce am construit. În Black Friday testăm cum merge adopția de easybox-uri în alte orașe, pentru că Genius este legat foarte mult de easybox.

Ce noutăți pregătiți pentru Genius în următoarea perioadă?

Pentru finalul acesta de an, avem oferta de Black Friday, care este foarte importantă. Noi am făcut-o și anul trecut, dar am făcut-o doar pentru clienții noi: dacă achiziționau subscripția Genius în săptămâna de Black Friday, primeaupatru vouchere în cele patru aplicații (eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful). Acum și clienții existenți pot profita de oferta de Black Friday.

Ești la cel de-al 13-lea Black Friday pe care îl prinzi în eMAG. Cum a evoluat evenimentul în tot acest timp intern?

Am trecut prin toate. Eu am fost implicat și în Black Friday la început, când am lucrat în zona comercială. Pe atunci construiam oferta. După aceea am fost implicat în Black Friday pe țări, în primele evenimente de Black Friday organizate în Ungaria și Bulgaria. Acum, din rolul actual, particip la fiecare Black Friday din toate țările. Prima mea experiență a fost chiar la prima ediție, când nu știam cum va reacționa piața. Ne gândeam cum vor reacționa clienții și dacă vor comanda produsele pe care le-am ales noi și încercam să facem cât mai multe studii și sondaje ca să ne dăm seama la ce produse vor reacționa clienții.

Care sunt provocările cu care se confruntă echipa dumneavoastră de Black Friday?

Pentru că eu mă ocup și de zona de plăți, provocarea principală în acest moment este pregătirea infrastructurii și a testelor de Black Friday, ca totul să meargă bine. Noi încurajăm mereu clienții să își salveze cardul în aplicație înainte de Black Friday. Și pentru noi este mult mai simplu. Și asta este cea mai importantă etapă a pregătirii: zona de testare a infrastructurii.

Discuțiile cu furnizorii pe partea de creditare și pregătirea clienților pentru wallet-ul nostru. Îi anunțăm să își verifice limita, să își salveze cardul ca să poată să îl folosească în ziua de Black Friday. Și clienții Genius beneficiază de oferă specială pentru achiziție și prelungirea abonamentului, la fel ca toți ceilalți clienți.

Testele pentru infrastructură încep din luna septembrie când au loc întâlniri și meeting-uri pe partea tehnică și partea de testare între echipele procesatorului nostru de plăți, PayU, și noi în care testăm diferite scenarii: câți clienți vor intra anul acesta, ce volum de comezi estimăm, câți vor fi la start. Comparăm ultimele două ediții de Black Friday ca să ne facem o idee despre cifrele din acest an.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 378 (6 noiembrie – 6 decembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Black Friday la produse organice și naturale

Vegis.ro, liderul de piață în comercializarea online a produselor organice și naturale, a pregătit între 7 și 11 noiembrie, reduceri…

5 minute ago

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

13 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

13 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

19 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

19 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

20 de ore ago