Ana Morodan: Îmi doresc să fim mai conștienți de consecințele acțiunilor noastre
Reading Time: 4 minuteAcum o lună și ceva în urmă, era prinsă cu filmările pentru noul show de televiziune din care face parte, Masked Singer, pe Pro TV. Din cauza COVID-19, filmările au luat pauză și difuzarea emisiunii a fost amânată pentru grila de toamnă. Ana Morodan însă nu a intrat în pauză. Nu a redus activitatea de la #theMOffice, ci doar a reorganizat-o, în plus, acum a găsit timp să se ocupe de tot ce amânase de-a lungul timpului, inclusiv să finalizeze ce mai avea de lucru pentru businessurile sale de retail în online.
Ce faci în această perioadă? Ce măsuri de precauție ai luat?
Chiar și înainte de pandemie eu petreceam foarte mult timp acasă, respectiv la #theMOffice (biroul și casa în care locuiesc sunt în aceeași clădire) pentru că nu-mi plac neapărat ieșirile și evenimentele sociale.
Nu știu alții cum sunt, dar eu încă n-am avut timp să mă plictisesc. Am avut la fel de multă treabă și acum pentru că îmi organizez și reorganizez business-urile și mă ocup în același timp mai mult de mine.
Am dezinfectat totul in jurul meu și sunt în continuare maniacală cu treaba asta, iar colegii mei lucrează și ei de acasă – vin la birou doar pentru urgențe majore și atunci în condiții de maximă siguranță. Le-am trimis tuturor măști de protecție, mănuși și soluții dezinfectante, din cele pe care am reușit eu să le cumpăr la începutul acestei perioade și încerc să rămân optimistă și concentrată pe ce am de făcut.
În ce stadiu sunteți cu pregătirile pentru Masked Singer?
Am început să filmăm la finalul lunii februarie și ne-am mișcat exemplar pentru că echipa care produce acest show este extrem de profesionistă și totul se desfășoară ceas. În acest moment nu mai filmăm. Toată lumea stă acasă și are grijă de sănătatea proprie și a celor dragi. Masked Singer e un proiect grandios în care sunt implicate sute de persoane, așa că nu am fi avut cum să ne restrângem activitatea și să reușim să păstrăm nivelul show-ului. Producătorii au decis că în aceste momente, sănătatea angajaților, a colaboratorilor și a prietenilor acestui show este cea mai importantă. Show-ul va intra pe TV din această toamnă.
Ce planuri în plan profesional ți-ai făcut pentru perioada următoare?
Sunt în permanentă legătură cu clienții și colaboratorii noștri, încerc să le ofer sprijin și să găsim cele mai bune variante de comunicare cu comunitățile noastre. Cred că e important să menținem activitatea, să fim prezenți și să comunicăm cu responsabilitate pentru că nimeni nu-și dorește ca după pandemie să ne trezim într-un blocaj financiar. Nu am redus activitatea, ci am reorganizat-o astfel încât în perioada asta să lucrăm pe task-urile pe care le-am tot amânat până acum. Dezvoltăm shop-urile online și experiențele de shopping pentru brandurile noastre, dezvoltăm produse noi, reorganizăm procedurile și activitățile uzuale, facem planuri și brainstorming-uri pentru perioada următoare.
Cum crezi că îți va afecta businessul această criză?
În primul rând, cred că va crește zona de consultanță pentru acțiuni de promovare în online, pentru că foarte multă lume își va reorienta mare parte de business în digital și are nevoie de profesioniști cu multă experiență pe piață (experiență de do-er, mai mult decât de teoreticieni) care să îi ghideze.
Dinamica la MOffice va fi cu siguranță alta, cu mai mult tele-working și mai puțin față-în-față, iar asta va fi provocarea la care va trebui să mă adaptez, în primul rând (sunt foarte à l’ancienne și echipa e familia mea și, până acum, mi-era greu să integrez raporturi personale în spațiul IRL; ei, iată, o să mă adaptez).
Perioada asta de izolare ne-a dat timp, mie și echipei mele, să punem la punct business-uri de retail în online, pe care le amânaserăm și cred că vor aduce o altă dimensiune mărcii Morodan.
De unde te informezi cu privire la COVID 19?
Încerc să nu mă pierd în uraganul de informație care circulă pe internet în perioada asta – mult fake și foarte nociv – și să mă țin departe de a intra într-un cerc de spaimă. Dedic o oră pe zi cititului de informații oficiale emise de instituțiile competente de la noi și de instituții de presă specializate, cercetători sau economiști care prezintă date concrete, își spun păreri sau previziuni pertinente, fără prea multe metafore sau opinii personale cu iz de literatură distopică. Așadar, fără ”white noise” și ”fake news”, cât pot în perioada asta și încerc să nu mă încarc cu lucruri care nu mă afectează pe mine direct, acum.
Ce ai de gând să faci după ce lucrurile se vor liniști?
Păi, dacă ați văzut video-ul viral care circulă cu mine pe rețelele de socializare zilele astea, “Vreau să mă duc la mall și să-mi iau un hamburger și un ruj” ? Lăsând gluma la o parte, vreau să ne reluăm activitățile și viața confortabilă pe care o trăiam înainte de pandemie și să ne reconstruim obiectivele și activitatea în funcție de revelațiile și lecțiile care ni s-au întâmplat în perioada asta.
Îmi doresc să fim mai conștienți de consecințele acțiunilor noastre, mai recunoscători pentru relațiile cu cei din jurul nostru, să consumăm mai cu cap, mult local, să fim sustenabili și mult mai atenți cu natura.
Sper să devenim toți mai eficienți în activitățile noastre și mai concentrați pe lucrurile cu adevărat importante pe care le trăim zi de zi.
Un mesaj pentru comunitatea ta, cei care te urmăresc în online.
Cel mai important mesaj pentru toți oamenii din comunitatea mea, în perioada asta, este să stea în casă, să fie responsabili, să se protejeze pe ei și familiile lor și să asculte recomandările autorităților. E important să-și facă în continuare treaba cât pot de bine, să fie implicați și să-și susțină angajatorii, să fie solidari și activi în economie. Pandemia va trece și cu toții ne dorim să revenim la viața și la confortul de dinaintea acestor vremuri.
Crezi că situația prin care trecem acum îți va schimba percepția asupra vieții?
Dacă nici de la Apocalipsă nu sunt în stare să înțeleg o mare lecție, cu revelații adânci despre viața mea și lumea în care trăiesc, atunci merit doar să: “meeeerg la maaaall, să cumpăr un hamburger și un ruuuj”. Atât!
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz