Sectorul IT domină topul trei celor mai atractivi angajatori din România, conform rezultatelor Randstad România Employer Brand Research 2024, cea mai cuprinzătoare cercetare de brand de angajator din lume.
Microsoft se menține pe primul loc, pentru al treilea an consecutiv, Cognizant se clasează pe locul al II-lea, iar Philips (Versuni) ocupă locul al III-lea. Industria IT rămâne cel mai atractiv sector pentru români, care evaluează un angajator în primul rând în funcție de salariu. Echitatea, măsurată pentru prima dată în acest an de cercetare, se dovedește un element esențial în alegerea unui viitor angajator, urcând direct pe poziția a patra, înainte de evoluția în carieră.
„Rezultatele cercetării din acest an ne arată că, printre tendințele și preferințele în dinamică ale angajaților, de la un alt la anul, constanta care face diferența în relația organizații – forță de muncă rămâne aceeași: brandul de angajator. Suntem, încă, în România, în etapa de rafinare a strategiilor dedicate acestei arii, pentru majoritatea companiilor, și ne bucurăm să observăm că suntem tot mai des implicați în elaborarea acestora, că ne permite să contribuim la potriviri cu adevărat semnificative între talente și angajatori”
Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad Romania.
1. Microsoft (IT&C)
2. British American Shared Services Europe (servicii)
3. Ford (automotive/producție mașini)
4. Continental (automotive/producție componente auto)
5. Antibiotice (producție și distribuție farmaceutice)
6. Philips (producție)
7. British American Tobacco Trading (FMCG)
8. Nokia Networks (telecom)
9. FM Logistics (logistică)
10. Banca Transilvania (finanțe)
11. eMAG (retail)
12. Oscar Downstream (petrol și gaze)
„În lumea dinamica a tehnologiei, Cognizant Romania creează experiențe valoroase atât pentru clienți, cât și pentru colegi, în echipele noastre, și astfel, împreună, livrăm produse digitale de top apreciate de utilizatorii finali din întreaga lume. Pasiunea pentru tehnologie si dorința de inovare ne țin conectați la obiectivul de excelență continuă.”
Raluca Dolan, HR Manager, Cognizant Romania
Dacă anul trecut erau diferențe mari între sectoarele de activitate, raportat la indicele de atractivitate, în 2024, șapte au procente apropiate sau identice. Competiția pe talente nu mai are loc astfel doar între companiile din același sector, ci și cu alte sectoare. Aceasta înseamnă că, în cazul a două oferte similare la nivel salarial, din sectoare diferite, va câștiga organizația cu bradul de angajator mai puternic.
În România, printre principalii cinci factori care influențează alegerea locului de muncă, pe primul loc se situează pachetul salarial atractiv, fapt deloc surprinzător, având în vedere că țara noastră se află în topul țărilor din UE cu inflația cea mai mare, în 2023. Urmează atmosfera la locul de munca, stabilitatea locului de munca și echitatea (criteriu nou introdus in sondaj, situat pe locul 4).
Cele mai importante diferențe dintre așteptările angajaților și cum evaluează aceștia angajatorul curent sunt date de: 1. salariu și beneficii (doar 12% dintre respondenți afirmă ca, în 2023, au primit majorări care acoperă inflația), 2. evoluția în carieră (un aspect relativ ușor de îmbunătățit și foarte important, mai ales pentru generația Z), 3. atmosfera la locul de muncă (aceasta, prin contribuția managerilor de mijloc și a liderilor de echipă, creează cultura organizațională).
Legat de interesul față de relocare, 50% din angajați sunt dispuși să se mute în alt oraș pentru un job, dacă primesc sprijin financiar din partea companiei (casă, transport, costuri legate de mutare). Mai mult de jumătate dintre respondenți iau în considerare angajarea în străinătate, in 2024. Dacă ar fi să lucreze în altă țară, talentele ar prefera Germania, Marea Britanie și Spania sau Elveția.
Dacă în 2023 cuvintele cheie ale anului erau incluziunea și diversitatea, în 2024 acestora li s-au adăugat echitatea și inteligența artificială. Unul din doi angajați consideră că angajatorul lor le valorizează experiența și abilitățile unice. Legat de inteligența artificială, aproximativ 1 din 5 angajați o folosesc deja în mod regulat.
Peste jumătate dintre angajații (53%) din România au demisionat sau iau în considerare să facă acest lucru, din cauza faptului că au salarii prea mici, raportate la creșterea costului vieții. Procentul este mai ridicat în cazul femeilor și al persoanelor cu educație peste medie. Primirea unei oferte de nerefuzat este, de asemenea, un motiv de demisie pentru 43% dintre respondenți. Lipsa oportunităților de dezvoltare în carieră și echilibrul dintre viața profesională și cea personală sunt cauze pentru care 1 din 3 români și-ar schimba locul de muncă. Clasica sintagmă oamenii nu își părăsesc compania, ci managerul pare a-și pierde din valabilitate; remarcăm că relația cu managerul, motiv pe locul 6 anul trecut, în 2024 a ajuns pe 11.
Agențiile de recrutare sunt în ușoară creștere ca și sursă de identificare a oportunităților de angajare. 28% dintre candidații care și-au schimbat locul de muncă au făcut-o prin intermediul acestora. În rândul platformelor social media relevante pentru inițiativele de angajare, TikTok și-a dublat impactul față de anul trecut, creștere generată de Generația Z.
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…
Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) intensifică promovarea României ca destinaţie turistică în Regatul Unit prin participarea la târgul internaţional…
Boon, un start-up inovator fondat în România, anunță lansarea oficială a platformei sale, care îmbină comerțul între colegi cu susținerea…
Afaceri rămase în familie, afaceri între frați, între părinți și copii, toate cu un numitor comun: meritocrația. Să construiești un…
20 dintre cei mai cunoscuți investitori și experți în tehnologie & dezvoltare de business din România vor decide care sunt…