Stiri Video

Andreea Petrișor, foodpanda, la Zilele Biz: Proiectul global Share the Meal a fost dezvoltat și implementat întâi în România

11 nov. 2020 3 min

Andreea Petrișor, foodpanda, la Zilele Biz: Proiectul global Share the Meal a fost dezvoltat și implementat întâi în România

Reading Time: 3 minute

Perioada pandemică a închis restaurantele și mai toate locurile de luat masa din orașele țării. În tot acest timp curierii au fost cei care au trebuit să preia volumul mare de comenzi, dar și să se adapteze și să reușească să ajungă la clienți în cel mai scurt timp. Dar acest lucru nu este lipsit de riscuri. Persoanele care stau în izolare se sprijină doar pe serviciile curierilor ca să aibă ce mânca, ca să poată primi cele necesare, atât timp cât nu pot ieși din casă.

Andreea Petrișor, Managing Director la fodpanda România a venit la Zilele Biz 2020 pentru a ne spune cum au fost aceste luni din pandemie pentru compania de livrări.

Pentru noi a reprezntat un catalizator pentru dezvoltare. În ultimele luni am crescut cu 100%. Este destul de greu de delimitat cât a fost pandemie și cât de mult am crescut noi, dar a fost o dezvoltare destul de agitată. Ne-am mărit baza de parteneri cu care colaborăm de la 2000, la 5-6000. La finalul zilei, noi avem rolul de intermediar și a fost foarte important pentru noi ca să ne mișcăm foarte repede pentru a sprijini și restaurantele partenere.

La foodpanda au reușit să se mobilizeze foarte repede și să mute totul online, atât din partea de procese, cât și celelalte măsuri de protecție. Sunt peste 70.000 de măști oferite livratorilor până acum. Responsabilitatea este mare, pentru că sunt mulți parteneri care chiar depind de serviciile de livrare de la Foodpanda.

O provocare pe care o subestimăm, a fost cum menținem echipa în mișcare. În momentul primei stări de urgență, lucram pe două scenarii. Pe moment lucrurile au stagnat. După care a venit boom-ul și ne-a ajutat foarte mult adrenalina de la început și astfel am reușit să profităm foarte mult de situație, ca să nu îi lăsăm în parte. A trebuit să fim puternici către echipă ca să putem merge mai departe. Am trecut cu bine, dar nici acum nu ne putem relaxa, în timp ce situația este foarte incertă.

Foodpanda a revizuit toate planurile din strategia de termen mediu și lung, pentru că toate lucrurile s-au întâmplat mai repede. Acum, pe termen scurt și mediu, foodpanda a văzut că sunt clienți care își prețuiesc foarte mult timpul. Iar aceasta a deschis mai multe oportunități de livrare, pentru a livra mai mult decât mâncare. Iar infrastructura la nivel național îi va ajuta să implementeze aceste servicii.

Proiectul Livrăm acasă a fost o investiție mare din partea foodpanda din dorința de a încuraja clienții să comande în continuare. Pentru asta au creat ideea că oamenii nu trebuie să își schimbe foarte mult obiceiurile clienților, dar și pentru a nu se bloca consumul acestora.

Noul proiect de donație de porții de mâncare, Share the meal este un program global, iar pilotarea acestuia a început din România. Dezvoltarea și testarea acestuia a fost făcută la Cluj și apoi implementat la nivel mondial. Iar acesta arată un sentiment plăcut că poți să dai înapoi în societate și denotă implicarea la nivel local.

Piața de delivery a evoluat în timpul pandemiei.

Dar perioada asta nu a făcut decât să accelereze ceea ce noi aveam de făcut. Penetrarea este doar la 14%, dar ne-a adus mai aproape și a ridicat foarte mult awarness pentru noi. Până la urmă noi suntem intermediari, în sensul în care industria parteneră este in dificultate și trebuie să trecem împreună prin asta. Următoarele luni vor fi definitorii pentru a vedea ce se va întâmpla în viitor. 

Foodpanda va fi disponibil în 40 de orașe până la finalul acestei luni, cu o creștere spre 60 de localități până la finalul anului.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: