PR Interviuri

Ana Petrovan, Comm’ON: PR à la Cluj

6 dec. 2022 5 min

Ana Petrovan, Comm’ON: PR à la Cluj

Reading Time: 5 minute

Colaborează excelent cu colegii din București și contribuie la succesul proiectelor agenției cu „stilul ardenelesc” specific. Ana Petrovan, Managing Director of Cluj office la Comm’ON, aduce multă diplomație și empatie în relațiile cu clienții, dar știe și când să spună nu.

Cum arată viața în Comm’ON după 6 ani? Ce ai schimba și ce nu ai schimba?

Mi-a luat destul de mult timp ­să-mi dau seama că timpul nu se măsoară în minute, zile sau ani, ci în experiențe, emoții, sentimente, succese, eșecuri. Nu știu dacă cei 6 ani petrecuți alături de echipa Comm’ON sunt mulți sau puțini, dar au fost încărcați cu o multitudine de experiențe care m-au făcut să îmi iubesc profesia.

Munca într-o agenție mai mică te poartă în diverse ipostaze și situații, în care trebuie să fii responsabil de un proiect cap-coadă și să-ți dezvolți sau să des­coperi skill-uri pe care poate nici nu știai că le ai. Iar asta nu aș dori să se schimbe. Singurul lucru pe care l-aș schimba ar fi cel legat de atitudinea noastră față de munca pe care o facem zilnic, pentru că modestia care caracterizează echipa Comm’ON se manifestă cam des în fața clientului.

Cluj versus București: cum se văd clienții și proiectele din cele două “capitale” românești?

Datorită reputației pe care agenția a câștigat-o de-a lungul anilor, avem proiecte importante atât în București, cât și în Cluj-Napoca. Nu consider că există o diferență majoră între proiectele din cele două orașe pentru că, prin stilul nostru de lucru și prin felul în care colaborăm cu clienții, lucrurile se desfășoară în același ritm și cu la fel de multe resurse implicate.

În plus, prin colaborarea dintre cele două echipe, facem în așa fel încât să contribuim, fiecare în parte, aproape la orice proiect. Distanța nu este un impediment în a lucra împreună și asta ne place. De asemenea, prin felul nostru de a fi, reușim să ne impunem „stilul ardelenesc” de lucru în capitală și viceversa. Este un echilibru la care am ajuns datorită împrejurărilor și după multe experiențe cu diverse tipologii de clienți.

Dacă ar fi să alegi câteva proiecte de suflet din ultimii ani, care ar fi ele și de ce?

Primul proiect de care îmi amintesc cu plăcere a fost și printre primele pe care le-am preluat atunci când am venit în agenție și pe care îl prețuiesc datorită faptului că a avut un impact pozitiv asupra a mii de tineri. Este vorba despre campania „Cum m-am recrutat? Povești cu mine și despre tine”, care i-a întărit clientului nostru brandul de angajator și i-a adus premiul Best Employer Branding la Romanian Contact Center Awards. Campania a fost dedicată studenților din șase centre universitare, aflați la început de drum în cariera profesională. Pe parcursul mai multor ediții, Adrian Despot, Dorian Boguță, Vlad Irimia (Tata Vlad), Tudor Chirilă, Horia Brenciu și Smiley le-au dezvăluit studenților câteva dintre secretele din spatele carierelor lor. Succesul acestor evenimente s-a bazat pe combinația dintre popularitatea invitaților, ceea ce i-a determinat pe studenți să umple până la refuz aulele universităților, dar și pe responsabilitatea impresionantă a artiștilor, care au făcut un efort de introspecție în propria evoluție și disponibilitatea lor de a se des­tăi­nui, de a împărtăși cu acei ti­neri experiențele lor de viață.

Un alt proiect care m-a motivat foarte mult și care mi-a adus și satisfacții pe plan personal, nu doar profesional, a fost Maratonul Vaccinării, organizat în 2021 de Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca. Am avut la dispoziție doar două săptămâni pentru a pregăti acest eveniment, care a reprezentat o adevărată desfășurare de forțe, atât din partea organizatorilor și a sutelor de voluntari, cât și din partea tuturor colaboratorilor. Ne-am unit cu toții într-o mare echipă – instituții publice, autorități locale, companii private și reprezentanți mass-media, pentru a promova o inițiativă atât de necesară la acel moment și care a făcut diferența. Stând alături de medici, asistenți și studenții mediciniști, am preluat o mare parte din energia lor extraordinară.

Alte două proiecte foarte dragi nouă sunt două platforme lansate recent, prin care dorim să oferim o altă perspectivă asupra felului în care ne raportăm la mâncare și la modul în care o consumăm. Se numesc coolfood.ro și desprepaine.ro și vă invit să le descoperiți.

DO’S and DONT’S în relația cu clienții din experiența ultimilor ani de agenție.

Fiecare client este diferit, unii pot fi mai dificili, alții mai greu de înțeles sau nehotărâți, iar alții se mișcă ­într-un ritm atât de alert, încât cu greu mai ții pasul cu ei. Pentru fiecare există câte un mod specific de abordare și de colaborare, însă toate trebuie să aibă la bază corectitudinea, consecvența și suportul constant. „Rețeta” mea conține multă diplomație și empatie, însă există uneori și momente în care chiar trebuie să spun „nu”. Avantajul unei agenții mai mici îl reprezintă faptul că ești mereu aproape de client și te poți adapta rapid la nevoile acestuia și la cerințele pieței.

Mă voi limita la câteva principii de bază pe care orice profesionist în PR ar trebui să le aplice în relația cu clienții:

  • Setarea așteptărilor – agenția noastră are o politică fermă de a fi cât se poate de sinceri cu clienții în ceea ce privește ceea ce înseamnă PR-ul și ceea ce putem face pentru ei. Încă de la primele discuții le explicăm că nu există garanții și că va dura un timp până când vom obține rezultate. Există un anumit nivel de încredere pe care aceștia trebuie să îl aibă în noi, în special la început, că lucrăm cu sârguință pentru a obține rezultatele pe care și le doresc.
  • Flexibilitate și orientare constantă spre soluționarea problemelor – chiar dacă clientul încearcă să-și impună un punct de vedere cu care nu suntem de acord, îl ascultăm și încercăm să îl înțelegem. De asemevnea, orice problemă are întotdeauna o soluție, atât timp cât o privești din unghiul potrivit.
  • Selecție și relevanță – clienții trebuie să știe că vom alege de fiecare dată calitatea în locul cantității, că nu umplem site-ul sau paginile de social media cu un conținut „fără noimă” doar pentru a demonstra că lucrăm zilnic sau nu trimitem comunicate de presă care nu transmit o informație cu adevărat importantă.

Cum vezi evoluția comunicării în 2023?

În această eră a fake-news-urilor și a conținutului volatil, este extrem de important să rămâi autentic. „Practice what you preach” va fi din nou „la modă” pentru că autenticitatea va fi mereu un factor-cheie în succesul unui brand. În același timp, este un moment și o oportunitate excelentă pentru specialiștii în PR de a crea strategii care să arate latura umană a brandurilor. Se lucrează de mulți ani la acest aspect, însă va deveni din ce în ce mai important odată cu avansarea practicilor de DE&I (Diversity, Equity & Inclusion) pe care le observăm la nivel global.

Viitorul construirii relațiilor dintre branduri și publicul lor este bazat pe date, va fi specific și personal. Construirea de conexiuni nu se întâmplă peste noapte, dar cu strategia potrivită, mesajul potrivit și echipa potrivită, anul 2023 va putea reprezenta, după această perioadă plină de incertitudini, o oportunitate de creștere și succes real.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 368 (17 noiembrie – 18 decembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: