Andreea Halikias: Când antreprenoriatul intră în cărți
Reading Time: 4 minuteCum își propune Andreea Halikias, o tânără scriitoare, să sprijine oameni de afaceri și antreprenori să scrie cărți, printr-un program de mentorat de peste patru luni, din care viitorii autori vor afla secretele din spatele publicării unei cărți, de la titlu și structura potrivită până la strategii de promovare și evenimentul de lansare a cărții
Dacă v-a încolțit în minte ideea ca la un moment dat să scrieți o carte, dar ați renunțat sau ați amânat acest plan din lipsa timpului sau a inspirației și a „talentului” la scris, țineți minte numele Andreei Halikias. Tânăra este autor bestseller, speaker și fondatoare a Halikias & Co, o companie de consultanță pe storytelling și leadership care a creat un program de mentorat pentru toți cei care vor să scrie și să publice cărți. Andreea Halikias sprijină oameni de afaceri, antreprenori sau top manageri (și nu numai) să scrie cărți excepționale în cadrul unui proces ce se întinde pe durata a patru luni, în care viitorii scriitori vor afla toate detaliile care fac diferența, de la titlu și structura potrivită până la strategii de promovare a cărții și evenimentul de lansare.
Andreei i-au trecut prin mână peste 700 de cărți și doar în ultimul an a lucrat cu peste 30 de autori români și străini, specialiști în diverse domenii, care în prezent au lucrări în diverse stadii de producție. Printre aceștia se numără Adriana Radu, autoarea cărții „7 Pași către primul milion online în România”, Anca Alungulesei care este în plin proces de scriere a cărții „Psiho-Dieta”, Carmen Neagu, cea care a scris „Ghid de supraviețuire pentru profesori”, sau Anca Milchiș, autoare care are în lucru cartea „O călătorie creativă”. Cărțile sunt de regulă din categoria non-fiction, de tipul self-help (lucrare scrisă cu scopul de a instrui cititorii cu privire la rezolvarea unor anumite probleme) și acoperă domenii precum antreprenoriatul, creșterea unei afaceri online, gestionarea banilor, marketing, managementul echipelor, medicină alternativă și terapii complementare.
Deși sunt o mulțime de antreprenori și top manageri care au o groază de povești captivante de împărtășit, numărul celor care aleg să le și pună pe hârtie este unul infim, iar motivele din spatele acestei decizii sunt nenumărate. Astfel se pierd o serie de povești și lecții despre succes, dar mai ales despre eșec, despre primii pași în antreprenoriat și cum se făcea business în anii ’90, despre importanța delegării și micromanagement sau despre antreprenoriatul în perioade de criză din care am avea cu toții de învățat câte ceva. Și lista de beneficii nu se oprește aici. Oamenii de afaceri și specialiștii pe care i-a îndrumat și coordonat scriitoarea până acum au avut rezultate spectaculoase. Prin activitatea sa de consultanță în storytelling și leadership, tânăra a reușit să genereze astfel, pentru companii și managerii sau antreprenorii din spatele lor, aproximativ patru milioane de dolari.
„Deși avem modele și «influenceri» din afara țării, oricât de buni ar fi aceștia, experiențele și sfaturile lor nu se aplică 100% specificului țării noastre și oamenilor ei. Așadar, am fost în afară, am văzut, am citit și am învățat din experiența altora, una nu întotdeauna ușoară sau plăcută. Ulterior, în țară, am adaptat informațiile pe care le-am parcurs în alte părți ale lumii, cele preluate de la specialiști și autori renumiți. Ne-ar fi mult mai bine dacă am scurta ciclurile de învățare pentru generațiile viitoare. De unde și dorința mea de a sprijini cât mai mulți experți, din orice domeniu, inclusiv antreprenori, în sensul scrierii și publicării de cărți. Evident, au și ei un beneficiu important din această activitate, pentru că statutul de autor vine la pachet cu vânzări mai mari, produse diversificate și un impact mai mare asupra celor din jur și asupra publicului vizat”, spune Andreea Halikias, autor bestseller, speaker și fondatoare a Halikias & Co.
Programul de mentorat lansat de Andreea Halikias are la bază pasiunea nemărginită a scriitoarei pentru cărți și cuvântul scris, dar și dorința de a contribui la crearea unei generații de autori români excepționali care scriu în limba română. Andreea iubește poveștile de când se știe, este un cititor fervent și scrie de peste 26 de ani. A început la 12 ani cu piese de teatru pe care colegii ei le puneau în scenă la serbări și, pe măsură ce creștea, prindea tot mai mult gustul cărților de educație, de dezvolare personală și self-help. A scris la rândul său cărți, iar cea mai recentă, a șaptea pe care a publicat-o, a devenit bestseller pe Amazon.com. Volumul „Speed Selling. The Fast Track to Double Your Sales Without Sacrificing Who You Are” a fost publicată de o editură canadiană, pentru piața internațională, iar rolul său este să pună vânzările într-o altă lumină.
„Cartea conține multe tehnici practice de vânzări, abordări noi ale modului în care vindem online și offline fără să ne pierdem și sufletul în acest proces, dar și elemente de dezvoltare personală și sfaturi de nutriție, pentru că nu poți să vinzi în cel mai eficient mod dacă nu ai o stare fizică bună”, spune Andreea Halikias, care adaugă că în prezent lucrează la ediția în limba română a volumului „Speed Selling”.
De curând, Andreea Halikias a lansat și „Meleti – Inspiration for Better”, o aplicație dedicată celor care scriu, indiferent de domeniu sau gen de scriere, fie că este vorba de un slogan, de e-mail-uri, postări în social media sau cărți. În fiecare lună, în aplicație, se adaugă conținut nou dedicat autorilor și creatorilor de conținut, realizat de experți din diverse domenii. Spre exemplu, dacă aveți curiozitatea să vă instalați acum aplicația veți găsi materiale ca „Managementul timpului pentru autori” sau „Fluxuri de vânzare pentru afacerile bazate pe expertiză”. Mai mult, lunar au loc și ateliere de creativitate care au rolul de a elimina celebrul „writer’s block” și de a-i ajuta pe participanți să acceseze noi surse de inspirație.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz