Influencerii au cucerit lumea. Dar cum cucerește un brand influencerii și cum reușește să le canalizeze puterea pentru a cuceri la rândul său clienții? Cu asta se ocupă Andreea Lupu, Influence Lead la Publicis Media.
Este eterogen, plin de culoare și similar unei suite muzicale – compus din multiple părți, aparent scrise în aceeași modalitate, dar contrastante prin caracter și mișcare sau măsurare. Pe scurt, influencer marketing-ul este în plină ascensiune.
Problema este că ritmul în care crește și revendicarea lui de către diferite expertize: agenții de media, PR, creație, platforme etc. face dificilă profesionalizarea lui și stabilirea unui limbaj comun. Și aici este problema: ne preocupăm de automatizare, inteligență artificială, realizarea unei campanii de influencer marketing prin trei clickuri, dar pe drum am pierdut definiția influenței, am uitat de poveste (cel mai puternic diferențiator al acestei abordări) și nici nu am definit concret obiectivul de brand și pe cel de campanie.
Publicis Influence este umbrela unui demers pe care l-am început acum 9 ani, dar abia anul acesta i-am construit o identitate proprie. În 2012, în calitate de tehnocrați, puneam bazele InfluenceMe, primul și singurul studiu din România care documentează calitativ, cantitativ și integrat campaniile locale de influencer marketing.
Pe scurt, măsurăm impactul pe care campaniile cu influenceri îl au pe fiecare etapă din purchase funnel. Și facem asta integrat, mixând tool-urile de data, capabilitățile departamentului de research, perspectiva antropologică și know-how-ul de brand. În 2021 am dezvoltat și partea de ideație și implementare propriu-zisă a campaniilor, de care ne ocupam, până acum, doar pentru câțiva clienți ai grupului.
Abordarea este una complexă, adaptată nevoilor fiecărui brand. Întotdeauna pornim de la un obiectiv pe care îl setăm împreună cu clientul. Trecem apoi la implementare: partea de concept și/sau brief, selecția influencerilor și stabilirea instrumentelor de măsurare.
Aceasta ar fi o sinteză extrem de abruptă a procesului. Din perspectiva mea, cel mai puternic diferențiator este abordarea strategică și integrată care definește Publicis Influence. Suntem singurii care au capacitatea de a justifica influencer marketing-ul local, dincolo de vanity metrics, analizând modul în care acesta are impact asupra atributelor unui brand și aduce cu adevărat valoare.
Cel mai nou boutique hotel de lux din centrul Bucureștiului, Corinthia, cu doar 30 de suite exclusiviste, care se va…
Vești bune pentru pasionații de sporturi de iarnă. Cele mai îndrăgite regiuni de schi din Austria sunt pregătite pentru startul…
În primele nouă luni ale anului 2024, la nivelul Grupului Electrica, EBITDA a înregistrat o valoare de 1.062,0 milioane de…
Impact Hub Bucharest și fondul de investiții pre-seed din Europa Centrală și de Est, PurposeTech, prezintă cele 14 startupuri alese…
Cea mai frumoasă poveste de iarnă va fi prezentată, și în acest an, la Craiova, unde centrul orașului va fi,…
Șantierul Naval Damen Galați a găzduit ceremonia de punere a chilei pentru primele două feriboturi complet electrice dintr-o serie de…