Interviuri & Opinii Digital Interviuri MarComm

Andrei Dragu, v8: Simplitate și soluții personalizate

5 apr. 2022 7 min

Andrei Dragu, v8: Simplitate și soluții personalizate

Reading Time: 7 minute

La finalul lui 2021, agenția v8 a anunțat că Andrei Dragu devine Chief Operations Officer în cadrul echipei, după cinci ani în care a avut rolul de Business Development Director. Am discutat despre detaliile noului post, obiective, agenție, precum și industria de publicitate în acest moment și trenduri.

Ce ți-ai propus din noua poziție?

Pe scurt, îmi propun să contribui la creșterea v8 prin optimizarea proceselor administrative și opera­ționale, astfel generând produse eficiente pentru partenerii noștri. ­Mi-am setat mai multe obiective, pornind de la contextul pandemic în care ne aflăm și care a schimbat vizibil lucrurile, atât în viața noastră de zi cu zi, cât și pe piața publicității.

Noua realitate, alternanța muncii remote cu cea de la birou, a venit la pachet cu provocări noi într-o industrie care se baza foarte mult pe interacțiunea în persoană. Avem un sistem solid care a dat rezultate foarte bune în acest context marcat de imprevizibil, dar cred că îmbunătățirea lui trebuie să continue atât la nivel de proceduri, care să simplifice și să eficientizeze munca, cât și din punctul de vedere al consolidării moralului echipei și culturii organizaționale.

Automatizarea și ­standardizarea anumitor procese sunt, de altfel, foarte importante, iar aici vorbim implicit despre un update la nivel de infrastructură digitală. Suntem în negocieri cu mai mulți posibili par­teneri din zona de tech pentru acest aspect. Ne dorim ca acest update să aibă impact nu doar la nivel de ­organizare internă, ci și la nivel de produs al companiei.

Zona de educație este o altă prioritate pentru noi, iar cât de curând planurile noastre se vor concretiza printr-un program de cursuri custom tailored pentru întreaga echipă, pe fiecare specializare în parte, iar mai apoi, la nivel individual.

Dar poate cel mai greu obiectiv de atins pe care mi l-am setat este cel legat de catalizarea flow-ului de aprobare și implementare a inițiativelor de tip real time marketing. Spun „cel mai greu” gândindu-mă la viteza de reacție sporită pe care trebuie să o avem noi intern, la viteza procesului de aprobare a partenerului, cât și la flexibilitatea alocării de bugete neprevăzute pentru astfel de inițiative.

Soluția, în acest caz, are la bază multe componente, dar cred că cel mai important este ca echipele de brand din cadrul agenției și cele de la client să fie unite de un parteneriat solid, organic. Chiar dacă vin la pachet cu provocări multiple, astfel de inițiative sunt apreciate de către consumator și, implicit, benefice pentru brandurile ce le fructifică.

Andrei Dragu, COO al v8

Care au fost primele decizii pe care le-ai luat și de ce?

Simplificarea și automatizarea proceselor este prima decizie asupra căreia m-am concentrat. Este un proces ce se va desfășura pe termen mediu și lung, având în vedere multiplele implicații pe care le are asupra businessului și dorința mea de a crea soluții custom care să genereze un extraavantaj competitiv.

De ce acestea două? Pentru că simplu înseamnă clar, claritate înseamnă eficiență și un numitor comun la care se pot raporta toți partenerii implicați ­într-un proces, iar automatizarea ne dă posibilitatea să reacționăm rapid și cât se poate de informat la contexte spontane.

Mai mult decât atât, aceste ­procese ne ajută și la consolidarea valorilor agenției – simplu, eficient, fresh, creativ, pasionat, așa că îmi voi dedica timp să le dezvoltăm cu atenție în cadrul v8, în perioada următoare.

Care sunt principalele diferențe între poziția anterioară și cea de acum?

Dacă în trecut eram implicat mai mult în partea de identificare, atragere și stabilizare de noi parteneri, acum responsabilitățile mele se diversifică mai mult spre partea de construire a unui mecanism durabil, eficient și ușor de asimilat atât de către colegi, cât și de către toți partenerii noștri.

La nivel de produs, înainte căutam să definesc un MVP (minimum ­viable product), acum mă concentrez să găsesc un set de filtre (un funnel) pentru verificare/autoverificare a produsului din punct de vedere calitativ.

Vorbim așadar despre un set clar de condiții pe care trebuie să îl poată aplica oricine din interiorul companiei atunci când vrea să își valideze munca proprie sau pe cea a echipei. Dar una dintre cele mai importante diferențe este cea legată de analiză financiară a investițiilor pe care le facem în produse noi și sustenabilitatea lor.

Cum abordează v8 dezvoltarea în zona de digital?

Agenția v8 a fost lansată pe piața de comunicare ca o companie de comunicare digitală care a evoluat, în timp, într-un consultant de comunicare 360. În prezent, chiar dacă v8 este o agenție full-service, digitalul este în continuare zona de competență core, iar atragerea de competențe multiple este simplă și firească.

Datorită amprentei din ce în ce mai puternice pe care o are zona de digital atât la nivel obicei de consum, cât și la nivel de democratizare a producției de conținut, adaptarea competențelor noastre a fost una organică. Dacă în digital spunem „mobile first” datorită obiceiului de consum, de câțiva ani, toată lumea a înțeles că la nivel de comunicare spunem „digital first”.

Conform comunicatului de presa, vă veți concentra pe creativitate și eficiență. Țintește v8 și participarea cu succes la mai multe festivaluri locale și internaționale?

Atenția noastră este îndreptată spre creativitatea care generează eficiență. Suntem consultantul de comunicare ce folosește creativitatea, fluid, în toate departamentele, cu scopul de a genera valoare adăugată brandului a cărui comunicare o construim. Nu vrem să facem lucrurile într-un anumit mod pentru că „așa se face”. Ne punem mereu întrebarea „De ce?”, explorăm, căutăm soluții și ne dorim să inovăm.

Ne dorim în primul rând să generăm soluții pentru atingerea obiectivelor de business și de comunicare ale partenerilor noștri, iar apoi avem timp să ne gândim și la competiții, însă mereu acest obiectiv va fi o consecință organică a primei ținte.

Cum se poziționează v8 pe piață si ce avantaje competiționale are?

Pandemia a fost un moment oportun pentru a ne uita cu atenție la brandul și la produsul agenției. v8 articulează azi mai bine valorile pe care le-a comunicat mereu și le integrează ca factor intrinsec la nivel de business. Pe scurt, v8 se ghidează în viitor după 5 valori: simplu, creativ, fresh, pasio­nat, eficient. Pe lângă impactul la ­nivel de produs comercial, aceste valori caracterizează orice decizie pe care o vom lua.

Dacă azi investigăm introducerea de sisteme RPA în fluxurile interne este pentru că vorbim despre o tehnologie ce simplifică, o abor­dare creativă, fresh și actuală care ne oferă mai mult timp pentru pasiunea noastră – craftul care generează eficiență. Suntem un business care vinde inteligență și experiență mai presus de orice, iar calitatea, fericirea și experiența oamenilor din v8 se reflectă direct în produsul agenției. Cel mai mare avantaj competitiv sunt echipa și focusul pe calitatea oamenilor ce formează v8.

Cum ai explica sloganul vostru „idei pentru creștere”?

Un comprimat sub formă de idee, ce conține două substanțe active: strategie și creație, pentru rezultate excepționale de business. Se administrează simplu și nu are contraindicații sau efecte secundare. Creștere poate înseamnă mai multe lucruri și întotdeauna contează nevoile și dorințele partenerului: poate fi vorba de creșterea cifrei de afaceri, de consolidarea brandului sau de atragerea/loializarea unui nou segment de consumatori.

Ce clienți targetați?

Nu targetăm clienți, targetăm parteneri ce iau cât se poate de în serios zona de comunicare. Ne plac responsabilitatea și asumarea, așa că preferăm parteneriatele în care putem construi sau influența tot ecosistemul de comunicare. Ne plac discuțiile deschise, spiritul de echipă și încrederea reciprocă.

Cum ai caracteriza industria în acest moment?

Până în prezent, industria a lucrat la „mai mult”, „mai repede”, „mai mare” și „mai ieftin”. Cred că ne-am confruntat cu un fel de inflație în zona de comunicare, unde numerele mari au fost confundate cu valoare. De „mai repede” nu o să scape nimeni, ba chiar o să devină din ce în ce mai presant. Viteza de reacție a fost mereu importantă, iar curând ea va fi vitală. „Mai mult”, „mai mare” și „mai ieftin” sper și cred că o să se transforme în „mai deștept”, „mai relevant” și „mai eficient”.

Ce trenduri observați?

Adopția trendurilor este incredibil de rapidă, așa cum este și durata de viață în lipsa relevanței (TikTok vs Clubhouse). Cred că la nivel de macro-trenduri nu mai există „internațional” și „local” și mai important, nu cred că doar în vest se dă ora exactă. Epicentrul poate să fie oriunde, atât timp cât are expunere și relevanță.

Ca să nu pară că evit să pun punctul pe „i” o să las aici trei trenduri la care eu mă uit cu mai multă sau cu mai puțină îngrijorare: 1) abonamente premium pentru a scăpa de publicitate în social media, 2) democratizarea tehnologiei RPA (Robotic Process Automation) și 3) reglementarea în zona de data privacy.

Fiecare dintre ele are puterea de a schimba fundamental regulile jocului, iar datoria noastră, de consultant în comunicare, este să avem un plan concret, indiferent de direcția în care vor evolua aceste trenduri.  

Cum a fost 2021 din punct de vedere business și ce vă propuneți pentru 2022?

2021 a fost un an excelent pentru noi din punct de vedere al dezvoltării business-ului. Avem foarte mulți parteneri noi atrași de etica și de valorile de business după care ne ghidăm. A fost un an intens și activ, după un 2020 caracterizat de incertitudine și scepticism. Pentru 2022 ne propunem să aducem parteneriatelor demarate în acest an, plus valoare și să consolidăm procesele de lucru.

Care sunt cele mai importante lecții pe care le-ai învățat în acești 15 ani de publicitate?

Ar fi multe de spus, pentru că e un domeniu vulcanic unde poți acumula un număr mare de informații într-un timp foarte scurt. Mă voi rezuma la 4 pe care le consider esențiale:

Business is personal – Cred că e prima lecție importantă pe care am învățat-o și poate cel mai dificil de asimilat și decriptat. Cei mai buni specialiști nu înseamnă cea mai bună echipă, iar cel mai bun client nu înseamnă cel mai bun parteneriat.

Context, context, context – Atunci când vorbim de soluții, nu putem generaliza. Analiza profundă a contextului este factorul decisiv în definirea celei mai bune soluții.

Worst-case scenario – Poate sună banal, dar din experiența mea, conturarea celui mai „negru” scenariu, chiar și atunci când este puțin probabil, este obligatorie.

Assumption is the mother of all mistakes – Când nu ești 100% sigur că ai înțeles ceva, trebuie să întrebi, chiar dacă riști să pari sâcâitor. Doar așa poți să livrezi eficient, la nivelul așteptărilor.

Ce a dispărut de la începuturi și îți plăcea? De ce?

În general, încerc să nu fiu nostalgic. Nu tânjesc la cum erau lucrurile, ci încerc să mă bucur de forma lor actuală. Cred foarte mult în legile fizicii, în imposibilitatea de a le evita și în aplicabilitatea lor în orice domeniu. În consecință, nu cred în dispariție, ci în transformare.

Ce ți-a plăcut mereu la publicitate și încă este aici?

Sunt încă aici datorită oamenilor fabuloși pe care am avut norocul să îi întâlnesc sau să îi coagulez pe tot parcursul meu profesional. Datorită lor nu cred că am avut o zi în care să simt că mă duc „la muncă” sau „la birou” în clasicul sens „încruntat” al cuvântului. Parcursul meu profesional a fost și este definit de bucuria de a lucra cu oameni interesanți, deștepți și pasionați de ceea ce fac.

Pe lângă compania efervescență și foarte articulată, mă bucur de volatilitatea domeniilor în care trebuie să mă specializez an de an. Pentru a fi un consultant serios în comunicare trebuie, din punctul meu de vedere, să cunoști business-ul partenerului în cele mai mici amănunte.

Astfel, în acești 15 ani, am avut oportunitatea să învăț cum funcționează diferite entități de top dintr-o multitudine de domenii. În plus, în tot acest proces de învățare am fost ghidat de cei mai buni specialiști din domeniul respectiv.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 361 (18 martie-18 aprilie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: