Andreea Filip: este nevoie de mai multa transparenta
Reading Time: 2 minuteIn 2015, portofoliul de clienti ai grupului independent de comunicare Frank (care cuprinde agentiile Frank, Oxygen, MSPS) a crescut cu peste 30%, printre acestia numarandu-se: World Class Romania, Macromex (La Strada), Nestle Cereals, Huawei Devices Romania (pentru activitatile de BTL),Idea Leasing, Luxoft Romania. Diversificarea portofoliului se datoreaza in mare masura crearii in cadrul grupului a unei pozitii de business director, care de un an de zile este ocupata de Andreea Filip.
Andreea Filip, Group New Business Director, s-a alaturat echipei in urma cu un an. Anterior, timp de mai bine de trei ani, a fost Corporate Sales Manager la World Class Health Academy si Sales Director & New Business Development la Precision Media (2008 – 2011), unde timp de doi ani a fost BTL Manager.
Ce a contribuit in mod semnificativ la cresterea portofoliului de clienti cu 30% anul trecut?
Doi dintre principalii factori care au contribuit la cresterea noastra l-a reprezentat crearea pozitiei de New Business la nivel de grup, precum si strategia noastra de a diversifica si creste portofoliul de clienti. Ne bucura faptul ca am reusit sa ne atingem acest obiectiv in 2015, printre noii clienti numarandu-se: World Class Romania, Macromex (La Strada), Nestle Cereals, Huawei Devices Romania (pentru activitatile de BTL), Idea Leasing, Luxoft Romania.
Din perspectiva voastra, care a fost cea mai mare provocare a pietei de comunicare in 2015?
Cerintele au crescut progresiv, insa bugetele de comunicare nu au evoluat in acelasi ritm. Rolul nostru, ca agentie, s-a diversificat. Exigentele sunt mult mai mari, se cer competente in mai multe arii de specialitate, iar oamenii din echipa trebuie sa indeplineasca mai multe roluluri. Un brief de PR, spre exemplu, nu mai graviteaza exclusiv in sfera relatiilor publice, ci necesita si elemente de social media, de digital si/sau creatie. Aptitudinile noastre ca specialisti nu mai sunt singulare, trebuie sa livram inovatie, creativitate, strategie, concepte diferentiatoare.
Care a fost cuvantul anului in 2015 in comunicare? In Romania, dar si pe plan global?
In 2015, sintagma anului a fost „real time marketing” – comunicare imediata, in timp real. In ceea ce priveste anul viitor, atat la nivel global, cat si in Romania, “disruptia” sau “marketingul disruptiv” va deveni tot mai mult status-quo in industria de comunicare. Consumatorul este actualmente asaltat de mesaje de comunicare, iar captarea atentiei sale s-a ingreunat in ultima perioada. Tocmai de aceea se va pune tot mai mult accentul pe spargerea tiparelor conventionale.
Cu ce asteptari incepeti 2016?
Suntem optimisti in ceea ce priveste anul viitor. Avem incredere in echipa noastra, care a crescut – in prezent suntem aproximativ 50 de specialisti in comunicare. Obiectivul nostru pentru 2016 este sa ne continuam cresterea, sa furnizam servicii integrate, cu accent pe digital, social media, BTL.
Ce ati vrea sa se schimbe in industria romaneasca de comunicare in 2016?
Industria ar putea beneficia de mai multa transparenta, in general, in procesul de pitch.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz