Andreea Halikias: „Am generat aproximativ 4 milioane de dolari pentru antreprenorii cărora le-am oferit consultanță în storytelling și leadership”
Reading Time: 5 minuteAndreea Halikias ghidează autorii să scrie și să publice cărți care să îi ajute în dezvoltarea afacerilor sau în diverse domenii în care sunt specialiști. I-au trecut prin mână peste 700 de cărți și numai în ultimul an a lucrat cu peste 30 de autori români și străini.
Andreea Halikias, autor bestseller, speaker și fondatoare Halikias & Co ne-a vorbit despre programul de mentorat pe care l-a gândit pentru antreprenorii și oamenii de afaceri care vor să publice cărți, dar și despre propriile cărți scrise, printre care și „Speed Selling. The Fast Track to Double Your Sales Without Sacrificing Who You Are”, un best seller Amazon.
Oferi consultanță prin storytelling. Cum se poate folosi un antreprenor sau un manager de storytelling pentru a deveni un lider mai bun?
Pentru a întelege cum un om de business sau un manager poate să se transforme prin storytelling într-un lider demn de urmat, mai întâi voi vorbi despre rolul poveștii. Din punct de vedere neurologic, se întâmplă câteva lucruri extraordinare atunci când auzim o poveste bună. Întâi de toate, activitatea neurologică a creierului nostru este de cinci ori mai intensă. Poveștile luminează la propriu orașul minții noastre. Practic, creierul nostru funcționează în baza impulsurilor electrice și când auzim povești el se însuflețeste pur și simplu, se creează căi neuronale noi și putem reține mai multă informație, mai ușor.
Din punct de vedere științific, poveștile prezintă încă un aspect spectaculos, determină eliberarea unei neuropeptide numite oxitocină, cunoscută ca “hormonul iubirii și al atașamentului”. Până acum câțiva ani se știa despre oxitocină că este hormonul care se eliberează atunci când o mama petrece timp cu copilul ei nou-născut sau când suntem în prezența celor dragi cu care împărtășim momente de tandrețe, dar, între timp, studiile de specialitate, cercetări precum cele ale lui Paul J. Zak, neuroeconomist, profesor și cercetător american, au demonstrat că oxitocina este stimulată și de povești. În urma studiilor cu privire la imagistica creierului, Paul Zak rezumă în lucrările sale influența pe care o au poveștile în eliberarea oxitocinei și rolul acesteia în experiențele și comportamentele umane, cum ar fi empatia, altruismul și moralitatea.
Acum revin la întrebarea la ce folosesc poveștile într-o companie. Ei bine, în primul rând la baza fiecărei afaceri stă o poveste bine spusă de un fondator publicului său sau unui investitor. În plus, comunicarea internă și externă este mult mai eficientă atunci când se folosesc poveștile potrivite. Pe de-o parte, acestea pot influența în bine și pot motiva permanent o echipă, pe de altă parte, prin povești bine scrise și plasate, se pot crea campanii de marketing și vânzare mai eficiente. Leadership înseamnă influență, iar aceasta se livrează cel mai lesne prin tehnici de storytelling.
Nu numai că scrii cărți, dar ajuți oameni de afaceri și antreprenori să scrie și să publice la rândul lor. Ne poți spune câteva cuvinte despre acest proces? Ce subiecte aleg să dezvolte în cărțile pe care le publică cei cu care ai colaborat? Ne poți da câteva exemple de volume publicate la care ai contribuit?
Da, colaborarea cu oamenii de business și specialiștii pe care i-am îndrumat și coordonat a dus la un rezultat spectaculos pentru aceștia. Astfel, am generat pentru companii și managerii sau antreprenorii din spatele lor aproximativ 4 milioane de dolari prin activitatea mea de consultanță pe storytelling și leadership. Am creat un program de mentorat pentru cei care vor să scrie și să fie publicați. La baza acestui program au stat pasiunea mea nemarginită pentru cărți și cuvântul scris, dar și dorința de a contribui la crearea unei generații de autori români excepționali, care scriu în română, pentru români.
Deși avem modele și “influenceri” din afara țării, oricât de buni ar fi aceștia, experiențele și sfaturile lor nu se aplica 100% specificului țării noastre și oamenilor ei. Așadar, am fost în afară, am văzut, am citit și am învățat din experiența altora, una nu întotdeauna ușoară sau plăcută. Ulterior, în țară, am adaptat informațiile pe care le-am parcurs în alte părți ale lumii, cele preluate de la specialiști și autori renumiți. Ne-ar fi mult mai bine dacă am scurta ciclul de învățare pentru generațiile viitoare. De unde și dorința mea de a sprijini cât mai mulți experți, din orice domeniu, inclusiv antreprenori, în sensul scrierii și publicării de cărți. Evident, au și ei un beneficiu important din această activitate, pentru că statutul de autor vine la pachet cu vânzări mai mari, produse diversificate și un impact mai mare asupra celor din jur și asupra publicului vizat.
Sprijin oamenii de afaceri și antreprenorii să scrie cărti excepționale pentru publicul lor și în același timp profitabile pentru afacerea lor, în cadrul unui proces de patru luni, timp în care trecem prin toate detaliile care fac diferența, de la titlul și structura potrivită până la strategii de promovare a cărții și evenimentul de lansare.
Cărțile sunt de regulă din categoria non-fiction, de tipul self-help (lucrare scrisă cu intenția de a instrui cititorii despre rezolvarea anumitor problemele ale lor) și acoperă domenii diverse printre care: antreprenoriat, creșterea unei afaceri online, gestionarea banilor, marketing, managementul echipelor, medicină alternativă și terapii complementare. În esență, experiența vastă și expertiza solidă într-un anumit domeniu le oferă material suficient pe care să-l pună apoi într-o structură de carte potrivită audienței lor.
În ultimul an am lucrat cu 30 de români dar și străini, specialiști în diverse domenii, care în prezent au lucrări în diverse stadii de producție. Printre ei se numără: Adriana Radu, autoarea cărții 7 Pași către primul milion online în România; Anca Alungulesei care este în plin proces de scriere a cărții Psiho-Dieta; Carmen Neagu care a scris Ghid de supraviețuire pentru profesori, Anca Milchiș autoare a cărții în lucru O călătorie creativă. În plus, le menționez pe Mirela Gîț care se pregătește să lanseze Succes fără compromis, pe Doina Gheorghe, creatoarea lucrării Cultivă-ți siguranța de sine ca mama și pe Andreea-Cristina Chiș, creatoarea Seekers guide to an inspired life.
Când și cum ai descoperit pasiunea pentru scris?
De când mă știu iubesc poveștile și sunt încă un cititor fervent.Scriu de peste 26 de ani. Am început la 12 ani cu piese de teatru pecare colegii mei le puneau în scenă la serbări. Cu cât am crescut, amprins gustul cărților de educație, de dezvoltare personală șiself-help.
Cea mai recentă carte a ta, a șaptea pe care ai scris-o a devenit bestseller pe Amazon. Ne poți spune cîteva cuvinte despre această carte? Ne poți spune câteva cuvinte despre cărțile pe care le-ai mai scris? La ce lucrezi în prezent?
Cartea se numește Speed Selling. The Fast Track To Double Your Sales Without Sacrificing Who You Are. A fost publicată de o editură canadiană, pentru piața internațională, iar rolul ei este să punăvânzările într-o altă lumină. Conține multe tehnici practice devânzări, abordări noi ale modului în care vindem online și offlinefără să ne pierdem și sufletul în acest proces, dar și elemente dedezvoltare personală și sfaturi de nutriție, pentru că nu poți săvinzi în cel mai eficient mod dacă nu ai o stare fizică bună. Ampublicat și cărți de rețete culinare, printre care Raw vegan cu Thermomix. În acest moment lucrez la ediția în limba română acărții pe care am amintit-o, Speed Selling.
Ce urmează? Care sunt planurile pe care le ai în continuare?
Urmează mult mai multe cărți care să creeze un impact real în lumea de business și proiecte antreprenoriale inedite, care să aducă un plus valoare afacerilor din diverse domenii.
Ai lansat și o aplicație sub numele de Meleti unde propui tehnici și cursuri de storytelling. Ne poți da mai multe detalii despre aplicație și conținutul acesteia?
Meleti – Inspiration for Better este o aplicație dedicată celor care scriu, indiferent de domeniu sau gen de scriere, fie că este vorba de un slogan, fie de e-mailuri, postări în social media sau cărți.
În fiecare lună, în aplicație, se adaugă conținut nou dedicat autorilor și creatorilor de conținut, realizat de experți din diverse domenii. Spre exemplu, avem în aplicație materiale ca Managementul timpului pentru autori sau Fluxuri de vânzare pentru afacerile bazate pe expertiză.
Lunar au loc ateliere de creativitate ale căror roluri sunt de a elimina celebrul writer’s block și de a-i ajută pe participanți să acceseze noi surse de inspirație. În aplicație avem și un spațiu de comunitate, dar și habit tracking, o funcție care ne permite să ținem socoteală activităților zilnice cheie, cum ar fi spre exemplu numărul de cuvinte scrise.
În plus, organizez chiar luna aceasta un concurs de scris al cărui premiu constă într-un city break la Salonic, oferit de partenera mea din acest proiect, Camelia Popescu. Mai multe detalii despre oportunitățile pe care le poate avea un specialist sau un amator interesat de storytelling și conținut de calitate care să îl facă eficient în activitatea pe care o desfășoară se găsesc chiar pe website-ul meu.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz