Interviuri Companii Stiri

Ana Dumitrache, CTP România: Adaptarea, cheia soluțiilor de creștere

18 ian. 2021 4 min

Ana Dumitrache, CTP România: Adaptarea, cheia soluțiilor de creștere

Reading Time: 4 minute

Anul care s-a încheiat va intra în istorie și va fi analizat și studiat, ca unul dintre anii cei mai dificili ai secolului actual, dar și trecut. În ciuda acestor caracteristici, viața a continuat, iar companiile care au știut să fructifice oportunitățile apărute vor avea de câștigat pe termen lung. Este cazul grupului CTP, care a ajuns anul trecut cel mai mare dezvoltator de proprietăți industriale din Europa Centrală și de Est. Ana Dumitrache, country manager CTP România, mi-a explicat ce înseamnă această recunoaștere, dar și care sunt tendințele care apar pe piața logistică post-pandemică.

2020 a fost un fost un an extrem de special. Cum a fost pentru CTP activitatea anul trecut?

În 2020, CTP a continuat să se extindă în România, cu precădere în jurul Bucureștiului, unde, pe lângă CTPark Bucharest West, CTPark Bucharest și CTPark Bucharest Chitila, am deschis un nou parc, CTPark Bucharest North. De asemenea, ne-am dezvoltat și în regiunea Transilvania, în Turda și Ghiroda.

De-a lungul anului, am finalizat trei achiziții mari: 52.000 m2 pe care i-am integrat în CTPark Bucharest pe autostrada A1, la km 13, în luna martie, 95.000 m2  în cadrul aceluiași parc în toamnă și achiziția depozitului Mobexpert la 10 km depărtare pe aceeași autostradă A1 – o tranzacție care marchează începutul unui parteneriat pe termen lung cu o companie de succes și care ne onorează.

Cum ați reușit să vă adaptați la noua situație?

Situația generată de pandemie nu ne-a afectat foarte mult activitatea. Din contră, planurile CTP în România nu s-au oprit nicio secundă din implementare, iar lucrările de pe șantiere nu au fost amânate. Am continuat să fim alături de clienții noștri și am găsit modalități noi de colaborare și am modificat structuri de lucru pentru a depăși perioada cea mai dificilă din martie-aprilie. În același timp, am identificat soluții nu doar pentru clienții existenți al căror business a prosperat în această perioadă în online, ci și pentru clienții noi, jucători din piață care au decis să se extindă în România.

DJI 0307 min m

În ciuda pandemiei, ați reușit să anunțați investiții și să vă extindeți în România. Despre ce este vorba?

Ca rezultat al eforturilor de adaptare la noul context, am reușit să depășim 1,5 milioane m2 de proprietăți operaționale în România în acest an. În ceea ce privește investițiile, am alocat 50 milioane euro pentru extinderea parcurilor din Transilvania, în Turda și Ghiroda, și ne propunem să dublăm suprafața logistică din regiune până în 2023. Continuăm investițiile și în parcurile din vecinătateta Bucureștiului, mai exact, am alocat 65 milioane euro în extinderea CTPark Bucharest North.

Mai mult, ați devenit cel mai mare dezvoltator de proprietăți industriale din ECE. Ce înseamnă acest fapt?

În toamna lui 2020, odată cu finalizarea ultimului nostru depozit din cadrul CTPark Bucharest, portofoliul CTP a depășit suprafața totală pe care o deține la nivel de grup de 6 milioane m2. CTP România a contribuit semnificativ la această performanță a grupului, înregistrând o creștere de 25% în cadrul portofoliului în 2020.

Cum pregătiți anul 2021?

Una dintre cheile succesului nostru este capacitatea de planificare și organizare. Avem proiecte noi și interesante în pipeline, iar unele dintre ele sunt elemente de totală noutate în portofoliul nostru. O să deschidem noi parcuri și le vom extinde cu siguranță pe cele existente. În general, însă, ne place mai mult să discutăm despre realizări, mai degrabă decât despre planuri – așa că probabil vom vorbi mai mult despre ce se întâmplă în 2021 odată ce începem sa livrăm ceea ce am planificat.

Cum credeți că putem traversa această criză?

Pot vorbi din perspectiva noastră și cred că disciplina, concentrarea și ritmul de muncă susținut ne vor ajuta, în continuare, să traversăm această perioadă.

Noi suntem în situația fericită în care nu am fost afectați puternic de criza sanitară, ne-am repliat foarte bine și reușim să avem rezultate bune chiar și în această perioadă.

Cum veți face față provocărilor în următoarele luni?

Vom continua să aplicăm lecțiile învățate în 2020, vom fi alături de clienții noștri și ne vom concentra pe activitățile care generează cele mai bune rezultate pentru noi.

Cum credeți că se va schimba economia?

Cred că e-commerce-ul va continua să crească în România. Rapiditatea livrărilor, amplasarea depozitelor în jurul marilor orașe și experiențele seamless de cumpărare vor fi diferențiatorii în 2021. Acest tip de comportament s-a sedimentat în această perioadă în care românii au petrecut mai mul timp în case, iar obiceiul va persista dacă magazinele online au reușit să își fidelizeze clienții. În ceea ce privește industria noastră, cred că abilitatea companiei noastre de a le oferi clienților soluții adaptate comerțului electronic, dar nu numai, reprezintă o oportunitate de creștere.

Ce lecții ați învățat în această pandemie?

În primul rând, ne-am reamintit cât de important este să fim alături de clienții noștri, indiferent de context. Deși primele luni din an au fost foarte dificile din acest punct de vedere, cu solicitări care ne-au provocat să găsim soluții noi și eficiente cât mai repede posibil, am reușit să ne adaptăm. Am învățat că perseverența și răbdarea în rezolvarea sarcinilor dificile în contexte precum cel actual sunt răsplătite. Astfel, clienții noștri au dobândit încrederea că putem găsi împreună cele mai bune soluții, chiar și pe timp de criză.

În ceea ce privește șantierele, am înțeles rapid necesitatea de a-i susține pe furnizori și am remarcat că aceste eforturi au fost apreciate. Am reușit astfel, împreună cu partenerii noștri, să livrăm clădiri înainte de termenele agreate.

Deși este greu să privim din această perspectivă, vedeți și o parte pozitivă a pandemiei?

Vedem și o parte bună a situației prin care am trecut și trecem – online-ul ne-a redus simțitor cheltuielile de deplasare, dar și timpul petrecut în călătoriile în străinătate.

La nivel de business, am observat nevoia de dezvoltare a canalelor de distribuție online, ceea ce implică cereri noi pentru spații de depozitare. Am convingerea că acesta nu este un proces reversibil.

În plus, contextul actual ne-a făcut să ne concentrăm pe lucrurile esențiale – clienți, sustenabilitate, consumuri reduse și control de cheltuieli, ceea ce corespunde în întregime culturii noastre organizaționale orientate către eficiență, protecția mediului și sprijinirea comunităților locale.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: