Companii Interviuri OPEN FOR BUSINESS Stiri

Andreea Felescu, Vila OPT: Există soluții pe care trebuie să le găsim, fiecare și împreună

22 oct. 2020 4 min

Andreea Felescu, Vila OPT: Există soluții pe care trebuie să le găsim, fiecare și împreună

Reading Time: 4 minute

Constanța nu este încă sub incidența codului roșu, însă nu înseamnă că nu există probleme pentru industria ospitalității, mai ales că vara s-a încheiat. Creativitatea și gândirea „out of the box” sunt cele care pot stimula în această perioadă apetitul clienților pentru a petrece momente de relaxare la malul mării, fără agitația specifică sezonului estival. Andreea Felescu, proprietarul hotelului Vila OPT, ne-a spus care sunt strategiile adoptate pentru a trece cu bine peste această perioadă

 

Trăim un an cu totul special. Cum a fost pentru Vila OPT activitatea în acest an până acum?

Pentru noi a fost într-adevăr diferit, având în vedere că am inaugurat acest boutique hotel în data de 1 iulie 2020, fără nicio experiență anterioară, și totuși am avut curajul de a-l deschide în plină pandemie, asumându-ne astfel riscuri destul de mari și costisitoare.

Aici mă refer la cele rezultate în urma măsurilor impuse pe plan global în ce privește distanțarea socială, implicit restricționarea funcționării restaurantelor, cluburilor, evenimentelor artistice, restricționarea călătoriilor – toate acestea au avut ca rezultat diminuarea serioasă a numărului de turiști sosiți pe litoralul nostru și implicit a oaspeților hotelului nostru Vila OPT.

Totodată, nu putem să nu remarcăm satisfacția celor ce ne-au trecut pragul și au descoperit o lume aparte înglobată într-un boutique hotel ce prezintă, cumva, frânturi din istoria orașului tomitan.

Ce măsuri ați adoptat până acum?

Politica noastră în ceea ce privește curățenia a fost și este foarte strictă. Am luat toate măsurile sanitare ce se impun în contextul pandemiei, și anume punerea la dispoziție de dezinfectant, măști de unică folosință, curățenia și dezinfectarea camerelor și a tuturor spațiilor, respectarea distanțelor impuse prin diminuarea locurilor la mese, etc. Totodată, avem și un aparat performant de UV pe care-l folosim în mod regulat pentru dezinfectarea tuturor spațiilor.

Autoritățile au luat niște măsuri dure care vă afectează activitatea. Care este părerea legată de aceste măsuri?

Orice măsură luată de autorități, care poate scădea cu adevărat rata infectărilor sau care poate opri răspândirea acestui virus este o măsură bună, chiar foarte bună, fără dubii, atât timp cât este însoțită de reguli și condiții clare ce trebuie respectate de către orice unitate comercială, administrativă, privată sau de stat. Aceste reguli și măsuri trebuie gândite pentru a împiedica răspândirea acestui virus și, în același timp, pentru a da voie activităților economice din toate sectoarele să-și continue activitatea în condiții de siguranță.

Simpla interdicție de a continua oferirea serviciilor și funcționarea unui întreg sector economic, în cazul nostru HORECA, fără o bază puternic motivată din punct de vedere sanitar-medical, și implicit lipsa susținerii activității agenților economici din acest sector – activitate redusă la minim și cu toate costurile și riscurile suportate exclusiv de agenții economici ai HORECA – reprezintă o dovadă a incapacității autorităților de a gestiona o astfel de criză. Așa cum nu au fost restricționate activitățile din cele mai multe sectoare economice, nu înțelegem de ce HORECA este tratată astfel.

Ce soluții propuneți pentru ca sectorul HORECA să poată funcționa fără pauze și fără probleme sanitare în acest perioadă?

Cu siguranță nu putem elimina toate riscurile asociate cu această pandemie, la modul general, dar suntem ferm convinși că prin luarea tuturor măsurilor necesare de distanțare socială, prin asigurarea spațiilor dintre mese, a numărului restrâns de locuri la o masă, a tuturor regulilor impuse de lege, orice unitate din cadrul HORECA poate asigura și implementa aceste măsuri.

Soluția este, credem noi, foarte simplă: înainte de a lua în calcul restricționarea sau, mai grav, interzicerea activităților din cadrul HORECA sau a oricărui alt sector economic, se impune verificarea obiectivă și echidistantă de către autorități a implementării măsurilor sanitar-medicale impuse de lege, în toate sectoarele economice, și apoi sancționarea doar a acelor unități unde se constată nerespectarea regulilor și măsurilor descrise, indiferent de domeniul de activitate.

Suntem convinși că în urma unor astfel de verificări se va constata ca sectorul HORECA este unul dintre cele mai atente la respectarea tuturor măsurilor impuse.

Cum credeți că putem traversa această criză?

  • Respectând regulile și măsurile impuse pentru împiedicarea răspândirii virusului și creșterea numărului de infectări.
  • Lăsând toate sectoarele economice să funcționeze în limitele impuse de aceste măsuri, astfel încât să se evite dezastrele sistemice din economie cauzate de închiderea totală a activității unui sector.
  • Acordarea de facilități economice și financiare sectoarelor celor mai grav afectate, prin reducerea taxelor și impozitelor pe perioada de criză, acordarea de sprijin în obținerea de credite pentru susținerea și dezvoltarea activităților afectate.
  • Promovarea turismului național și a obiectivelor turistice locale la nivel național și internațional cu ajutorul Ministerului Turismului, care împreună cu agenții economici să ajute la descoperirea, prezentarea și promovarea zonelor și locațiilor turistice din țară.
  • Înțelegând că administrațiile locale și naționale doar împreună cu antreprenorii din toată țara pot susține, sprijini și dezvolta economia României.

Cum veți face față provocărilor în următoarele luni?

Cu siguranță nu va fi ușor! Dar, fiind la început de drum și având în vedere calitatea serviciilor pe care dorim să le oferim, suntem optimiști și privim înainte. Încercăm să ne adaptăm din mers la noile condiții impuse de pandemie și să găsim soluțiile cele mai bune pentru dezvoltarea micii noastre afaceri.

Dorim să continuăm investițiile și să deschidem cât de curând un mic bistro de circa 25 de locuri la parterul hotelului Vila OPT. Aici vom încerca să aducem acele preparate simple, dar gustoase din fermecătoarele bistrouri franțuzești, iar pe terasa situată pe acoperișul clădirii Vila OPT ne dorim să deschidem în sezonul estival viitor un cocktail bar pentru seri intime și speciale. Prin toate acestea ne propunem să oferim clienților noștri o experiență completă și de neuitat, într-o lume un pic diferită, unde să uite de probleme și de stresul cotidian!

Cum credeți că se va schimba industria hotelieră din România?

Cu siguranță această criză globală nu va trece curând și, mai mult, din păcate, nu cred că va veni ziua când «totul va fi la fel ca înainte». Lumea s-a schimbat și odată cu ea trebuie să ne schimbăm și noi pentru a putea merge înainte. Este o situație cu totul nouă cu care trebuie să ne obișnuim, sunt reguli și măsuri pe care să ni le asumăm și există soluții pe care trebuie să le găsim, fiecare și împreună, pentru a dezvolta investițiile și afacerile din sectorul HORECA, în noile condiții.

Ce se va schimba? Nu cred că știe cineva, dar viitorul cere inovație din partea tuturor, trebuie să privim cu optimism. Puterea noastră de adaptare, a oamenilor de lângă noi, în încercarea de a croi și oferi servicii sigure, moderne, la standarde înalte vor face față noilor cerințe ale actualilor și viitorilor noștri clienți, adevărații susținători ai HORECA.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: