Conform unei analize Publicis Groupe România, Jocurile Olimpice continuă să fie un eveniment de mare interes pentru români. În ultimii ani, se observă o tendință de a susține mai degrabă echipa olimpică în ansamblul său, în loc să se concentreze pe performanțele individuale ale sportivilor.
Conform studiului, David Popovici se evidențiază ca singurul sportiv român care reușește să capteze atenția unui număr semnificativ de respondenți, datorită performanțelor sale excepționale și prin capacitatea sa de a construi un brand personal puternic.
De asemenea, 66% dintre cei chestionați declară că intenționează să urmărească Jocurile Olimpice Paris 2024.
Ediția precedentă a Jocurilor Olimpice a fost una specială, desfășurându-se cu un an întârziere din cauza pandemiei. Conform analizei, jocurile Olimpice din Tokyo au fost urmărite de 31% dintre adulții României, cu o prezență semnificativ mai mare în rândul bărbaților (38%) comparativ cu femeile (24%). De asemenea, s-au înregistrat diferențe notabile între mediul urban (34,2%) și cel rural (25,9%). În timp ce tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani se încadrează în media națională, procentul celor peste 55 de ani este considerabil mai mare (36,5%).
Confom analizei, în vara anului 2024, doar 17% dintre români știu câte medalii a câștigat România la Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020. Un procent de 12% cred că am câștigat mai multe medalii, iar 11% cred că am câștigat mai puține. Restul de 60% declară că nu au cunoștință despre numărul exact de medalii. La întrebarea „Cine a câștigat medaliile pentru România la Jocurile Olimpice de la Tokyo?”, 7% dintre respondenți le-au menționat pe Nicoleta Ancuța Bodnar și Simona Radiș.
Un procent de 6,2% au menționat-o pe Ana Maria Popescu, 4,4% pe Ciprian Tudosă, Marius Cozmiuc, 3,2% pe Mihăiță Țigănescu, iar 2,8% pe Stefan Berariu, Mugurel Semciuc, Cosmin Pascari. Majoritatea respondenților, 82,5%, nu au putut numi niciun câștigător.
Mai puțin de 3% dintre cei intervievați au putut identifica corect toți sportivii care au câștigat medalii la Tokyo 2020.
Conform analizei Publicis Groupe România, 66% dintre români declară că vor urmări Jocurile Olimpice Paris 2024, o creștere semnificativă față de cei 31% care au urmărit ediția Tokyo 2020.
La întrebarea “Ce sportivi români veți urmări la Jocurile Olimpice de la Paris 2024?”, singurul sportiv român menționat de un număr semnificativ de respondenți este David Popovici (27%). Este urmat la mare distanță de sportivii Irina Begu – 3,6%, Cătălin Chirilă – 2,4%, Lăcrămioara Perjoc – 2,2%, Vlad Stancu – 1,8%, Bernadette Szőcs – 1,6%, Alina Rotaru – 1%, aceștia fiind singurii sportivi menționați de respondenți.
Datele demonstrează că în momentul de față David Popovici este cel mai cunoscut și apreciat sportiv din Team Romania. Acest lucru este rezultatul performanțelor sale recente și capacității sale de a se conecta cu publicul, de a avea un discurs puternic în media, ceea ce a determinat și atragerea unor sponsori importanți și construirea unui puternic brand personal.
Procentajele mult mai mici obținute de ceilalți sportivi indică lipsa unor branduri personale și lipsa conexiunii cu marele public din România, dincolo de fanii sporturilor lor. Coroborat cu notorietatea scăzută a câștigătorilor medaliilor de la Tokyo 2020, putem concluziona că în ultimii ani românii care urmăresc Jocurile Olimpice sunt alături de echipa olimpică a României și se bucură de reușitele sale, mai puțin de reușitele individuale ale sportivilor. Aceasta sugerează o oportunitate pentru sportivii români de a-și dezvolta și promova mai bine brandurile personale, pentru a crea o legătură mai strânsă cu publicul și a-și crește vizibilitatea.
Analiza Publicis Groupe Romania a avut la bază cercetarea cantitativă realizată pe un eșantion reprezentativ de 500 femei și bărbați cu vârsta peste 18 ani. Interviurile au fost realizate în intervalul 16-19 iulie 2024.
Între 14 și 17 noiembrie, Mastercard întinde covorul roșu la cinema Victoria din Cluj-Napoca pentru a oferi cinefililor oportunitatea de…
Fundația Calea Victoriei și Opera Națională București organizează duminică, 5 ianuarie, de la ora 19.00, Concertul Extraordinar de Anul Nou,…
De miercuri, în București începe evenimentul de business care de 23 de ani dă tonul în mediul de afaceri din…
Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizați cu acest eveniment de…
MPR Group anunță lansarea exclusivă în România a Meili Vodka, o marcă de vodkă premium creată de celebrul actor Jason…
În ultimii ani, România a cunoscut o creștere semnificativă a interesului față de un stil de viață sănătos, vizibilă atât…