Ana Necșulescu, Jidvei: Tradiție și meșteșug, o poveste despre generații
Reading Time: 5 minuteAvea doar 5 ani când familia ei a preluat brandul Jidvei, așa că a crescut în spiritul admirației și al respectului pe care îl merită adevărata tradiție. Acum, Ana Necșulescu contribuie la consolidarea poveștii Jidvei pentru următoarele generații.
Cum rezonează istoria și tradiția Jidvei cu lumea high-tech în care trăim astăzi?
Suntem cel mai mare producător de vinuri din România, cu o poveste începută acum 75 de ani în inima Transilvaniei – un spațiu multicultural, cu sute de ani de istorie în viticultură și oenologie.
Tradiția viticultorilor din zonă se reflectă în tot ceea ce facem – de la vinurile spumante produse după metoda tradițională, de peste 60 de ani, la vinarsul care este o tradiție de secole a Transilvaniei, la experiențele oenoturistice oferite la castelul Bethlen-Haller, la poveștile și legendele zonei pe care le integrăm în conceptele gamelor noastre.
Astăzi, Jidvei este o afacere de familie pentru care tehnologia de ultimă oră și inovația vin în completarea istoriei noastre, a tradiției și a meșteșugului. Avem una dintre cele mai mari crame gravitaționale din Europa și prima din România (crama Tăuni), care asigură o intervenție minimă în procesul de vinificație, obținând o calitate mai ridicată a vinurilor superpremium și contribuind la un consum sustenabil de resurse. Jidvei a deținut prima mașină de plantat cu GPS din Europa și primul sistem de vinificație complet computerizat din România.
Inovația se regăsește nu doar în modul de vinificare și în cupajele create, ci și în etichete, cum ar fi cele ale gamei Iluziv, care sunt aplicate cu cerneală termosensibilă: când vinul se răcește și este gata de a fi savurat, eticheta își schimbă culoarea.
Care sunt vinurile cu care vă mândriți cel mai mult?
Fiecare sticlă cu vin înseamnă munca a sute de oameni pe durata unui an întreg, înseamnă pasiune și grijă.
Soiul de suflet al podgoriei noastre este Fetească Regală, identificat pentru prima oară la începutul secolului XX, Jidvei fiind în același timp cel mai mare producător de acest soi din România. Cea mai medaliată gamă din portofoliul nostru este Owner’s Choice, cu peste 150 de medalii internaționale obținute. O colecție creată cu pasiune și desăvârșită în timp, o promisiune pe care tatăl meu a făcut-o iubitorilor de vin atunci când a ales ca vinurile să poarte numele Ana și Maria, numele meu și al surorii mele.
Vinurile spumante Mysterium Vintage 2017 reprezintă o celebrare a tradiției Jidvei în producerea spumantelor după metoda tradițională și răsplătirea unei munci de peste șase decenii. Iubitorii de vin, specialiști din țară și experți internaționali au fost cuceriți de eleganța și rafinamentul lor. Stocurile primei game de spumante millesime Jidvei sunt aproape epuizate și ne pregătim de lansarea unui nou vintage.
Ne mândrim, de asemenea, cu Vinarsul Jidvei VSOP și cu vinul de gheață Eiswein Jidvei 2018, ambele deosebit de apreciate la concursurile internaționale.
Jidvei este de aproape 25 de ani un business de familie. Când ai decis să te implici pentru a duce mai departe povestea?
Aveam doar 5 ani când familia mea a preluat acest business. Cu timpul, am devenit fascinată de poveste, de loc, de oamenii de acolo, dar și de sacrificiile pe care tatăl și bunicul meu le făceau pentru companie. Această admirație m-a făcut să aspir și să îmi doresc să particip și eu la scrierea poveștii Jidvei. Cred că eram în clasa a XII-a când am înțeles că Jidvei nu este doar o moștenire din partea familiei, ci și un scop în viață, acela de a duce mai departe munca generațiilor care au fost înaintea mea și de a da, la rândul meu, o moștenire pentru viitoarele generații.
Implicarea mea în business a început extrem de firesc și de natural. După terminarea liceului, am avut șansa de a studia administrarea afacerilor la Londra, unde mi-am descoperit pasiunea pentru marketing și comunicare. Ulterior, am absolvit la Paris un MBA în managementul brandurilor de lux. Astfel, după ce am terminat studiile am început un nou capitol, acela de a conduce departamentul de comunicare al celui mai mare producător de vinuri din țară.
Ați restaurat castelul Bethlen-Haller, care are o istorie multiseculară. Cum l-ați integrat în povestea de azi a brandului Jidvei?
Prin castelul Bethlen-Haller, cu o poveste începută acum aproape 500 de ani, dorim să arătăm că vinul este un stil de viață care are la bază două principii: măiestria și arta de a trăi frumos.
Castelul oferă un concept de ospitalitate unic în România. Invitații noștri se pot bucura de degustări de vinuri, tururi ghidate ale domeniului, vizite la crame și în podgorie, picnicuri în vie, lecții de tir cu arcul și lecții de echitație.
Aici am integrat conceptul healthy food – healthy life – from farm to table, ingredientele pe care le folosim în cadrul restaurantului provenind din fermele, livezile și grădinile noastre sau de la mici producători locali.
Care sunt perspectivele pentru viitor?
Jidvei este un brand complex, aflat într-un amplu proces de întinerire și premiumizare, care va schimba viitorul companiei. În curând, vom lansa o gamă unică în România și o premieră pentru Jidvei – gama Pinot Noir, trei vinuri realizate din același soi, dar vinificate diferit – alb, roze și roșu. Pinot Noir din recolta anului 2019 va fi primul vin roșu superpremium lansat de Jidvei, un vin medaliat deja cu aur la concursul Femmes et Vins du Monde Monaco 2023.
O altă premieră pentru Jidvei este un business complet nou, în sectorul agroalimentar, prin care vom furniza local produse bio crescute și pregătite pe domeniul castelului Bethlen-Haller.
Anul acesta, am înființat Institutul de Știință și Tehnologie în Bioeconomie Circulară împreună cu UBB Cluj, având atât o misiune socială, cât și o componentă de cercetare, dezvoltare și inovare. Astfel, vom continua să investim în tehnologii și practici sustenabile care protejează mediul înconjurător.
Prin platforma Cocktails by Jidvei și concursul Jidvei Mixology & Bartenders Camp, ne dorim să construim o comunitate cât mai mare de barmani și de mixologi pentru a educa consumatorii cu privire la ceea ce înseamnă mixologia, dar și pentru a oferi o vizibilitate cât mai mare fenomenului.
Toate aceste inițiative au în centru filosofia noastră de business. Când ai grijă de un brand cu o istorie atât de bogată, ai o adevărată responsabilitate, aceea de a rămâne actual respectând moștenirea primită.
Istoria noastră ne inspiră zi de zi și este în centrul a tot ce înseamnă Jidvei astăzi, însă ceea ce ne motivează sunt generațiile următoare, cărora avem datoria să le construim un viitor mai bun. Aceasta este provocarea noastră. Și nu ne oprim aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz