Stiri

An bun pentru viticultură: producția de struguri de calitate, în creștere cu 20% la Tohani

28 sept. 2021 2 min

An bun pentru viticultură: producția de struguri de calitate, în creștere cu 20% la Tohani

Reading Time: 2 minute

Tohani România anunță că producția de struguri de calitate superioară este în creștere cu peste 20% față de anul precedent. Asta înseamnă că vinul din acest an va fi unul de excepție, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ,

După o primăvare neprietenoasă din punct de vedere al temperaturilor și precipitațiilor, vremea s-a menținut caldă și favorabilă pentru soiurile cultivate, strugurii fiind mai echilibrați din punct de vedere al acidității și mai fructați, o asigurare că vinul rezultat din producția de anul acesta va fi unul excepțional.

Redresarea vremii în iunie a influențat direct calitatea strugurilor de la Tohani, chiar dacă acest lucru a înseamnat amânarea cu câteva săptămâni a culesului, față de o perioadă obișnuită din punct de vedere climatic.

Virgil Mandru Tohani

„Suntem în plin proces de cules, iar fiecare soi de struguri primește o atenție specială. Apoi, la moșie, selectăm strugurii potriviți pentru fiecare etichetă. Folosim diferite metode de vinificare pentru etichete diferite, tocmai pentru a scoate în evidență calitatea specială a fiecărui soi. Totuși, oricât de mult a avansat tehnologia în acest domeniu, ingredientul care rămâne constant este grija pentru un produs curat, autentic, de calitate superioară, cu care ne mândrim atât în România, cât și pe piața internațională.”

Virgil Mândru, CEO și proprietar Tohani România

Feteasca Neagră, vinul roșu preferat de români

O atenție deosebită este îndreptată către Feteasca Neagră, soiul de vin românesc cu care Tohani își dorește să plaseze România pe harta internațională a vinului. Anul acesta Tohani își propune să mențină producția la aceleași cote ca în 2020, când a depășit 1 milion de sticle de Fetească Neagră.

Tohani podgorie

Potrivit unui sondaj recent efectuat online de Tohani la nivel național, peste 50% dintre români ar prefera vinul roșu. Când spun vin roșu, 87% dintre respondenți se gândesc la un soi românesc, iar soiul care le vine imediat în minte este Feteasca Neagră (78%).

„Interesul pentru Feteasca Neagră este tot mai mare, atât pe fondul creșterii notorietății acestuia în rândul consumatorului, dar și ca urmare a creșterii calității vinului. Avem aproximativ 100 hectare dedicate acestui soi, o vie în care am investit constant în ultimii 15 ani și care oferă în fiecare an tot mai multe confirmări, atât prin etichetele premiate, cât și prin creșterea vânzărilor. Consumatorii apreciază atât caracteristicile aparte ale soiului, cât și experiența pe care o oferă acesta, experiență pe care încercăm să o împărtășim cu fiecare vizitator ce ne trece pragul aici, #AcasăLaFeteascaNeagră”, a precizat Virgil Mândru.

În ultimii ani, Tohani România a investit peste 6 milioane de euro în podgoria de Fetească Neagră, linia de vinificație dedicată și susținerea vinurilor produse din acest soi, prin marketing local și prezență internațională.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: