CSR

Anca Crahmaliuc: CSR-ul nu e un scop in sine. Este un mod de a aborda business-ul

15 mai 2013 3 min

Anca Crahmaliuc: CSR-ul nu e un scop in sine. Este un mod de a aborda business-ul

Reading Time: 3 minute

Iata-ne ajunsi la interviul cu numarul patru, pe tema CSR in Romania. Astazi aflam ce inseamna CSR-ul pentru Anca Crahmaliuc, Marketing and Communication Manager, Siveco Romania.

Cum ai ajuns sa lucrezi in domeniul CSR?
Dupa 1990 am lucrat in mai multe companii private, multinationale, in care cultura corporatista inglobeaza atitudinea civica si responsabilitatea angajatilor fata de comunitatile in mijlocul carora isi dezvolta afacerile. Aceasta abordare este in fapt un indicator al maturizarii companiei si o garantie pentru cresterea sustenabila pe termen lung.

Companiile romanesti mari au invatat bine si rapid aceasta lectie de business, in mare masura datorita contactului cu organizatiile internationale.

M-am alaturat echipei Siveco in 2002. In aceasta perioada de timp, dezvoltarea constanta a companiei de proiecte nationale si internationale de mare anvergura, cu un impact social determinant a generat, in mod natural, includerea elementelor de responsabilitate sociala in proiectele noastre eHealth, eLearning, eAgriculture, eCustoms, eBusiness.

Compania a atins acel nivel de maturitate care face posibila constientizarea necesitatii de a initia, desfasura si dezvolta actiuni care sa sustina din punct de vedere social proiecte nationale extraordinar de grele, in domenii vitale pentru cetateni. Ceea ce vreau sa spun este ca noi consideram si ne asumam ceea ce se intampla cu proiectele noastre dincolo de zona strict tehnologica sau comerciala.

Un proiect poate fi considerat incheiat cu succes daca ti-ai indeplinit obligatiile stipulate in contract, daca ai livrat serviciile si produsele pe care le-ai angajat. Acest punct de vedere este insa cu totul insuficient daca vorbim de proiecte in domeniul educatiei, sanatatii, gestionarii unor resurse strategice pentru societate. O companie responsabila se preocupa ca un astfel de proiect sa genereze in mod durabil beneficiile scontate. Pentru noi, un proiect de succes este acela utilizat de beneficiarii sai, care le aduce avantajele competitive, confirmandu-si valoarea si necesitatea prin rezultatele obtinute de acestia.

Primele noastre proiecte de CSR au fost derulate in zona educationala, in paralel cu implementarea Sistemului Educational informatizat, unul dintre cele mai de succes proiecte educationale din Romania. Prin initiative de mare anvergura si impact precum Cupa Siveco, Campion, Scoala de Vara Siveco, Conferinta Nationala de Invatamant Virtual, Competitia “Urmasii lui Moisil” etc. – am potentat avantajele sociale ale proiectului SEI, cu implicatii directe pentru milioane de beneficiari: elevi, profesori, parinti, conducatori de institutii de invatamant.

Ce reprezinta pentru tine CSR-ul din punct de vedere al motivatiei personale?
In mod esential, te comporti responsabil atunci cand iti asumi in mod voluntar lucruri pe care nu esti obligat sa le faci, cu dorinta de a schimba in bine, pentru un orizont larg de timp, viata celor in mijlocul carora traiesti: familia, compania, proiectele, orasul, tara, lumea.  Voluntariatul nu trebuie privit strict ca un act de generozitate. Dintr-o perspectiva cat se poate de pragmatica, trebuie sa intelegem cu totii ca  prin efectele pozitive pe care le aduce comunitatii, avem cu totii de castigat. Numai intr-o lume mai curata, mai sanatoasa, mai educata si mai prospera putem trai cu totii mai bine. Cu cat aceasta perspectiva este inteleasa si insusita de mai multi oameni, companii, comunitati, cu atat efectele vor fi, in mod cascadat, amplificate. Totdeauna va fi ceva de facut mai bine – decisiv este insa sa pornim si sa ramanem pe aceasta directie.

Ce faci tu la birou, care sunt preocuparile majore de pe agenda ta de business (dincolo de mail-uri si intalniri)?
Echipa de Marketing si Comunicare pe care o coordonez in Siveco are un spectru larg de activitati, vizand sustinerea demersurilor comerciale si non-comerciale ale companiei, promovarea solutiilor companiei, asigurarea unei interfete comunicationale intre toate grupurile co-interesate, inclusiv sustinerea demersurilor din zona CSR. Rolul nostru este de catalizator si de generator de actiuni care imbogatesc cultura organizationala prin construirea parteneriatelor durabile, stranse, cu comunitatile care beneficiaza de proiectele noastre.

In 21 de ani de existenta, Siveco a crescut mult, in mod constant. An de an am construit proiecte cu impact pozitiv major asupra utilizatorilor. Cateva exemple de referinta pentru astfel de demersuri sunt: proiectele destinate gestionarii fondurilor europene pentru fermieri (Agentia de Plati pentru Interventii in Agricultura APIA), proiectul de informatizare al educatiei (SEI), proiectul de informatizare a sanatatii (Sistemul Informatizat Unic Integrat pentru CNAS), a vamilor (Autoritatea Vamala), a Biroului de Credit.

Interviu realizat de Dragos Tuta, Managing Partner, The CSR Agency.

Versiunea integrala a interviului o puteti gasi pe pe blogul sau.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: